Random Talk #6




Reading slumps!

Tak a predsa len, ešte predtým ako vypukne skúškové, vám prinášam nový článok opäť z rubriky Random Talk. Tentokrát sa budeme venovať téme 'reading slumps'. Pre tých, ktorí nevedia o čo ide pridávam krátke vysvetlenie: reading slumps je slovené spojenie, ktoré označuje stav, pri ktorom sa nedokážete prinútiť k čítaniu akejkoľvek knihy, jednoducho vás žiadna nedokáže zaujať natoľko, aby ste sa do nej s radosťou pustili. A tak vám tá kniha leží na stolíku a popri nej sa pomaly ale isto kopia ďalšie a ďalšie. Nočná mora každého knihomoľa.

***
Myslím že tento tzv. stav sme zažili už všetci. Niekedy tam nemusí byť ani tá nechuť, no knihy sa nám aj napriek tomu kopia pretože my, namiesto toho aby sme čítali, chodíme po kníhkupectvách a kupujeme ďalšie. Že nie? Ale no, nebudeme si predsa klamať, no zase ani nič vyčítať. Vynikajúcich kníh s pútavým príbehom (tých s úchvatnou obálkou je trochu menej ale v konečnom dôsledku na -obálke predsa nezáleží ;D ) je tak veľa a času na čítanie tak málo. Čo s tým ? 

Stretla som sa už s mnohými článkami / videami, v ktorých sa mi snažili poradiť mnohý známy booktubery. Najčastejšie sa týkali rady toho, ako čítať knihy čo najrýchlejšie za čo najkratší čas a tým sa zbaviť čo najväčšieho množstvo zo svojho To Be Read (TBR) listu. Neviem vám povedať či tieto rady fungujú pretože som sa rozhodla nimi neriadiť, no poviem vám aký názor mám na to ja.

Úprimne, je mi jedno koľko kníh na mojom TBR liste je, pokiaľ mám čo čítať, som spokojná. A taktiež je mi jedno aj to ako rýchlo to pôjde. Myslím si že knihy tu sú predovšetkým na to, aby sme pri nich mohli na chvíľu vypnúť, zrelaxovať, 'obuť si topánky niekoho iného'. Taktiež nemôžeme zabudnúť na vzdelávanie, ale toto je už iný príbeh a v tomto príbehu je rýchlosť dobrá. A či vám to bude trvať mesiac alebo 2 dní záleží len na vás. Nemá význam čítať knihu, preskakovať stránky a robiť všetko preto len aby ste boli čím skôr na jej konci, pretože nakoniec z toho nebudete mať vôbec nič. A čo je pravou podstatou čítania? Presne to čo som spomínala pár riadkov dozadu. Jednoducho mi príde hlúpe radiť niekomu, aby preskakoval stránky, aby si prečítal z každej iba niečo, veď stačí aby bol v obraze. Tak k čomu potom tie knihy kupuje? Aká je potom pointa toho 'akože' čítania ?

“You can never get a cup of tea large enough or a book long enough to suit me.”

No predsa len, jednu spoľahlivú radu tu mám - menej televízie a internetu. Myslím že aj samy si viete uvedomiť, koľko času premárnite na internete bezcieľnym civením na monitor až kým si uvedomíte, že tam vlastne sedíte len tak a pozeráte do prázdna. Blogovanie je výnimkou samozrejme.Takže stačí, ak si rozložíte čas rovnomerne a všetko pôjde tak ako má. Nič viac, nič menej. Taktiež si môžete spríjemniť chvíľky strávené čítaním nejakým chutným čajom alebo niečim na zakusnutie. A ako posledné je pohodlné miesto, kde sa v kľude a tichu môžete sústrediť na to čo držíte v rukách.

A to by v krátkosti bolo asi všetko, čo som by som k tejto téme chcela napísať. Ak máte nejaké iné rady, bude veľmi rada ak mi ich napíšete dole do komentárov. :) Vidíme sa pri ďalšom príspevku. Bye♥

Komentáre

  1. Ja som čosi také zažívala nedávno, ale potom mi prišlo Nech sneží a bolo po probléme. Čaká má veľa kníh, ktoré som už síce prečítala, ale je potrebné ich zrecenzovať a ešte viac takých, ktoré som ešte ani neotvorila. Napriek tomu dostanem na narodeniny približne 6 kníh a na narodeniny ešte jednu či dve, zajtra obdržím ďalšie dve od slovenských autoriek... a človek aby sa zbláznil. :D Súhlasím s tvojim názorom, že s knihou to má byť ako rande a nie len rýchlo preskakovať stránky. To sú potom zbytočne minuté peniaze. :)
    Charlotte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S recenziami zatiaľ nemám problém, ak nerátam knihy, ktoré som prečítala ešte predtým ako som si založila blog a na recenzie si netrúfam, aj napriek tomu že sú to úžasne knihy. Čo sa týka nových prírastkov v tvojej knižnici, stihla som si ich už všimnúť na Instagrame a len ticho závidím. :D Prajem príjemné chvíle strávené čítaním a hlavne nech na to je čas! :D Ozaj, veľmi milé prirovnanie - s knihou to má byť ako na rande. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)