The Unpopular Opinions Book Tag






Všetkých Vás srdečne zdravím a po dlhom uvažovaní nad tým, ktorému TAGu by som sa chcela venovať ako ďalšiemu, Vás napokon vítam pri tomto 'Nepopulárnom'.
Keďže sa mi tento TAG nepodarilo nájsť na žiadnom z iných slovenských blogov, rozhodla som sa, že ho ponechám v originály. Ide o to, že síce s angličtinou ako takou nemám vôbec žiaden problém, pri jej následnom preklade do slovenčiny to aj tak vždy vyzerá katastrofálne. Osobne si tiež myslím, že otázky nie sú až také komplikované, aby ste im neporozumeli.
Aj napriek tomu dúfam, že sa Vám TAG bude páčiť a že sa možno niektorí z Vás rozhodnú na tieto otázky zodpovedať aj samy a prispieť tak aj 'svojou maličkosťou.' Ak sa tak stane, budem veľmi rada za komentáre, v ktorom mi necháte Vaše odkazy.
No a teraz sa už konečne môžeme pustiť do samotných otázok. :)

1.) A popular book you didn't like... 
 Tak a máme tu hneď prvú, na ktorú môžem odpovedať s veľmi aktuálnymi pocitmi, keďže spomínanú knihu som práve dočítala a ňou je: My ostatní tu len tak žijeme od Patricka Nessa. Vzhľadom na to, že to nebola moja prvá kniha, ktorú som od tohto autora čítala a taktiež vďaka ohlasom, ktoré okolo nej kolovali, som si utvorila isté očakávania, ktoré však nakoniec boli predsa len privysoké. A aj keď mi bolo povedané, že to bude niečo úplne iné ako Sedem minút po polnoci, stále som dúfala, že kvalita tým nijako neutrpí.. Nuž, v tom sa teda nemýlili, bolo to celkom iné a aj keď myšlienka bola naozaj pekná....naaah. Za mňa to bude nie.



2.) A book series that everyone hates but you love... 
Pri tejto otázke sa mi naskytujú hneď dve voľby. 
Prvou z nich je Labyrint od Jamesa Dashnera. Do tejto série som sa púšťala naopak s obavami, pretože na rozdiel od vyššie spomínanej, tieto knihy dostávali prevažne kritiku. No a aj napriek tomu, že som už čo to z príbehu stihla pochytiť (spoilery) a prvý film som už mala dávno za sebou, séria ma napočudovanie chytila, ba čo viac, ja som si ju naozaj veľmi obľúbila!  
Pri druhej voľbe je to séria od Rick YanceyPiata vlna, aj keď v tomto prípade neúspech zožínajú prevažne iba jej pokračovania (druhá a tretia kniha), s čím opäť nemôžem súhlasiť.
Recenzie na tieto série sú na blogu, takže ak chcete vedieť viac, určite sa mrknite. :) 


 3.) A love triangle where the MC /hlavná postava/ ends up with the person you didn't want them to end up with...
 Na túto otázku odpoveď bohužiaľ nemám. Jediné ľúbostné trojuholníky, s ktorými som sa kedy stretla, boli tie od Cassandry Clare a napokon moji vyvolení skončili vždy ruka v ruke, takže sa nemám na čo sťažovať. Aj keď na druhú stranu, Simon dokázal poriadne brnkať na nervy a v istých momentoch to bolo naozaj ťažké zvládať. :D



 4.) A popular book genre you rarely reach for...
Ľúbostné romány! Bez jediného zaváhania. Po knihách tohto typu siahnem raz ročne v rámci oddychu, kedy si chcem jednoducho prečítať niečo, čo môj mozog nebude absolútne namáhať, pretože koniec budem poznať už pri prečítaní prvej vety...Preháňam? Okey, netvrdím, že tie knihy nemajú čosi do seba a že ma nedokážu strhnúť - niekedy ešte oveľa, akoby som čakala , ale ten počet – raz ročne – ostáva nemenný (možno zopár výnimiek).

5.) A popular beloved /milovaný/ character you didn't like... 
 Hmm, no tak v tejto otázke sa po dlhšom premýšľaní budem venovať postavám zo série, ktorú potom budem spomínať ešte nižšie v otázke číslo 8. Day a June. Naozaj netuším či je to vekovým rozdielom (vážne som už taká stará??) alebo čo sa vtedy stalo, no prišli mi otravní, až príliš dokonalí a Dayov slovník naozaj vtipný – s úľubou. :D No a predstavte si, že máte čítať knihu, v ktorej vám hlavné postavy lezú hore krkom....dosť obtiažne.



6.) A popular author you can't seem to get into...
John Green a v budúcnosti rozhodne neplánujem môj názor zmeniť. :) Čítala som síce iba knihu Na vine sú hviezdy a viem že by som podľa toho nemala súdiť zvyšok, ale aj tak mi to bohato postačovalo a preto sa o jeho tvorbu ďalej nezaujímam. To však neznamená, že knihy od tohto autora nemôžu čítať ostatní a že ich v tom napríklad nepodporujem tým, že im dané knihy dokonca sama kupujem. :D Pretože aj keď mne tento autor svojou tvorbou nevyhovuje, neznamená to, že nebude vyhovovať nikomu, koniec koncov - to práve ja sa radím do menšiny, že?

7.) Popular trope you're tired of seeing... 
Okey, tak táto otázka je trošku zložitejšia, keďže podľa odpovedí mojich predchodcov neviem, či sa týka tróp (metafora, metonymia, symbol) alebo či ju mám chápať ako populárnu zápletku, ktorej mám plne zuby. No vzhľadom na to, že na tú prvú možnosť by som Vám odpovedať nevedela (nič mi nenapadá), chytím sa teda tej druhej možnosti...
Lovestory typu: Šedá myška, pre iných neviditeľná a miestny krásavec, z ktorého všetky tie dokonalé baby padajú na riť, no on si aj tak vyberie myšku. Na to som asi zhodneme všetci, však? Dokáže to liezť poriadne na nervy už len z toho dôvodu, že v normálnom svete to takto nefunguje ani náhodou. Autor, ktorý si zvolí práve toto ako základ pre jeho nový príbeh, bude musieť mať sakra dobré schopnosti, aby napísal niečo, čo dokáže upútať.

8. Popular series you have no interest in reading 
Podľa toho čo som už vyššie spomínala ste si možno viacerí domysleli, že sa bude jednať o Legendu od Marie Lu. Snažím sa samu seba presvedčiť o tom, že jej ešte dám šancu a názor napokon sama zmením a možno sa ešte stane mojou najobľúbenejšou, ktovie. Dokonca som mala jej pokračovanie už na dosah ruky, no napokon som ho predsa len nechala na svojom mieste a zvolila som si inú knihu, ktorá sa mi nakoniec tiež nepáčila a jej čítanie bolo všelijaké. :D Karma..
No aby sa táto séria necítila smutne, keďže o nej stále v jednom kuse hovorím iba v negatívnom svetle, nedá mi nespomenúť napríklad takú Divergenciu. Aj okolo tejto série bol kedysi veľký BOM a vďaka limitovaným edíciám ešte stále je, no akosi ma to nikdy nedokázalo prilákať natoľko, aby som jej dala šancu. Žeby za to mohol spoiler, ktorý v podstate uzatvára celé toto dobrodružstvo?!

 9.) The saying goes, "The book is always better than the movie," but what movie do you prefer more than the book? 
Hiiiii Harry Potter....ZADRŽTE! Skôr ako si vyhľadáte moju adresu, chcela by som objasniť, že som zatiaľ len akosi nemala možnosť dostať sa ku knižným predlohám (aj keď ich vďaka bratovi všetky vlastním), no v budúcnosti to určite plánujem. Nemusíte sa báť - možno sa k tomu konečne dopracujem už toto leto. Ak by moja Knižná výzva išla tak dobre, ako som to mala v pláne, dávno by som v nej mala nos zarytý a pravdepodobne by som už dávno bola na jej konci. Lenže ako vždy, moje plány ostávajú pri plánovaní...

***
Tak a z mojej strany by to bolo hádam všetko. Otázky som zodpovedala, teraz ma zaujíma Váš názor. Stotožňujete sa so mnou alebo ste medzi mojimi odpoveďami naopak zazreli niečo, čo patrí k Vašim srdcovkám? :) Budem rada ak mi zanecháte komentár, prípadne ako som už v úvode spomínala, odkaz na Tag s Vašimi odpoveďami. Vidíme sa pri ďalšom príspevku. Zatiaľ sa majte krásne. Bye♥

Komentáre

  1. Zatiaľ som na tento tag nikde nenarazila, ale príde mi veľmi zaujímavý. Otázky sú ťažké. Neviem, ako by som na ne odpovedala ja. Ty si ho však zvládla svelo. :) Od Patricka Nessa som čítala zatiaľ iba Volání netvora (resp. Sedem minút po polnoci), ale mám v pláne pustiť sa aj do knihy My ostatní tu len tak žijeme. No trošku si ma od toho odradila. Série Labyrint a Piatu vlnu mám aj ja rada (aj keď som čítala len prvé časti). Neviem, čo na nich ľuďom vadí. Ak je v knihe nejaký ľúbostný trojuholník, tak hlavná postava skončí väčšinou s postavou akou chcem ja, takže na tretiu otázku ma teraz nenapadá žiadne odpoveď. Film, ktorý uprednostňujem pred knihou je asi Me before you. Film bol super. Kniha sa ľuďom dosť páčila a teraz je okolo nej veľké haló. Celkom ma na ňu láka to množstvo pozitívnych recenzií, ktoré som čítala. Tak snáď niekedy bude na goodreads zaradená v políčke read.
    Aj ty sa maj krásne. :)
    http://travel-and-read-with-me.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čo som si všimla ja, väčšiu popularitu má na Youtube medzi zahraničnými knihomoľmi. :) Ak by som ich nesledovala, asi by som s ním do kontaktu neprišla ani ja. A ďakujem. Myslím, že by si ho hravo zvládla aj ty, ak sa rozhodneš skúsiť to, určite mi potom daj vedieť. ;)
      Čo sa týka knihy My ostatní tu len tak žijeme, ak si ju mala v pláne čítať, určite to skús. Aj v tomto prípade sú tu dva tábory, kde jedna skupina knihu zbožňuje a tá druhá, moja, nie tak veľmi. Tebe sa možno zapáči. :)
      Vidím, že v ostatnom sa vlastne zhodujeme až na poslednú otázku. Ja som čítala knihu a videla som aj film. Výsledok je taký, že som spokojná s obomi, ale do knihy ťa nútiť rozhodne nebudem. :) Sama to poznám, ak je okolo niečoho veľké HALÓ, väčšinou ma to odradzuje. :D Časom sa uvidí. ;)
      Ďakujem za komentár a želám krásne leto samozrejme s dobrými knihami po ruke.:)

      Odstrániť
  2. Tento tag sa mi strašne páči a možno sa po prvýkrát zapojím aj ja :D Síce na niektoré otázky vôbec neviem, čo by som napísala, ale tak, možno ma niečo napadne.
    Inak Greena ani ja nemusím a stále nechápem, prečo ho každý tak zbožňuje, presne ako aj Rowellovú. Čítala som od nich Na vine sú hviezdy, Kam zmizla Aljaška (to bolo podľa mňa hrozné -_-) a Fanúšičku, no nič výnimočné na nich nevidím...nie sú zlé, no nemôžem povedať, žeby som z nich padala na zadok :D Takže tak...
    Čo sa týka tej série, ktorú nemáš v pláne veľmi čítať, tak u mňa je to tak so Selekciou. Ako ja tú knihu neznášam (ak si náhodou jej milovník, tak sa prosím na mňa nehnevaj, ale nedokážem si pomôcť...bola to tá najhoršia kniha, ktorú som kedy čítala!!!). Taká povrchná a hlúpa kniha, s tou najhoršou hlavnou hrdinkou na svete...OMG...normálne sa bojím na to spraviť recenziu, pretože tú knihu každý miluje, a ja zas nie :D, a asi ňou niekoho nahnevám. Tu ma asi zachráni len pravidlo: 100 ľudí, 100 chutí ;))
    To s tou zápletkou si vystihla super...no i tak každá tá šedá myška je najkrajšou zo všetkých, len ona to, chúďa naše, nevidí :D Ale ak si čítala alebo videla film (čo je môj prípad) The Duff, tak tam bola šedá myška vzatá úplne inak a bolo to vážne skvelé. Konečne sa mi páčil americký tínedžerský film, pretože to bolo vážne niečo iné a hlavne vtipné :)) A ešte k tej Divergencii. Tá séria je celkom fajn, prvý aj druhý diel (ten bol lepší), ale trojka je príšerná. Aj ja viem ako to skončí vďaka spoilerom, no tá kniha sa nedá čítať aj tak...akoby to napísala úplne iná autorka, odfláknuto a jednoducho hrozne...ale aspoň sa táto séria pekne vyníma na poličke :D (inak jej filmové spracovanie je des a hrôza, v tomto prípade kniha vyhráva na plnej čiare).
    Harryho Pottera som doteraz ešte nečítala ani ja, takže nás knihomoli zlinčujú obe naraz :D :D Ale som rada, že nie som jediná, ktorá Harryho v knižnej forme nespoznala...musíme to vážne dať do poriadku :D ;)
    Prajem ti krásnu nedeľu ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že je super?! :) Konečne som narazila na niečo, kde sa otázky netočia stále len okolo toho istého. Síce je to brané skôr akoby z tej 'negatívnej' stránky‘ -keďže sa tu bavíme o knihách, ktoré nášmu knihomoľskému srdiečku neulahodili- no nič na svete nie je iba biele alebo iba čierne. :) Takže je to celkom takým spestrením. Takže ma naozaj teší, že sa ti TAG páči a budem naozaj veľmi rada, ak sa rozhodneš na otázky odpovedať aj sama, určite si to potom prečítam. ;)
      Spriaznená duša, čo iné k tomu dodať. :D Len to, že so všetkým čo nižšie spomínaš súhlasím. :D :) Greena jednoducho nemusím a ani sa nesnažím zmeniť svoj názor, pretože viem, že to jednoducho nepôjde. Od Rowellovej som zatiaľ čítala iba Eleanor & Park, no musím povedať, že sa mi tá kniha naozaj páčila, no všímam že to bolo ešte v čase, keď som o blogu iba snívala, takže recenziu na ňu nenájdeš. :/ Každopádne, nevieš si predstaviť ako veľmi ma kvôli tomu láka Fanúšička. :D Aj keď sa tie knihy od seba líšia, minimálne v časovej línii - čo by nakoniec mohlo dosť zavážiť, a Fanúšička bude skôr z tých 'klišoidných' príbehov, stále ma k nej čosi ťahá. :D
      Uuuu o Selekcii som veľa počula, ale nikdy ma to neoslovilo natoľko, aby som si ju prečítala aj ja sama, vždy sa našlo niečo zaujímavejšie do čoho som nakoniec investovala a ako vidím, dobre som urobila. :DD Ja verím, že sa k tej recenzii nakoniec odhodláš, lebo už len týmto komentárom si ma neskutočne pobavila. :D Toho, že ju miluje úplne každý, sa báť nemusíš, počula som aj kritiku, takže by si možno nakoniec vďaka tomu našla ešte viac ľudí, s ktorými by si si rozumela. Človek nikdy nevie. :D :)
      Ooch aj o The Duff som počula, myslím že som aj čosi z filmu videla, no ani jednej verzii som nevenovala dostatok času. Asi to napravím hneď dnes, pretože na to počúvam iba samé pekné veci. Hlavne ohľadom toho, že nejde o typickú šedú myšku ako spomínaš aj ty sama. :)
      Divergenciu si strašne zamilovala moja kamarátka. Pamätám si ako mi s plačom hovorila čo sa stalo (vtedy som už dávno vedela ako to skončí, ona chúďatko žila v nevedomosti). Mám taký dojem, že nakoniec bola tiež naštvaná, že sa to skončilo tak hlúpo. Vtedy som vedela, že ostanem pri filmoch a keďže ja som knihy nečítala, nemám ani šajnu ako by sa dej mal vyvíjať a ako veľmi sa od kníh líši. Baví ma však sledovať reakciu tých druhých, ako napríklad Teba a kamarátky, ako sa rozhorčujete nad tým, že je to katastrofa. Niežeby som bola škodoradostná, ja len že som rada že som ten čas využila na iné knihy. :D Dokonca ani to zberateľské vydanie tomu nepomohlo – tie nerovnaké stránky sa mi vôbec nepáčia. :D
      Tak si teda myslím, že na toto leto máme cieľ jasný - prečítať si HP! :D Ach jaj, toľko kníh a tak málo času! Chcelo by to aspoň ročné prázdniny niekde ďaleko od civilizácie! :D
      Krásnu Nedeľu prajem aj Tebe. ;)♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)