Chocolate book tag!








Zdravím a srdečne vás vítam pri ďalšom TAGu. Tentokrát to bude Chocolate book tag, ktorý je podľa môjho názoru jeden z najlepších, keďže sa v ňom môžete dozvedieť o množstve skvelých kníh, o ktorých ste inak možno vôbec nepočuli. Predtým ako začnem, by som ešte veľmi rada poďakovala babe z Literary infinity, ktorá ma do tohto TAGu dodatočne nominovala a teda okrem vlastného chcenia som mala aj nejaký dôvod sa do toho pustiť. Takže môžeme začať.


***

1.) Horká čokoláda - kniha ktorá sa vzťahuje na temnú tému. 

 Pre mňa jedno z tých ľahších rozhodovaní - jednoznačne kniha od Jozefa Kariku - Strach. Doteraz nechápem ako som sa k tejto knihe dostala a prečo som si ju vlastne vybrala, keďže rozhodne nepatrím medzi ten typ ľudí, ktorí nachádzajú zábavu či už v čítaní alebo pozeraní hororových žánrov. 
Tento thriller nám rozpráva o mužovi, ktorý sa po mnohých rokoch vracia späť do rodného domu, odkiaľ v mladosti túžil ujsť a čelí tak nielen minulosti na ktorú chcel zabudnúť, no rovnako aj desivému tajomstvu - v mrazivých zimách tu miznú deti. Počas celého príbehu je čitateľ vystavený rôznym hrôzostrašným, niekedy dosť nechutným scénam, ktoré vás rozhodne nenechajú chladnými.




 2.) Biela čokoláda - kniha ktorá je milá, pozitívna alebo humorná.

     Trochu som premýšľala, či bola táto moja voľba správna a predsa len som sem nemala vybrať nejakú inú knihu, no po chvíľke 'veľmi tuhého' uvažovania som usúdila, že nie. Anna and the French Kiss má všetko. Je milá, je aj pozitívna, určite je humorná a po prečítaní som pochopila, že rozhodne nepatrí medzi knihy spomínané v štvrtom bode. 
      Autorka opisuje príbeh Anny, ktorej otec sa rozhodol, že posledný rok na strednej strávi na internátnej škole v Paríži. Áno väčšina si určite povie, že by túto príležitosť brala rukami nohami, no čo ak by ste boli v situácii, že Francúzsky neviete ani len ceknúť. Chcete vedieť ako si s tým poradila Anna? Tak potom neváhajte a knihu si určite zaobstarajte. (RECENZIA)




3.) Mliečna čokoláda - veľmi známa kniha ktorú som ešte nečítala.

     Do tejto kategórie radím všetky knihy od veľmi známeho a dosť uznávaného spisovateľa Johna Greena. Áno, presne tak. Jedinou výnimkou a vlastne aj dôvodom prečo ma jeho knihy v podstate nezaujímajú je kniha  Na vine sú hviezdy, ktorú som si prečítala a bola som tak trochu sklamaná. Hold, keď má človek vysoké očakávania, nemusí to vždy dopadnúť dobre. No človek nikdy nevie, možno mu tu šancu ešte dám, napokon TFIOS nebolo až tak zlé  




4.) Čokoláda s karamelovou náplňou 
- kniha pri ktorej som si pripadala celá lepkavá, taká bola sladká. 

     Toto bola snáď najťažšia voľba. Takéto romány môjmu ja veľmi nesedia a preto sa im dosť vyhýbam. Z toho vyplýva, že pri tejto kategórii som nemala veľmi na výber a nakoniec som sa rozhodla pre túto knihu aj napriek tomu, že tam hrdinka väčšinu času trpela - pre svoju naivitu a hlúposť. Jednoducho mi príde nezaujímavé stále a dookola čítať o hrdinke ktorá sa nesprávne zaľúbi, alebo sa pre istotu zaľúbi do dvoch naraz alebo ako má Rosamunde vo zvyku, zaľúbi sa, no veľmi komplikovane, a tak napíše niečo milión stranové aby sme sa nakoniec dozvedeli to, čo nám bola jasné už na začiatku. Len pre ujasnenie, žiadnu z jej kníh som nečítala, videla som iba zopár sfilmovaných verzií a tým sa chcem ospravedlniť všetkým, ktorý ju radia medzi svojich obľúbencov.



                   5.) Kit-Kat - kniha ktorá pre mňa bola milým prekvapením.


     Opäť jedno z ľahších rozhodnutí. Jednoznačne kniha Kam si zmizla od Gayle Forman, ktorá je pokračovaním v sérii Ak zostanem. 
      K tomuto pokračovaniu som sa dosť dlho staviala dosť neutrálne, ak chápete čo tým myslím....asi nie takže pre vysvetlenie: celkom som si nevedela predstaviť o čom autorka chcela písať aj keď je pravdou, že jednotka sa skončila dosť nejasne. No 4 roky čakania na pokračovanie, kým okolo toho všetkého vznikol ten rozruch a všetko sa opäť rozhýbalo, vo mne zanechal ten pocit, že mi je to vlastne tak celkom jedno. Po prečítaní knihy som bola autorke neskonale vďačná že sa tak predsa len rozhodla, pretože tento príbeh má rozhodne niečo do seba. A pre zmenu som bola ja tá hlúpa keď som si myslela opak. No aby ste si to nevysvetlili, knihu Ak zostanem som zbožňovala a stále aj zbožňujem. (RECENZIA)



6.) Snickers - kniha z ktorej šaliem. 

     Tak a tu ju máte - Zlodejka kníh od Markusa Zusaka. Neskutočný príbeh ktorý vo vás zanechá mnoho rôznych pocitov. Tak krásny, no zároveň smutný. 
     Všetko sa to odohráva v nemeckom mestečku Molching počas 2. svetovej vojny, kde sa Liesel dostáva do svojej adoptívnej rodiny, k neustále hromžiacej Rose a veľmi milému Hansovi. Liesel sa taktiež spoznáva s Rudym, s chlapcom s ktorým zažije kopu dobrodružstiev. No na všetko to dobré dopadá tieň nacistického Nemecka a fakt, že svet tam vonku sa od jej sveta tam 'vnútri' líši až príliš. 
     Taktiež mi nedá nespomenúť, že rozprávač tohto príbehu je naozaj nezvyčajný a ak ste sa ho doteraz báli, verte mi že po prečítaní knihy s ním budete minimálne súcitiť - ja ho zbožňujem. 
      

7.)  Horúca čokoláda so šľahačkou a marshmallows
 - kniha ktorú by som odporúčila ako oddychové čítanie. 


     A mojou voľbou je Terapia láskou od Matthewa Quicka. Nič strhujúce pričom by ste museli vynaložiť maximálne úsilie na pochopenie. 
     Kniha je o Patovi, ktorý stratil zamestnanie, dom a aj manželku. Po dlhom čase strávenom v psychiatrickom ústave sa konečne dostáva von a je plný odhodlania urobiť všetko pre to, aby ju získal späť (to že má k nej zákaz priblíženia je len malý detail). Začne robiť všetko pre to, aby napravil chyby, ktoré napáchal. Na jeho ceste za svojím 'lepším ja', mu ale do cesty príde Tiffany, ktorá nedávno ovdovela, a príbeh začína naberať zaujímavý smer.



8.) Bonboniéra - séria, ktorá obsahuje kúsok z každej oblasti a zaujme veľa čitateľov. 

     Bez jediného zaváhania je to určite táto séria ktorá je známa určite každému knihomoľovi. Nástroje smrteľníkov od Cassie C.. Nájdete tam všetko - humor, lásku, priateľstvo, no taktiež aj smrť, zradu a zákernosť niektorých postáv. Všetko to prežívate spolu s hlavnými hrdinkami a keď sa dostanete na koniec knihy, ihneď sa obzeráte po jej ďalšom pokračovaní. 
   Táto séria pre mňa znamená naozaj veľa. Naštartovala moju závislosť na knihách odznova a vlastne ani neviem, či sa niekedy nájde niečo, čo ju prekoná, ak nerátam sériu Pekelné stroje taktiež od CC. Je to niečo čo vás zaručene dokáže preniesť do úplne iného sveta a vy stratíte prehľadom o tom čo je vlastne skutočné. Jednoznačne odporúčam ak ste túto sériu ešte nečítali.  

Tak a to by bolo k tomuto článku asi všetko. Dúfam že sa vám páčil, prípadne že ste v ňom našli knihy ktoré vás zaujali a v blízkej budúcnosti určite pribudnú do vašej knihovnice. Budem veľmi rada ak mi zanecháte komentár s vaším názorom. Na záver by som chcela nominovať všetkých, ktorý si tento článok prečítali a tiež by si chceli tento TAG vyskúšať. Týmto by som skončila, ďakujem za váš čas a vidíme sa pri ďalšom príspevku. Bye♥

Komentáre

  1. Super článok! Z tvojich odpovedí som čítal len jednu knihu od Greena(Paper towns) a niežeby bola najhoršia, no na to, že ho všetci milujú ma viacmenej sklamala. A TMI - proste úžasná séria! :)
    Adrián, www.universeofwonderfulbooks.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. :) Na Paper Towns má väčšina čitateľov rovnaký názor ako ty, ja som ju nečítala a v blízkej budúcnosti ani neplánujem, no možno dám šancu niektorej inej z jeho dosť širokej ponuky. Taktiež ti môžem odporúčať Zlodejku kníh alebo Strach od Kariku, keďže si ich ešte nečítal, aj keď neviem čo spadá do tvojho záujmu. Možno by sa ti páčili. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)