Unboxing #11




Ani nevieme ako a 20.Január nám už klope na dvere. Čas sa neúprosne kráti, uniká pomedzi prsty rýchlejšie ako inokedy, no a tak by už aj hádam bolo načase pokračovať v mojom 'edičnom' pláne pre tento mesiac. A to aj napriek tomu, že som sa opäť dostala do akejsi fázy, kde preberám rolu učiteľa, a slová zo seba deriem ako z chlpatej deky - to, že o nápady núdza nie je, nemá absolútne žiadnu váhu. Týmto teda vzdávam obdiv všetkým, ktorí sú schopní vyprodukovať aj 3 články týždenne (podotýkam, že hovoríme nielen o kvantite, ale aj kvalite) bez akéhokoľvek problému. Táto verzia môjho ja si bude vyžadovať ešte veľa práce. No na druhej strane, aby som voči sebe zase nebola až taká kritická, musím povedať, že s čítaním mi to tento mesiac zatiaľ ide veľmi dobre a moja kôpka neprečítaných kníh sa pomaly, no isto, zmenšuje. Nuž ale poznáte to, knihomoli - akonáhle sa objaví niečo nové, hneď to musia mať a to znamená iba jediné, nikdy nekončiaci sa kolobeh. Samozrejme, že ani ja nie som výnimkou a zopár kníh od posledného Unboxingu (August 2016) pribudlo aj v mojej knihovničke a keďže ich nie je málo, rozhodla som sa, že je čas, aby som sa o ne s Vami podelila. Enjoy.♥


Som si vedomá toho, že pred týmto článkom ste odo mňa mali prísľub v podobe zhrnutia môjho roku 2016, no úprimne? Predstava, ako by mal spomínaný článok vyzerať, stále neprichádza a iba snaha v tomto prípade jednoducho nestačí. S výsledkom nie som spokojná a  koniec koncov, nechcem publikovať niečo, čo ste mohli zahliadnuť už na X iných blogoch bez toho, aby som tam prispela aj svojou troškou kreativity. Štatistika mi nikdy neišla, no a práve preto som sa nakoniec rozhodla odsunúť ju nabok a do pozornosti predložiť práve túto alternatívu. Pevne verím, že poteší viac ako spomínaný prehľad.:)

1.) Lola and the boy next door, Isla and the happily ever after - Stephanie Perkins

Prvou dvojicou kníh bude práve táto cudzojazyčná literatúra, ktorú som si venovala ako Vianočné 'prekvapenie' a ktorá sa na mojom Wishliste nachádza už pomerne dlhú dobu, presnejšie od momentu, keď som obrátila posledný list prvej knihy z tejto série - Anna and the French kiss. Jedná sa o sériu, ktorú si buď zamilujete, alebo ju budete nenávidieť až do špiku kostí. Veď napokon, takto to funguje takmer stále, že? No a ako je Vám už iste všetkým jasné, ja sa radím práve do prvej kategórie. Verte mi, aj ja sama som bola prv šokovaná. Nikdy by som si totižto nebola pomyslela, že by hociktorá kniha podobného žánru - tobôž taká, ktorá navyše predstavuje tak absolútne cliché - mohla môjmu srdcu tak veľmi učarovať. Stále totižto tvrdím, že ja romantik nie som a podobné scenáre mi lezú krkom, no opak je očividne pravdou. Autorka jednoducho vie ako na to a spôsob, akým bola kniha písaná, vo mne iné pocity ani vyvolať nemohol. Preto verím, že aj pokračovanie v podobe týchto dvoch kníh, bude predstavovať rovnaký úspech.
Pre tých, ktorých táto séria zaujala, no obávajú sa anglického jazyka - hore hlavy, bratia Češi sú šikovní a knihy sa im už dávno podarilo preložiť narozdiel od nás, tak neváhajte.:)

2.) Trhlina - Jozef Karika / Smrť prekliatych - Katarína Holetzová

Pri ďalšej, tentokrát slovenskej, dvojici kníh načrieme trošku hlbšie do žánru, ktorý predstavuje pravý opak romantiky a taktiež pravý opak mojej ľudskej podstaty. Horory, thrillery, krimi - tejto oblasti som sa dlhé roky vyhýbala ako čert krížu - hlavne teda čo sa tých hororov týka, tým sa vyhýbam aj naďalej. No ako to už v živote býva, človek je tvor zvedavý, chce objavovať nové veci (napríklad o 00:00, o poschodie nižšie, v tichosti, pri chladničke...) a tak som sa aj ja napokon rozhodla, že je čas zmeniť zaužívané a zabŕdnuť práve do tejto oblasti. Karika bol mojou úplne prvou voľbou v rámci tohto žánru a dodnes neľutujem. Slovenský autor, na ktorého môžeme byť právom hrdý a ja ho odporúčam všetkými desiatimi. Je mi ľúto, že som sa doposiaľ nedostala k zrecenzovaniu ani jednej z jeho kníh, ktoré som mala doteraz možnosť prečítať (Strach, Tma), no práve tieto slová Vám môžu poslúžiť ako dôkaz a také 'nakopnutie' k tomu, aby ste po jeho tvorbe siahli aj Vy. Trhlina je taktiež, len tak medzi rečou, mojou prvou knihou, ktorá obsahuje aj podpis autora (*potlesk pre veľmi cennú informáciu, ale fakt sa z toho strašne teším*).
 Na druhej strane tu ale máme Holetzovú, ktorá je aj pre mňa veľkou neznámou a ak by nebolo mojej drahej ženy a jej Vianočno-narodeninového darčeka, pravdepodobne by som doteraz netušila o jej existencii. To by bola samozrejme škoda, pretože hodnotenia hovoria jasne. Ďalšia veľmi kvalitná tvorba, na ktorú sa už ja osobne neviem dočkať.

3.) Strieborné knihy snov (1.,2.,3.) - Kerstin Gier

Dostávame sa k ďalšiemu narodeninovému darčeku, ktorý som tentokrát dostala od mojej drahej mamičky, za čo som jej naozaj nesmierne vďačná.♥ Po tejto sérií, rovnako ako aj po knihách zo série Láska nezná čas od rovnakej autorky, som túžila už celú večnosť. Čitateľovi neučarujú len samotné obálky, ktoré sú mimochodom skvostné, no taktiež aj kvantum pozitívnych ohlasov a napokon aj samotné príbehy, ktoré Vás tichým šepotom lákajú do svojej ríše snov. Takže keď som ich toho osudného dňa videla, od samého šťastia som išla vyskočiť z kože. Neviem totižto či si pamätám dobre, no ohľadom tejto série bol stále problém s dotlačou a tie knihy nikdy nebolo možné zohnať samostatne, ako komplet už ani nehovorím. No a potom zrazu, z čista jasna, sa Vám pred očami objaví kompletný box? Tomu jednoducho nešlo odolať aj keď ceny tých našich kníh niekedy dosahujú závratné výšavy. Každopádne, raz za čas si predsa musíme urobiť radosť - niekto make-upom, iní zase oblečením, no a potom takí ako ja ...knihami.

4. Kto je kto v Tieňosvete - Cassandra C. Clare, Cassandra S. Jean

Čo by to bol za Unboxing, ak by sme tu čo i len okrajom nespomenuli jednu z najuznávanejších autoriek dnešnej doby - minimálne v mojich očiach - Cassandru Clare. Táto žena si za tých pár rokov tvorby dokázala vybudovať pomerne veľkú základňu fanúšikov, ktorí vždy netrpezlivo čakajú na akýkoľvek nový počin z jej rúk.
Dovolím si povedať, že práve táto kniha, Kto je kto v tieňosvete, je hotovým pokladom pre každého verného fanúšika tejto tieňoloveckej ságy. Obsahuje dychberúce ilustrácie postáv, ktoré ich verne stvárňujú v tej najkrajšej podobe, s malým úryvkom (talizmanom) približujúcim časť ich minulosti, ich podstaty, to čo ich robí tým, čim sú a napokon je to kvet, ktorý má zobrazovať ich povahu, temperament. Pri čítaní tejto knihy som žasla každou otočenou stranou, vychutnávala som si každú sekundu strávenú pri jej prezeraní, nevedela som sa nabažiť. Bolo to, akoby som si spätne prezerala spomienky, ktoré sa v mojej mysli usadili a čakali na tento moment. Spätné prežívanie starých pocitov. Fanúšikovia Harryho Pottera ma určite pochopia.
Pravda, pre obyčajného civila môže ísť iba o akúsi 'obrázkovú knižku' pre deti, bez akejkoľvek hodnoty. No ak si jedným z nás, tieňolovec, táto kniha je jednoducho niečo, čo musíš mať. No som si viac než istá, že ti to nemusím pripomínať a knihu už dávno vlastníš.

5.) Sedem krátkych prednášok o fyzike - Carlo Rovelli / Môj posledný výdych - Paul Kalanithi

No a na záver, po krásnej ceste naprieč mnohými paralelnými univerzami, dovoľte, aby som Vás zaviedla späť k tomu nášmu. K realite zvanej život. Ten nám dokáže priniesť mnoho momentov, ktoré nám vedia na tvári vyčarovať úsmev s takou ľahkosťou, ako aj potoky sĺz, ktoré nám ho z tváre zaraz zmyjú. Presne takáto je totižto kniha Môj posledný výdych, v ktorej je vyrozprávaný jeden nádherný príbeh istého neurochirurga. Ten sa rozhodol, že sa o svoj neľahký osud podelí so svetom s nádejou, že si z jeho cesty budeme môcť zobrať aspoň niečo, čo by nám umožnilo kráčať po tej našej o čosi ľahšie. Viac Vám však k tejto knihe nateraz neprezradím, budete si musieť počkať na recenziu, ktorá by sa mala na tomto blogu objaviť už čoskoro, snáď.
Ako ďalšiu z dvojice tú máme knihu s názvom Sedem krátkych prednášok o fyzike a s obálkou, na ktorej aj po jemnom dotyku ostávajú 'škrabance' (ako môžete vidieť na fotke), na základe ktorých by ste ma mohli vopred odsúdiť. Preto na moju obhajobu podotýkam, že si ju naozaj chránim ako oko v hlave. Nuž a prečo práve túto knihu? Sama neviem. Možno mi prišlo ľúto, že aj napriek môjmu štúdiu na strednej, ktorého súčasťou bola samozrejme aj fyzika, pre mňa ostalo veľa veci nezodpovedaných. No a keď sa teda naskytla možnosť v podobe tejto knihy, viac som neváhala. Teda, aby som bola presná, za tento narodeninový darček ďakujem ďalšej osôbke, ktorá sa rozhodla, že mi skúškové obdobie trošku spestrí aj niečim iným. Ďakujem.

Na úplný záver tohto 'Vianočno-narodeninového' Unboxingu mi neostáva nič iné, ako ešte raz z celého srdca poďakovať všetkým, ktorí sa rozhodli potešiť moju knihomoľskú dušičku práve takouto alebo inou cestou, nesmierne si to vážim.♥ Taktiež som si asi v polovici článku uvedomila, že okrem týchto knižných prírastkov je tu ešte kniha Získaj si je priazeň od vydavateľstva i527.net, ktorú som dostala ešte v priebehu Novembra, no keďže ju má momentálne rozčítanú mamča, akosi som sa o nej zabudla zmieniť. Dodatočne Vás teda môžem odkázať na tento LINK, ktorý Vás presmeruje na recenziu a dúfať, že na nič iné som už nezabudla.:D
Budem veľmi rada, ak mi prostredníctvom komentárov dáte vedieť, aké knižné prírastky v posledných mesiacoch potešili Vás. Prajem krásny zvyšok dňa, vidíme sa pri ďalšom článku. Bye♥

Komentáre

  1. Tie prednášky o fyzike by som si tiež chcela prečítať. Zaráža ma kvalita tej obálky, ona je nejaká sametová, že tam ostávajú škrabance? No a samozrejme, ako inak, budem čakať recenziu na... veď ty vieš na čo :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kiežby som ten materiál vedela popísať, no nemám tušenia. Povedala by som, že ide o rovnaký materiál, z akého sú robené obálky paperbackov, takže nechápem prečo takto reaguje.:) No aj napriek tomu je veľmi pekná a obsah ešte krajší. Na recenzii sa už pracuje.;)

      Odstrániť
  2. Júj, séria Strieborná kniha snov...aj ja už mám kompletnú ^.^ Akurát tento mesiac som si objednala poslednú časť, pretože som sa bála, že mi ju vypredajú. Ach, a aké sú krásne, dokonalo spracované♥ Pre mňa sú to jedny z kníh s tými najkrajšími obálkami a dúfam, že príbehovo na tom nebudú inak ;)
    Nad Karikom vďaka tebe rozmýšľam a mám v pláne po jeho knihách siahnuť a čo sa týka knihy Môj posledný výdych, tak na recenziu sa nesmierne teším, pretože to vyzerá na nádhernú knihu so silným príbehom.
    Verím, že inšpirácia a aj Múza prídu a ten súhrn za rok 2016 sa objaví na blogu (ale i ďalšie skvelé články) :D Maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vedela som, že som ju kdesi videla, no nebola som si istá či išlo práve o túto sériu. No predsa len to tak bolo a práve na Tvojom blogu ak ma pamäť neklame.:) Je neskutočné, ako rýchlo sa táto séria zakaždým dokáže rozpredať. Naozaj prenádherné spracovanie, stále z nej neviem spustiť oči.♥ To dúfam aj ja.:)
      Za ten čas som stihla postrehnúť, že ty patríš medzi nadšencov takýchto žánrov takže by možno nebolo na škodu, ak by si dala šancu aspoň jednej z jeho kníh.:) No a čo sa Posledného dychu týka ..nuž, áno je. :)
      Ach tak to dúfam aj ja, práve mi napadal námet na ďalší.:D Tak snáď. Aj ty sa maj krásne.;)

      Odstrániť
  3. Knihy Kerstin Gier sú skutočne krásne, jedna séria krajšia než druhá. :) Z tejto snovej som čítala len jedničku, ale pokračovanie ma už čaká na poličke. Trhlina vo mne vzbudzuje veľkú zvedavosť, ale čítať by som asi odvahu nemala... Je to hrozné, že sa človek bojí "obyčajných" písmenok na papieri. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to si ma upokojila.:) Čoskoro sa do tejto série pustím aj ja a konečne budem mať príležitosť vytvoriť si vlastný názor, ktorý je napokon ten najdôležitejší. No takéto milé slová človeka vždy povzbudia.:) Čo sa Trhliny týka, myslím, že by si to zvládla. Až také hrozné to zase nie je i keď musím priznať, že v určitých momentoch tá kniha má istý vplyv na psychiku človeka, čo sa môže odzrkadliť napríklad pri prechádzke lesom. Už to nie je také nevinné, aké to bývalo kedysi.:D

      Odstrániť
  4. Premýšľam, že si prečítam knihu Polibek pro Annu (Anna and the French Kiss), pretože to vyzerá fakt dobre. Aj sestra mi to celkom vychvaľovala... tak uvidím. :D Páčia sa mi viac originálne obálky kníh z tejto série, ale čo mi už len s tým narobíme. :/ Strieborné knihy snov ma k sebe lákajú už dlho, no zatiaľ som sa k nim ešte nedostala. A keď sa k nim už konečne dostanem, tak budú určite vypredané. :D Kto je kto v tieňosvete ti závidím. Videla som fotky tej knihy a tie ilustrácie sú úžasné! :D Zhrnutie roka 2016 určite napíš! Ja som to tak tiež mala. Nebola som spokojná s tým, ako som to mala napísané. Nevedela som na nič nové prísť, tak som sa na to vykašľala a publikovala som to také, aké som to mala. Držím palce, nech ti niečo napadne. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa by to určite stálo za to. Ak kniha zapôsobila na mňa, tak si pravdepodobne nájde cestu aj k Tebe.;) A súhlasím, tie originálne obálky sú naozaj čarovné, čo je jeden z dôvodov, prečo som vsadila na angličtinu.:D
      Nuž, ako som spomínala, je to ich večný problém. No pevne verím, že sa k ním stihneš prepracovať ešte predtým, ako budú zase mimo dosahu.:) Knihu Kto je kto v tieňosvete si tiež určite zaobstaraj ak si fanúšikom tejto série, čo predpokladám že áno. Naozaj prenádherná kniha.:)
      Ďakujem veľmi pekne za povzbudivé slová Julka.;) Posnažím sa.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)