On my Wishlist #3




Práve som sa rozhodla, tak sama pre seba, že mesiac Január sa stane akýmsi 'kultovým' mesiacom - aspoň čo sa tohto blogu týka.
Dôvod môjho rozhodnutia spočíva v jednoduchom vysvetlení, ktoré sa Vám pokúsim objasniť v nasledujúcich riadkoch.
Január je mesiacom, kedy všetci spoločne oslavujeme Nový rok, dúfajúc, že nám tentokrát prinesie len to najlepšie. Mesiac, v ktorom ja spolu s mojim bratom, oslavujeme narodeniny, zatiaľ čo ľudia gréckokatolíckeho vierovyznania v (skoro) rovnakom čase slávia Vianoce a o čosi neskôr opätovne Nový rok. Je taktiež mesiacom, ktorý pre vysokoškolákov znamená niečo ako zväzujúce voľno (chápte to ako možno sedieť v pohodlí domova, no na oplátku musíte mať nos neustále zaborený do učebníc a rôznych poznámok dúfajúc, že Vám to pomôže a nasledujúca skúška dopadne dobre). A v neposlednom rade je taktiež mesiacom, kedy po kratšej prestávke začínajú opäť vychádzať staré, či nové seriály, na ktoré sa určite tešia aj viacerí z Vás!♥ Jednoducho a stručne, Január je môj najobľúbenejší mesiac a preto by sa patrilo urobiť ho výnimočným.
***
Vzhľadom na to že je 5.Január a minulého roku o takomto čase som sa na blogu taktiež venovala 'narodeninovým' prianiam, rozhodla som sa v tejto téme pokračovať. Knihy z minuloročného Wishlistu sa mi už krásne vynímajú na poličkách a tak je teda ideálny čas na ďalšiu nádielku. Dovoľte mi teda predstaviť Vám knihy, ktoré môjmu oku ulahodili tentokrát.


Prvýkrát vychádza kultové dielo Douglasa Adamsa v jednom zväzku! Päťdielna trilógia vychádza pre fanúšikov ako narodeninový darček od Vydavateľstva SLOVART k nášmu (a vášmu) výročiu.

Veľdielo, zväzok neobyčajných príbehov, sci-fi séria, ktorá je považovaná za tú najvtipnejšiu a ktorej slová, spájajúce sa do viet a spoločne vytvárajúce príbeh, znamenajú pre ľudí tak veľa.
Priznávam, že donedávna som o Douglasovi a jeho kultovom diele nemala ani len najmenšiu šajnu. JA! Fanúšik všetkého nadpozemského, mystického, fantazíjneho... No akonáhle som túto knihu uvidela po prvý krát, zarezonovala vo mne natoľko, že ju z hlavy už nedokážem dostať a vlastne ani nechcem. To číslo, ktoré nám vznika po spojení všetkých častí dokopy, je ohromujúce: 1040. Už len samotné pokorenie tohto rekordného počtu ma k tejto knihe láka, no rovnako tak aj samé kladné recenzie. Doposiaľ som totižto nenarazila ani na jednu, ktorá by svedčila o opaku. Takže toto je  jednoznačne moje NO.1.


Strhujúci príbeh o čase, keď ľudstvo stálo na prahu takmer všetkých dôležitých objavov a človek si začal podmaňovať svet.
*X - vlastním*
Za upútanie mojej pozornosti v tomto prípade môže kniha poďakovať svojej prenádhernej obálke, z ktorej nemôžem spustiť oči doteraz. Ako to už ale väčšinou býva, po prvotnom očarení vzhľadom knihy sa človek začne zaujímať aj o jej obsah, pretože práve to je v nakoniec to najdôležitejšie. A výsledok? Povestná iskrička v očiach zažiarila a táto kniha sa okamžite zaradila na samý vrch môjho Wishlistu. Len prednedávnom som na svojom blogu uverejnil recenziu na knihu Získaj si jej priazeň, ktorá sa radí do rovnakej kategórie - historické romány. Ak si teda spomínate, určite viete, že spomedzi všetkých románov aké len môžu existovať, práve tie, ktoré sa viažu na určité historické udalosti, či miesta, pre mňa majú najväčšiu hodnotu. Neviem si pomôcť, no už len samotné 18. storočie má svoje čaro a knihe dodáva ten správny 'šmrnc', ktorému jednoducho nemožno odolať.


Hlboké rozdiely vo výchove, v predstavách o svete i v základných morálnych hodnotách o to väčšmi utužia nerozlučné priateľstvo tejto chlapčenskej dvojice.

Stará, dobrá klasika, ktorá je určite známa každému jednému z Vás, mám pravdu?
Minulý rok bol pre mňa akýmsi prelomovým. Začala som sa zaujímať oveľa viac o diela, ktoré boli napísané už pekných pár rokov dozadu a ktoré som tak tvrdošijne odmietala čítať na strednej. O to viac som potom ľutovala, keď si kniha za knihou získavali moje srdce a otvárali oči. Naozaj neviem, či to bolo iba tým rebelantským vývinovým štádiom, kedy bolo povinnosťou náš študentov odmietať všetko, čo nám bolo diktované, no v tomto prípade to bola naozaj chyba. A presne túto chybu sa snažím napraviť. Doma už mám akú takú zbierku babkiných starých kníh, na ktoré sa naozaj veľmi teším, no toto dielo mi tam stále chýba. Nádherné vydanie s nádherným príbehom. Čo viac by si mohol knihomoľ ako ja ešte priať?

V napínavom dystopickom príbehu bojujú o život tínedžeri. Musia držať spolu, inak nemajú šancu!
*X - vlastním*
Nuž a sme opäť pri mojom najmilšom žánre a knihe, ktorá minulý rok svojou existenciou spôsobila obrovský ošiaľ. Stihla ma však upútať ešte o čosi skôr, predtým ako sa vrece s recenziami roztrhlo - a opäť sme tu mali iba samé pozitíva. Dystopický príbeh o teenageroch bojujúcich o život by sa mohol zdať ako klišé, keby sa nám ho autor nerozhodol zobraziť tak unikátnou cestou. Zaoberal sa totižto otázkou života a tým, čo slovko 'žiť' naozaj znamená a či má niekto právo a skutočný humánny dôvod život iného človeka  len tak ukončiť. Neprikláňa sa však ani na jednu stranu, čo je ešte zaujímavejšie. Narozdiel od toho sa snaží  priblížiť a pochopiť dôvody oboch strán.
Ak nie ste fanúšikom tohto žánru, možno Vám tento príbeh nepríde ani za mak zaujímavý. No v mojom prípade ide o úplný opak. Aj napriek tomu sa mi však nejakým nedopatrením stále nepodarilo k tejto knihe dopracovať a preto je zaradená iba medzi moje zbožné priania, ktoré si však tohto roku s určitosťou budem plniť - príležitostí bude naozaj veľa (snáď).


Túžba, samota či smrť, neľahké témy, ktoré sú tu však oslobodené od akéhokoľvek sentimentu alebo pátosu.

Poslednou knihou na mojom zozname, je toto tajomné dielo, na ktoré som pred časom narazila na nejakom blogu. Bohužiaľ si už ale neviem spomenúť, ktorý to bol. Veľa sa o nej nehovorí, odvtedy som ju už vlastne ani nikde inde nevidela, no v mojom zozname ostala zapísaná a ja som ju po čase znovu objavila. Táto kniha na mňa okamžite zapôsobila svojim osobitým dojmom, ktorý však neviem bližšie popísať. Obálka pôsobí hrozivo a odstrašujúco a príbeh taktiež rozoberá nie príliš pozitívne témy, no aj napriek tomu ma k tomuto dielu niečo priťahuje a ja veľmi dúfam, že keď raz túto knihu budem držať v rukách, nebude mi sklamaním.

Nuž a síce touto knihou môj zoznam ani zďaleka nekončí, rozhodla som sa nezaťažovať Vás zvyškom a vybrať mojich TOP 5, ktoré by som si v najbližšom čase veľmi rada zadovážila.
Ktoré knihy sa dostali na horné priečky Vášho Wishlistu? Budem veľmi rada, ak sa o ne podelíte dole v komentároch. Prajem Vám krásny zvyšok dňa, vidíme sa v najbližšom článku. Bye♥

Komentáre

  1. Tak ja som o tom Douglasovi doteraz vôbec nepočula a keď o ňom píšeš toľko slávy asi si ho pripíšem na môj sci-fi zoznam ;)
    A Podstata všetkých vecí vyzerá tak dobre, že ak sa k nej nedostanem čo najskôr, doslova to bude bolieť moju knihomoľskú dušu :D ;) ♥
    Huckleberryho Finna som čítala a je to veľmi fajn príbeh a Uvoľnení ma taktiež naozaj zaujali svojou témou, takže som zvedavá, čo na nich povieš ty :)
    (a ešte raz všetko najlepšie tebe aj bratovi ;) ♥)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sme dve.:) Nebyť osláv 25 rokov Slovartu, pravdepodobne by som o ňom nemala ani len potuchy doteraz.
      Pri Podstate všetkých vecí som si hneď spomenula na Teba a na komentár, ktorý si mi nechala pri recenzii na Získaj si jej priazeň. Takže ďalšie odporúčanie pre Teba, ktoré ale rovnako zaujalo aj mňa.:D
      Juuj, takže tieto dve máš už načítané? Super, uistila si ma v mojej voľbe, teraz sa k ním už iba prepracovať.;)
      Ďakujeme veľmi krásne.♥:)

      Odstrániť
  2. Presne túto knihu, teda celú sériu v jednom, od Douglasa som chcela kúpiť sestre na Vianoce, pretože ju vážne chcela. No nakoniec som jej dala niečo iné, ale i tak jej ju raz kúpim ;) Mňa neláka, to nie je až tak môj žáner, no ktovie, možno by som sa do nej začítala...
    Podstata všetkých vecí vyzerá úžasne! Tak tú si pripíšem aj ja ^.^
    Uvoľnení ma desí. Mám rada dystopie, ale táto téma, ktorá sa rozoberá v knihe, mi príde...ja neviem, skrátka by som mala asi nočné mory...
    Tak ti prajem, aby sa knižky čím skôr k tebe dostali a prajem tebe aj bráškovi všetko najlepšie k narodeninám ♥^.^♥
    Maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj, tak to si už teraz viem predstaviť tú iskierku v očiach.:) Ak by som knihu, teda celú sériu, mala prečítanú, možno by som sa ťa snažila presvedčiť, aby si jej skúsila dať šancu. Veď nakoniec človek nikdy nevie. Raz sa možno nájde kniha, ktorá ťa upúta aj napriek tomu, že to nebude tvoj žáner.:) Aj keď Uvoľnení to teda asi nebudú, o knihách od Kariku už ani nehovorím.:D
      Podstata má tak nádhernú obálku, že sa snáď ani nenájde niekto, koho by neočarila. Ostáva nám už len dúfať, že obsah bude rovnako dobrý.:)
      Ďakujem/e veľmi krásne Mony.♥:) Aj ty sa maj krásne.:)

      Odstrániť
  3. Podstata všetkých vecí - o tejto knihe som už dosť počula, údajne ide o pokojnú charakterovú štúdiu zaujímavej a silnej ženy. Určite by som po nej tiež siahla, takže snáď sa u teba objaví čoskoro recenzia a môžem sa nechať inšpirovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Snáď áno, no najprv si k sebe budeme nejako musieť nájsť cestu.:D Každopádne verím, že to dlho nepotrvá.:)

      Odstrániť
  4. Stopárov sprievodca je moja srdcovka (i keď film ma trochu sklamal), no kniha super. Nové vydanie som dostala od sestry na narodeniny, a má čestné miesto v mojej knihovníčke. Presne ako Mark Twain a jeho Tom i Huck. Moji hrdinovia detských čias, nemenila by som za žiadnych upírov či vlkodlakov. Ostatné knihy nepoznám no vyzerajú zaujímavo, určite sa na ne pozriem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako hovorím, samé kladné recenzie, tomu sa jednoducho ani nedá odolať. Že som nemala šajnu o knihách, už len tento fakt je na zamyslenie, ale ako je sakra možné, že mi dokonca unikli aj filmy? Záhada...
      Pre Toma s Huckom si šetrím miestečko už pekne dlhú dobu, takže sa teším na ten deň, kedy ho konečne aj zaujme.:) Jeden z najkrajších príbehov.
      Myslím, že ani tie ostatné nie sú na zahodenie, vlkolaci či upíri, ani jedno tam nenájdeš (pokiaľ viem), tak za pokus to predsa len stojí.:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)