Random Talk #11





Blogovať, a či neblogovať? 

Zažili ste už niekedy ten pocit, keď ste mali neskutočnú chuť napísať nový článok na blog, dokonca aj nápady a myšlienky by boli, no vaša myseľ a ruky nie a nie spolupracovať? Napokon, aj túto vetu som skladala najmenej 5 minút, kým som dokázala vykoktať pointu. Netuším v čom je problém a fakt ma to štve. Čoskoro to bude rok, čo som s blogovaním začala a už sa na mňa hrnie prvá kríza. Nie je to tým, že by sa mi nechcelo, to som už vlastne spomenula vyššie, no jednoducho nie som spokojná s tým čo vydávam. Príde mi, akoby som namiesto napredovania naopak v kvalite klesala...A možno je to len tým, že na seba kladiem priveľké nároky. Ak s tým niekto máte podobnú skúsenosť, uvítam rady v komentároch. Tak či onak, mám dve mesiace na to, aby som sa spamätala a dala dokopy, pretože ma najbližší rok čakajú štátnice a vtedy to už bude ozajstná kríza dámy a páni. Takže dosť bolo sťažovania, nádych – výdych a pokračujeme ďalej.

Po dlhom premýšľaní som sa rozhodla, že uprednostním Random Talk pred recenziou na Sedem minút po polnoci od Patricka Nessa, aj napriek tomu, že si na túto knihu vyhradzujem už priveľa času. No vzhľadom na to, že ide o kúsok hodný perfektnej recenzie, ešte si chvíľku ukradnem. V tomto konkrétnom Random Talku sa pokúsim písať o tom, čo mi spomínaný (skoro) rok blogovania priniesol do môjho života, aj keď hlavný bod tohto článku bude spočívať v niečom inom, no a pevne verím, že sa mi to podarí vystihnúť podľa mojich predstáv.

Začnem tým, že môj počiatočný úmysel pri zakladaní tohto blogu bol úplne iný. Totižto, ja som si tento blog zakladala ako akýsi online denník. Miesto, kde si môžem zapisovať svoje myšlienky o knihách a neskôr sa k ním vrátiť, ak by som si chcela oživiť spomienky, pocity a nemusela pritom čítať celú knihu (na re-reading väčšinou nie je čas popri tej hŕbe nových kníh, ktoré stále čakajú na prečítanie). Preto bol vlastne aj dosť dlho nastavený tak, aby ho nikto okrem mňa nevidel – zjavne to nefungovalo, keďže mi sem tam nejaké to videnie pribudlo. No napokon som si povedala, že za vyskúšanie predsa nič nedám a tak sme teraz tu. A to bolo jedno z najlepších rozhodnutí v mojom živote.

Ak by som v skratke chcela zhrnúť všetko, čo som počas toho roku zistila, dosiahla, získala - vyzeralo by to asi následovne:

  • nové skúsenosti
  • pochopenie, že napísať naozaj kvalitný článok nie je až také ľahké, ako by sa mohlo zdať
  • rozhľad / náhľad do inej, zaujímavejšej časti tohto sveta
  • iné záujmy, zmýšľanie, ciele
  • kopec nových kníh (niežeby som si ich bez blogu nezaobstarala tak či tak)
  • veľa motivácie (aj keď to momentálne možno nevyzerá ružovo)
  • a hlavne spoznávanie nových, úžasných ľudí :)
 Za ten (necelý) rok blogovania som  teda okrem spomínaných nových skúseností a rozhľadu, ktorý mi predtým chýbal, mala hlavne možnosť spoznať množstvo úžasných ľudí, ktorí mi v mojom živote chýbali. Dovtedy som žila v domnienke, že čítať knihy je v dnešnej dobe neprípustné a že by som moju zbierku kníh a záľubu v čítaní mala pred okolím skrývať. Možno vám to príde vtipné, a možno naopak smutné či divné, no toto mi naozaj niektorí ľudia tvrdili. „Páni, ak k Tebe jedného dňa príde na návštevu nejaký chlapec, tie knihy by si mala radšej skryť,“ ...mýlila som sa, vtipné to nie je ani náhodou. Je to skôr na zaplakanie a divím sa, že som sa dlhú dobu kvôli takým rečiam cítila hlúpo. JA, nie tá druhá osoba.
 No potom som stretla Vás, ľudí, ktorí majú pre čítanie rovnakú vášeň ako ja – dokonca ešte väčšiu. Ktorí utrácajú peniaze za knihy, nie za make up. Ktorí o nich dokážu hovoriť v jednom kuse a ktorí sa za to nehanbia. Úžasnú komunitu a pocit, že som konečne našla miesto kam s istotou patrím. Bláznov, ktorí sú ochotní pristúpiť na tak nezvyčajné výmeny, aj napriek tomu, že sa osobne nepoznajú. Tých, ktorí dokážu precestovať kilometre, aby mi odovzdali výhru osobne a okrem toho sa zastaviť aj inokedy, keď idú iba náhodou okolo.
Týmto článkom by som sa teda okrem iného chcela aj poďakovať v prvom rade dvom osobám zvlášť, jednej so šesť mesačným omeškaním, ale radšej neskôr ako nikdy, že?!

Takže začnem Charlotte z blogu Daydreaming, kde sa mi ešte v Decembri minulého roku podarilo vyhrať prvú súťaž v živote. Odvtedy som plánovala napísať článok o tomto neuveriteľnom šťastí, o tom ako ma tá výhra nesmierne potešila a že išlo naozaj a brutálnu výhru. Okrem úžasných kníh ma v balíčku čakali aj nádherné záložky, kozmetika, dekoratívna sada, dobroty na zahryznutie a to všetko doručené osobne. Doteraz si viem presne vybaviť ten pocit, keď som zistila, že som súťaž vyhrala práve ja, neskutočné. Lotty, môžem ťa uistiť, že aj keď som sa ku knihám zatiaľ nedostala, o zvyšnej časti balíčka sa to povedať nedá...a samozrejme- knihy sú prioritou tohto leta. Ešte raz jedno veľké oneskorené ĎAKUJEM.




 A moje druhé obrovské ĎAKUJEM smeruje Mony z blogu Pieseň Fantázie. Ako som už spomínala, nie každý by s takouto nezvyčajnou výmenou súhlasil, no som nesmierne vďačná, že ty medzi nich nepatríš a že si mi ku všetkému poslala ešte oveľa viac ako si mala. :) Dve úžasné knihy, na ktoré sa nesmierne (ne)teším a okrem toho, asi najkrajšie záložky, aké som kedy videla. Vážne nechcem znieť preafektovane, nedaj Bože falošne alebo ako, ale šikovnejšieho a srdečnejšieho človeka som ešte nemala šancu 'stretnúť'. Človek, ktorý svojimi slovami dokáže iného nakopnúť a povzbudiť. Jeden z tých ľudí, na ktorého blog sa vždy vraciam s úsmevom na tvári pretože viem, že to čo tam nájdem, je písané úprimne a od srdca.



No a na samotný záver by som chcela moje posledné veľké ĎAKUJEM venovať Vám! Každej osôbke osobne za to, že ste sa rozhodli tento blog navštevovať pravidelne a dať mu šancu. Za to, že si vždy nájdete čas, aby ste si prečítali ďalšie z mojich myšlienok a názorov. Nesmierne si to cením a dúfam, že to viete. :)
Pevne verím, že vďaka blogovaniu sa mi podarí stretnúť ešte ďalšiu kopu úžasných ľudí, zisťujem že na svete je ich strašne veľa, chybou bolo iba to, že som hľadala na zlých miestach, čo sa mi už podarilo napraviť. A taktiež dúfam, že sa mi v najbližšej dobe podarí prísť na dôvod, ktorý mi bráni prispievať častejšie a konečne budem mať pocit, že smerujem niekam ďalej, vyššie. Posunúť úroveň vyššie a pokračovať v tom, čo ma noazaj baví - to je snáď želaním úplne každého.
A bez ďalších zbytočných sentimentalít sa s Vami na dnes lúčim, vidíme sa už čoskoro pri sľúbenej recenzii na Sedem minút po polnoci! Zatiaľ sa majte krásne a užívajte leta plnými dúškami. Prajem Vám krásny deň. ♥

Komentáre

  1. Videla som článok a sama sa po mesiacoch ticha vraciam k blogovaniu, pretože mi neuveriteľne chýbalo. Keď som ho otvárala, ani vo sne by mi nenapadlo, že v ňom budem spomenutá, takže... páni! ♥
    Ale vezmime si to pekne po poriadku, tiež mám ten istý problém čo ty a už mnohokrát som sa s ním snažila bojovať. Hoci bolo na blogu ticho, nespočetne veľakrát som skúšala písať rôzne články, ale jednoducho to nešlo. Stavba viet mi prišla hrozná, mala som pocit, že opakujem tie isté slová dookola a po troch odstavcoch som vlastne nenapísala nič dôležité, len dookola tie isté stupidity, takže som tie články nikdy nedopísala, nikdy nezverejnila a asi pred týždňom zmazala pretože mi bolo jasné, že by som ich beztak nepublikovala a len by mi tam strašili. Recept na to nemám, skôr sa snažím teraz písať aj cez písací blok, snažím sa rovnako ako ty dať dokopy, k tomu nájsť motiváciu a tú skoro až detskú radosť z písania, ktorú som stratila pred maturitami, takže... jediné, čo nás môže z toho dostať, je jednoducho písať, hoci nasilu. A písať veľa, to je podľa môjho skromného názoru návod na výhru nad zákerným psychickým blokom.
    Najlepšia vec na knižných blogoch je práve to, že hoci to človek ani v najmenšom neočakáva, nájde množstvo úžasných a najmä úprimných ľudí. Jasné, aj beauty blogerky môžu byť naprosto skvelé osôbky a písať od srdca, no my, knižní maniaci, si s nimi nikdy nenájdeme takú dobrú reč ako s ľuďmi, ktorí sú na tom rovnako – milujú knihy. Vďaka blogovaniu som tiež spoznala teba, aspoň cez internet ako-tak spoznala Mony a ďalšie úžasné duše, takže chápem tvoje pocity a som vždy rada, keď niektorá z vás pridá ďalší článok. ^^
    Naozaj som nečakala, že budem spomenutá v tomto článku a skoro som mala slzy v očiach, keď som tu našla svoje meno! ♥ Pre nás nebolo nič jednoduchšie, než ti tú výhru doniesť osobne, bolo to super stretnutie, uvoľnený pokec a robíš skvelý čajík! A až niekedy zas budeme v okolí tvojej domoviny, stretneme sa zas, verím tomu. :) A nezabudla som ani na to, že aj ty nám dlžíš návštevu, takže sa na tom niekedy musíme dohodnúť. :3 Nemáš zač, neľutujem naše stretnutia a teším sa na ďalšie, bolo výnimočné spoznať tak skvelú osôbku, tak skromnú, milú, zároveň vtipnú. :) ♥
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak podľa toho čo píšeš zdieľame približne, a vlastne nie, celkom rovnaký problém. :) Budem sa teda riadiť podľa Tvojich rád a skúsim to napraviť hneď tým, že sa pustím už do toľko spomínanej a odkladanej recenzie na Nessa. Ono to celkom dáva logiku, pretože aj keď píšeš hlúposti, napreduješ, posúvaš sa ďalej a časom sa pomaly zasa rozbehneš. A začiatky bývajú ťažké vždy, človek to len musí prekonať.
      Som veľmi rada, že sa k blogovaniu vraciaš, keďže Tvoj blog bol jedným z prvých, ktoré som navštívila a rovnako tiež prvým, ktorý som si veľmi obľúbila, takže Váš (Tvoj) návrat ma naozaj veľmi potešil a pevne verím, že tú stratenú radosť nájdeš veľmi skoro. :)
      No a ohľadom tej druhej časti. Takýto ‚ďakovací‘ článok som plánovala už strašne dlho, veď som to aj spomínala - 6 mesiacov, až som sa k nemu napokon predsa len dostala a poďakovala, čo sa za niečo také určite patrilo, lebo som naozaj strašne vďačná, len občas to ľuďom neviem dať patrične najavo. :) Fakt veľmi. ♥ Dvere tu máte vždy otvorené, to bez pochýb a tú návštevu, ktorú dlžím ja Vám - určite niekedy niečo naplánujeme. Moju prax v Košiciach sme síce už prepásli, ale sú prázdniny, času dosť a vlaky zadarmo (teda, aspoň dúfam, keďže sa tu zase rieši niečo nové :D ). A ďakujem ešte raz za taký krásny komentár, platí to obojstranne. Som rada, že som mala možnosť stretnúť tak výnimočných ľudí, to sa mi nestáva často. ;) Teším sa na ďalšiu návštevu (čajík už čaká). ♥

      Odstrániť
  2. Obidve sme totálne bláznivé :D Joj, Veronika, ani nevieš akú mám radosť z tých slov, ktoré si mi venovala a ktoré si ani nezaslúžim. A zas neviem, čo k tomu dodať, pretože mi opäť kradneš slová :D Som z toho dojatá a neuveriteľne šťastná. ĎAKUJEM VERONIČKA zo ♥ ^.^
    Aj ja som vďaka blogu, aspoň takto, "stretla" mnoho úžasných ľudí a nikdy som nemala toľko spriaznených duší :D Mne blogovanie veľa dalo a aj keď mám krízy dosť často, ešte ma nezlomili natoľko, aby som skončila. A keď už sme pri tých krízach, vážne je to tvoja prvá? Páni, ja som ich mala najmenej desať :D V úplných začiatkoch to bolo najhoršie a teraz prednedávnom som vážne všetko chcela zavesiť na klinec a ani sama neviem prečo. Akýsi skrat, no vždy ma to do mesiaca prejde :) Najlepšie ma z toho vie dostať sestra a samozrejme i čitatelia a ich odozva. A keď mi nejde písať články, a to ma neskutočne štve a chytá ma z toho depka, nechávam tomu čas. Niekedy to trvá celé týždne a preto na blog prispievam pomerne málo príspevkami. No Múza sa zatiaľ zakaždým vrátila, takže to hádam ešte nevzdám :D A, aby si vedela, píšeš krásne, ale ak nie je niečo podľa tvojich predstáv, daj tomu čas a Múza si ťa určite nájde ;)) U mňa to tak funguje a vtedy ani nepíšem, nesnažím sa, lebo aj tak to, čo vypotím je príšerné a nejeden by z toho dostal infarkt - také je to zlé :D Takže čakám a čakám až sa nakoniec dočkám (napríklad teraz som nemohla mesiac napísať recenziu na jeden recenzný výtlačok, čo ma neuveriteľne deptalo, lebo mi končí termín odovzdania, ale čakala som, so stresom, ale nakoniec len tak, zrazu som dostala Múza a recenzia je na svete...už som chcela dať prednosť kvantite namiesto kvalite, ale to by úbohá pani Zuzanka, čo má na starosti recenzáky, dostala zo mňa ten spomínaný infarkt :D).
    Na záver ti poviem len toľko, že som nesmierne rada za tú našu crazy výmenu a že sme sa vďaka nej o čosi viac spoznali a hlavne, že sme rozobrali dielo Sedem minút po polnoci :D (inak si dávam re-reading, pre istotu :D).
    A tvoj blog mám VEĽMI RADA a tiež sa vždy nesmierne teším, kedy čo nové uverejníš (presne ako aj pri Charlotte...aj za ňu som blogosfére vďačná ^.^)
    Maj sa krásne a ešte raz, vďaka ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A nakoniec ste mi za to málo, čo som tam napísala, dali na oplátku tieto nádherné komentáre. ♥ A tak ostávam bez slov aj ja, a sme nahraní, všetci. :D
      Ak sa jedná iba o tie neškodné krízy, ktoré nás chvíľku potrápia, ale napokon znova odídu a nechajú na pokoji, je to fajn. To sa stáva asi úplne každému pri úplne rôznych činnostiach a záľubách. A áno, toto je moja prvá, oficiálna kríza, dúfam že po prekonaní ma nič podobné tak skoro nestretne. :D Ono je pravda, že tých momentov kedy som sa zamýšľala nad tým, či má význam pokračovať bolo viac, ale ich trvanie sa počítalo na minúty a s písaním problém nikdy nebol.:) Takže toto je po prvý krát, kedy sa jedno o niečo vážnejšie. No s takou odozvou akú dostávam ta kríza jednoznačne nemá žiadnu šancu.
      Ďakujem veľmi pekne za radu. ♥ Momentálne som sa riadila práve podľa nej, keďže som sa nedokázala dokopať absolútne k ničomu, no nakoniec sa mi podarilo predsa len zopár slov vyškriabať a snáď to úsilie stálo za to. :) Vidím, že rovnako dobre to funguje aj u Teba, keďže ma zatiaľ ešte žiadna z Tvojich recenzií nesklamala a myslím to úprimne. Žiaden infarkt mi zatiaľ nehrozil, to by som už snáď rozpoznala a pevne verím, že ani pani Zuzanke nič podobné v najbližšej dobe hroziť nebude. :D Nemusíš sa toho obávať.
      Och no a tá naša výmena, zatiaľ je úspešná iba pre mňa, no vážne verím, že sa to v Pondelok zmení a balíček si konečne nájde cestu aj k Tebe – keď už to trvá tak dlho, tú správnu cestu predsa musí nájsť, nie je možné. :D Ach, no ale ako píšeš, aspoň sme za ten čas stihli prediskutovať úvahy o našom komplikovanom Nessovi a pani Dowd a ich výtvore. :D
      Ešte raz vďaka za krásny komentár a za radu. ;) Krásny zvyšok (neskorého) večera. :)

      Odstrániť
  3. Presne viem o čom hovoríš. Ja mám tento pocit už dosť dlho a už som si niekoľko krát povedala že končím a hotovo. Veď i tak nikto nečíta moje články tak nač sa snažiť. A hlavne keď vidím stavy iných blogeriek, ktoré dajú pár údajov o svetloružovom rúži a majú milión zhliadnutí a sto komentárov. A ja potím každú vetu so synonymickým slovníkom a trd makový. Ale potom sa nájde jeden dvaja ľudia ktorí mi napíšu či povzbudia a to ma poteší. Ale vynakladať toľko úsilia kvôli dvom? Neviem... súťažou som to chcela všetko krásne ukončiť a mať pokoj. Ale keď ono sa mi už do hlavy derú ďalšie a Ďalšie námety na články a ja neviem čo s tým. Tak uvidíme časom, že čo a ako. A ty určite nekonči, veľmi rada sa vraciam na tvoju stránku bolo by to škoda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi veľa krát som sa už zamýšľala nad tým, prečo má niečo pre mňa tak 'bezduché' pre niekoho iného naopak naozaj obrovský význam? Prečo článok, ktorý niekto spíše za 5 minút, oveľa väčšiu sledovanosť ako články, na ktorých sa iné blogerky nadreli, dali do toho dušu i srdce? Doteraz som neprišla na odpoveď ani na jednu z otázok. Neviem, asi je to dobou v ktorej žijeme? Nezáujmom o ozaj hlboké veci, čo so sebou prinášajú oveľa viac...netuším. No jedným som si istá už dlhú dobu a vďaka tomu sa pri blogovaní stále držím a tým je to, že kvalita nad kvantitou vždy preváži. Vždy. :) Samozrejme, človeku príde ľúto, že do niečoho vkladá tak veľa a na oplátku sa mu dostane tak málo, no tie chvíle treba prekonať. Jedného dňa sa to isto všetko vráti. Treba sa na vec pozrieť aj z iného uhla a niekedy hľadať všetko v ničom (ak chápeš, čo myslím).
      Tvoje články sú naozaj nádherné a aj keď je nás možno málo, ver tomu že kreativitu, štýl akým tie články píšeš. oceňujeme možno ešte viac, ako keby nás tam bolo 100. Ak ťa to naozaj baví, nevzdávaj to. Vážne by to bola škoda.
      P.S.: Tá súťaž je tak parádne premyslená, že doteraz sa snažím nájsť odpovede na správne otázky. :D Prázdniny sa na mne už asi podpísali...mozog nepracuje.

      Odstrániť
  4. Tak ja som tu trošku s krížikom po funuse, keďže uplynul mesiac od vydania tohto článku a tvoja kríza rozhodne pominula... ale konečne mám trošku času ti to tu prešmejdiť :) Čo sa týka krízy blogovacej, alebo čítacej, tak osobne to nejak neriešim. Blog mám ako zábavku, príjemné spestrenie dní a ak ma nebaví niečo písať, tak nepíšem :)
    Rozhodne sa do ničoho nenútim, ale čo mi pomáha udržiavať stálu pozornosťa záujem o kniho-blogo svet sú fajn blogeri okolo.
    Takže keď ma nebaví vlastný blog, mrknem na tie ostatné, trošku to tam okomentujem, pokecáme o knihách a ono tá inšpirácia k vlastnému blogu zas príde :)
    Takže myslím, že je to niečo úplne prirodzené, mať takéto výkyvy, podľa mňa je ale dôežité ostať napojený na tú komunitu ľudí okolo.
    No a teraz to, čo ma zaujíma najviac... aké zameranie VŠ študuješ? :) Ach... štátnice, na tie naozaj nikdy nezabudnem :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ale vôbec nevadí, nový Random Talk som odvtedy nevydala, takže sa tento môže brať ako čerstvá novinka a aj keby nie, vždy ma poteší keď sa nájde niekto, kto je ochotný venovať svoj čas a okrem noviniek 'prešmejdiť' aj niečo staršie. Zvlášť tento článok, pretože som naň dostala naozaj veľmi zaujímavú odozvu a kopec dobrých rád a myšlienok, ktoré stále pribúdajú a nad ktorými sa môžem pozastaviť a trochu tak prehodnotiť svoje názory a postavenie.:)
      Taktiež tento blog beriem ako moje hobby, niečo čo robím preto, lebo ma to baví. No občas sa mi stane, že na to pozabudnem a potom sa pridá stres a z toho znechutenie a už to ide dolu vodou - a to všetko úplne zbytočne a bezdôvodne. No a vtedy robím presne to čo ty, navštevujem ostatné blogy a nechám sa inšpirovať úžasnými ľuďmi z tejto komunity, ktorí sú jednoznačne najväčším prínosom blogovania. :)
      Ach, no zvolila som si odbor Ošetrovateľstvo na Fakulte zdravotníckych odborov. A mám taký pocit, že už počas školy nás dostatočne pripravujú na to, že pri povolaní sestry si človek naozaj nikdy nemôže byť ničím istý. :D Toto im teda naozaj ide dokonalo, ešte sa nič nezačalo a už toľko zmien na konte.
      Ticho závidím a gratulujem, že to máš už dávno úspešne za sebou. Hneď by som brala.:)

      Odstrániť
  5. Veľmi pekný článok! Mimochodom povedal ti už niekedy niekto, že píšeš naozaj pútavo? Veľmi dobre sa to číta! :) Čo sa týka krízy, ktorú si spomínala, hovoríš mi ako z duše. Blog síce už mám 3 roky, ale mám pocit, že naozaj žije až teraz. Predtým ma to neskutočne bavilo, ale potom som si uvedomila, že je plný iba recenzií (ktoré boli napísané fakt strašne) až to nakoniec dospelo do toho štádiá, že som z povinnosti pridala maximálne 3 články za mesiac, nehovoriac o tom, že som si milionkrát povedala, že čo ak by som s tým prestala... Našťastie som taká hlúpa nebola, aby som to všetko zahodila a predsavzala som si, že sa postarám o znovuzrodenie Ermenbooks :) Nielenže ma to neskutočne baví, ale navyše som si uvedomila, že za týchto 7 mesiacov tohto roku som na blogu napísala viac článkov ako za celý minulý rok! Nevzdávaj sa, píšeš skvele a ak miluješ knihy, nemáš čo riešiť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem za tento komentár a za krásne slová v ňom.♥ Naozaj si to cením, ďakujem. Neskutočne ma potešil a hlavne motivoval v tom, aby som sa aj napriek všetkým tým pochybnostiam nevzdávala, verila si a išla ďalej. Som rada, že aj tebe sa to napokon podarilo - nevzdala si sa, krízu si prekonala a že u teba dokonca nastal aj akýsi prerod je naozaj skvelé počuť/ čítať!:) Ako hovorím, o dôvod viac pokračovať v snažení, pretože nakoniec by mi to blogovanie sakra chýbalo a tento krok by som trpko oľutovala. Takže ešte raz ďakujem za povzbudenie a milé slová, ktoré si beriem k srdcu.;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)