Random Talk #5







Reading in Public!


Krátenie voľného času počas prestávok v škole (pre šikovnejších je tu možnosť skrátiť si čítaním dokonca aj nudnú hodinu :D), alebo počas čakania na autobus, prípadne cestou domov a kopec ďalších situácií kedy môžeme čas využiť oveľa efektívnejšie ako len postávaním a pozeraním do mobilu.

***
Problém nastáva, ak nie ste schopní sústrediť sa na obsah knihy, pretože vás dokáže vyrušiť aj ten najmenší zvuk a to spôsobí, že čítate ten istý riadok stále dookola. Ak nepatríte k týmto ľudom, lepšie pre vás. Ja bohužiaľ to šťastie nemám, a preto som sa rozhodla napísať článok o tom, ako by sa tento problém dal vyriešiť.

 Aj keď neexistuje žiaden zaručený spôsob, ako sa tohto, nazvime to, zlozvyku úplne zbaviť – teda aspoň ja som na to zatiaľ neprišla, ak máte nápady, sem s nimi – zopár spôsobov by sa predsa len našlo. Jedným z nich je napríklad to, že si skúsite nájsť to najtichšie miesto v okolí. Takže namiesto vysedávania uprostred hlučného davu, si radšej sadnite niekam, kde sa okolo vás nebude obšmietať až toľko ľudí (nie, nemyslím tým záchody, aj keď ....), takže sa budete môcť sústrediť aspoň o trochu viac.

Ďalším riešením sú slúchadlá, no v tomto prípade bez hudby. Uvedomujem si ako divne to znie, no koniec koncov, kto už len bude vedieť či hudbu počúvate alebo nie ? Na druhej strane zase existujú ľudia, ktorí sa pri čítaní, učení alebo akýchkoľvek iných veciach bez hudby nezaobídu a cítia sa nesvoji, takže sa budete aspoň tváriť, že patríte medzi nich. A výhoda? Tlmí to zvuk, obviously. 

Bohužiaľ posledným spôsobom, ktorý mi ešte napadá je už len to, že si jednoducho budete postupne zvykať a časom vám to nakoniec možno vôbec nebude vadiť. Začnite napríklad čítaním knihy v autobuse, samozrejme ak vám pri cestovaní čítanie nerobí zle, kde to väčšinou času vyzerá ako v tichej domácnosti. Samozrejme nie je to tak vždy, no v pokročilom čase kedy cestujem domov ja, sú všetci unavení a teda hluk je minimálny. Postupom času by ste si na to zvykli a postúpili do vyššieho levelu.

Aj keď som tu v podstate nič svetoborné nenapísala - pretože keď to raz nejde. tak to nejde -, verím že to aspoň trochu nápomocné predsa len bolo. Dôvod na zamýšľanie sa nad touto ‚problematikou‘ mi dnes poskytla babička, keď si pustila rádio na plné pecky a ja som sa ani za nič nemohla sústrediť na čítanie. Veľmi neľahká životná situácia, to vám teda poviem. Každopádne, to by k tomuto Random Talku bolo všetko. Dúfam že sa Vám páčil a že sa vidíme aj pri ďalšom článku, ktorý môžete očakávať v blízkej dobe. Bye ♥

Komentáre

  1. ... *sú všetci unavenÍ. Teraz vyzerám ako čistý buzerátor za gramatiku, ale chyba sa sem-tam vlúdi a čitateľ si to jednoducho všimne. Dúfam, že sa na mňa za to nehneváš, len som chcela trošku pomôcť. O:)
    Okej, aby som zbytočne neodbočila od témy - ja čítam skoro vkuse v škole. Nebaví ma slovenčina a nemáme dobrú učiteľku, a tak si jednoducho čítam a ignorujem jej kecy, ktoré aj tak nemá z vlastnej hlavy, iba to diktuje z nejakého papiera. Mimochodom, taká perla k našej slovenčinárke - povedala, že pred slovným spojením "a preto" nemá byť čiarka. Opýtali sme sa druhej slovenčinárky a tá nám povedala, že tam čiarka má byť. Internet a knihy hovoria tiež, že tam čiarka má byť... veľa vedomostí v tej hlave asi nemá no. Ale to už opäť bočím. :D Ja som zvyknutá čítať aj cez hluk, ale občas, keď sa v miestnosti nachádzajú afektované príšery z druhej triedy, najradšej by som im tou knihou dala aspoň tri...dsaťtisícpäťstokrát po hlave. :D Súhlasím so slúchatkami, určite to trochu pomôže. Fajn článok na prečítanie a je to zároveň dobrá téma na zamyslenie! :)
    Charlotte z blogu http://faylotte.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nehnevám, práve naopak. Tú chybu som si vôbec nevšimla a ak sa nájde niekto, kto mi to dokáže napísať normálnym spôsobom a hneď ma nezačne zhadzovať a urážať, nevidím dôvod prečo by som sa mala nahnevať, práve že ti ďakujem - chyba je už opravená. :) Čo sa tej slovenčinárky týka, musíte to s ňou mať v škole veľmi pestré, to sa ti ani nedivím, že hodiny tráviš čítaním, určite z toho máš viac ako počúvaním niečoho, čo vlastne ani nie je pravda. Pasáž 'afektované príšery z druhej triedy' neskutočne pobavila. :D Poznám ten pocit, tiež ho niekedy mávam. A ešte raz ďakujem. :)

      Odstrániť
  2. Ja tiež patrím k tým čitateľom, ktorí potrebujú na čítanie ticho a kľud, takže 99 % času trávim pri čítaní doma v posteli :D Ale, inak, to s tými slúchadlami, v ktorých nič nehraje, využívam dosť často, hlavne keď musím napríklad spať vo vlaku a mám vedľa seba spolucestujúceho, ktorý trošičku nahlas chrápe ;) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Horší je už len scenár, keď sa pohodlne usadíš do postele a presne v tom momente sused začne kosiť, ďalší klepať kosu, tretí zrezávať stromčeky a ja neviem čo všetko ešte. :D
      Niekedy ma naozaj veľmi mrzí, že všetky moje trasy ktoré denne využívam nie sú pokryté železničnými traťami a ja sa musím spoliehať len na autobusovú dopravu - je tam menej srandy. :( :D

      Odstrániť
    2. Áno! Poznám to veľmi dobre, chvalabohu, mám však len jedného takéhoto suseda, keďže z druhej strany mám takú menšiu džungľu-lúku- :D :D
      Do mojej dedinky taktiež nechodí vlak a autobus tiež pomenej, vlaky teda najčastejšie využívam na takéto dlhšie trasy, kde už aj spím, napríklad pri ceste do BA :)ale súhlasím, v autobuse je menej srandy, i keď, akurát tento týždeň sa mi stala príhoda: sedím si ako vždy v buse, počúvam hudbu, užívam si pohľad von oknom, keď tu zrazu nastane ten moment, kedy končí jedna pesnička a príde menšie ticho. No a vtom začujem veľmi divný hluk, tak sa porozhliadnem, odkiaľ sa vzal, zložím si slúchadlá a spozorujem naozaj zaujímavý obraz : skupinka starších ľudí si na celý autobus vyspevuje nejakú pieseň o Panne Márií. Pri pohľade na ostatných spolucestujúcich som nevedela, či sa mám smiať, lebo väčšina prevracala očami, a aj keď takéto "autobusové zbory" moc nemusím, vyčarili mi svojou odvahou a elánom úsmev na tvári ;) :D

      Odstrániť
    3. Ono keď sa to tak vezme, ja v podstate bývam 'na konci sveta'. :D Z prevažnej väčšiny nás obklopuje les a lúky + záhrady, no a práve tie budu asi tým problémom. A nemalú rolu v tomto hrá aj zákon schválnosti, keďže hluk začnú všetci robiť až v momente, kedy knihu otvorím. :D
      Tak to je naozaj veľmi milá príhoda! :) Nič podobné sa mi ešte nikdy nestalo. Bola som už svedkom príliš hlasným naštvaných telefonátov, alebo som si musela vypočuť piesne z iného repertoára ako bol ten môj, lebo veď na čo už by nám len boli slúchadlá ...ale takéto pospevovanie nie. To muselo byť vážne skvelé. :)

      Odstrániť
    4. Ty bývaš na konci sveta? :D No myslím, že sme na tom podobne, keďže z mojej dedinky sa už nikam nejde a celkovo tu ani nič nie je :D ;) Jo, zákon schválnosti je sviňa, lebo vie presne vystihnúť ten "správny čas" ! ;) :D
      Hej, občas sa mi takéto niečo pritrafí, ale to nahnevané telefonovanie sa stáva, bohužiaľ, častejšie ;) :D

      Odstrániť
    5. Nooo, tak potom to asi nie je až taký koniec sveta. :D Síce ani u nás okrem obchodu a skromného baru nič iné nenájdeš, no stále sa od nás dá pokračovať rôznymi smermi do iných obcí. :D
      Neviem prečo sa autobusy a vlaky cestujúcimi tak líšia..večná škoda. :D

      Odstrániť
    6. My máme dva obchody, aj keď ten prvý je skôr taká búdka s najzákladnejšími potravinami :D + ešte kostol a to je asi všetko ;) Vidíš, ste na tom oveľa lepšie ;) :D
      Ani ja neviem, ale vlaky sú pre nás, čo večne dochádzame autobusmi, dosť atraktívne :D ale niekedy to aj v nich preháňame ;)

      Odstrániť
    7. Okey, tak nakoniec možno predsa len nežijem až na úplnom konci. Máme tu toho viac. :D
      A aj napriek tomu, že pre mňa vlaky predstavujú niečo úžasne, sama by som sa nimi cestovať neodvážila. :D Stále pre mňa všetky tie vozne predstavujú hlavolam, o dverách a ich otváraní ani nehovorím. :D

      Odstrániť
    8. Ale čosi :D na ten princíp veľmi ľahko prídeš, a ak nie, kľudne sa mi ozvi, ja ti so všetkým rada pomôžem( nie že by som bola nejaký expert, ale čo to už mám nabehané ;) ) , lebo cestovanie vlakmi milujem! ♥ :)

      Odstrániť
    9. Ďakujem veľmi krásne. ;) Tak do budúcna už nebudem tak stresovať, keďže teraz budem vedieť, že sa mám na koho obrátiť, ak budem stratená. :D :)

      Odstrániť
    10. Máš jasné, veď byť stratená vo vlaku je len smola, ktorá sa musí hneď stratiť! ;) :)

      Odstrániť
    11. Presne tak! A človek učený z neba nespadol, takže..bude to fajn. :D :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)