Random Talk #1









Knihy - novodobý trend?

Vzhľadom na to že som už dávnejšie nepublikovala žiaden nový článok, rozhodla som sa pre niečo, čo to nielen že napraví, ale zároveň tento blog aj trochu oživí a teda nebude to tu stále len o nejakých recenziách, unboxingoch alebo wishlistoch. No a aj napriek tomu že moje rečnícke schopnosti stále nie sú Boh vie aké, posnažím sa moje myšlienky zmysluplne sformulovať do tohto prvého random talku. Takže – here we go.

***
Témou prvého random talku, ako ste si už mohli všimnúť, bude práve otázka, nad ktorou sa minimálne ja v poslednej dobe dosť často zamýšľam. Stávajú sa knihy novodobým trendom alebo sa stále považujú za niečo, s čím by sa človek nemal chváliť?

Povedala by som že je to tak pól na pól. Aj napriek tomu že v poslednej dobe nastal veľký 'BOOM' okolo kníh a ja stretávam čoraz viac ľudí ktorí si v tom našli záľubu, stále sa nájde niekto, kto nado mnou len pokrúti hlavou a ide ďalej, poprípade mi venuje nejakú otázku typu: A to ti vážne nie je ľúto míňať peniaze na knihy? Hmm, počkaj chvíľu, nechaj ma popremýšľať ....NIE! Nie a nikdy ani nebude.

“If you don’t like to read, you haven’t found the right book.” (J.K.R.)

Každý človek na tomto svete ma nejakú záľubu, niečo čo ho baví a je ochotný preto urobiť čokoľvek, venovať tomu svoj čas, svoje úsilie a v mojom prípade financie. Nechápem prečo to odsudzovanie? Je toľko rôznych ľudí, toľko rôznych osobností, je predsa úplne zjavné že sa nám všetkým nebude páčiť to isté no nie? Preto by sme sa v prvom rade mali starať sami o seba a o to, čo je práve pre nás to najzaujímavejšie. Ako druhé stačí, že napíšem jediné slovo- rešpekt. Rešpektovať toho druhého. A veľmi rada by som to slovíčko pripomenula aj knihomoľom, ktorí s takou láskou a oddanosťou hate-ujú ľudí, ktorí majú v obľube prevažne novodobú literatúru v podobe Johna Greena alebo Veronici Roth a pod.. Vážne? To sa budeme doťahovať aj na tomto? Veď každá kniha má predsa niečo do seba či nie? Pri každej knihe musel autor vynaložiť úsilie a zapojiť fantáziu aby mohlo vzniknuť niečo nové. Aby mohol vzniknúť nový paralelný vesmír v ktorom môžeme prežiť ďalší zo svojích neuveriteľných zážitkov o ktorých by sme mnohokrát mohli v reálnom živote len snívať. Takže to či to budete alebo nebudete čítať je už len na Vás. Žiaden dôvod na osočovanie a blbé kecy.

Takže ako by som zhrnula záver? Myslím že čo sa kníh týka, budúcnosť vyzerá celkom ružovo. Na trhu existuje mnoho autorov (a stále ich pribúda), ktorí k svojim príbehom dokážu strhnúť aj človeka, ktorý by sa za iných okolností kníh ani len nedotkol. Na tom či sa jedná o klasiku alebo niečo nové už nezáleží. Hlavne že sa to páči Vám! Bye ♥

Komentáre

  1. Predposledný odsek..... úplne ako keby si mi čítala z duše.♥ Nikdy v živote by som si nedovolila osočovať či naozaj hnusne sa vyjadrovať o žiadnom autorovi, pretože si myslím, že nad tou knihou predsa strávil toľké hodiny a ja nemám právo znevažovať jeho prácu, len preto, že mne sa nepáči. Nerozumiem preto tým, ktorí nevedia rešpektovať, že niekomu sa napr. Green môže páčiť. Existuje predsa kopec ľudí, ktorí ho milujú, takže asi až taký hrozný autor nebude. Som rada, že som našla podobný názor, aký mám ja sama :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaach jáj, pán Green. :) Ten si teda musel zažiť svoje. Ľudia ho buď milujú alebo nenávidia.. Alebo sú tu potom ešte takí ako ja, ktorí si aspoň jedno dielo prečítali, no ďalšie už nevyhľadávajú a autora svojim spôsobom ignorujú. :)
      Som veľmi rada, že sa v tomto názore zhodujeme. Je jasné, že sa človeku nemôže páčiť všetko, jedna vec mu sadne a druhá naopak nie - prirodzené, lenže niektoré názory bývajú občas až priveľmi vyhrotené, čo zase nie je pekné. Všetko sa podľa mňa dá vyjadriť aj normálnym spôsobom, len treba chcieť. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)