Fall Time Cozy Time - Book Tag




Ahojte! Vitajte pri ďalšom článku z radu Tagov, ktoré ste na mojom blogu už mohli pár krát čítať a keďže tu máme už pomerne dlho jesenné obdobie -vzhľadom na reklamy v televízii by sa dalo povedať, že dosť meškám a radšej by som sa asi mala zamerať na !Vianoce! - s ktorým je tiež spojený Halloween/ Dušičky, rozhodla som sa vybrať si z ponuky Tagov práve tento. Stretla som sa s ním u mojej obľúbenej booktuberky ABOOKUTOPIA a teraz Vám ho prinášam ja, takže hor sa na otázky. No ešte mala poznámka predtým ako začnem: rozhodla som sa, že otázky ponechám v originály a objasním ich neskôr, pretože mi ich preklad jednoducho nepríde tak pekný. Or should I say - ja nie som schopná ich preložiť dostatočne pekne a dobre na to, aby som s tým bola spokojná!
***

1.) Crunching Leaves: The world is full of color – 
choose a book that had reds/oranges/yellows on the cover

Tak a máme tu prvú otázku, pri ktorej ide vlastne o to, aby ste si vybrali knihu, ktorá má na obale farby ako červená, oranžová alebo žltá. Pri pohľade na moju poličku mi udrelo do očí hneď niekoľko kníh svojou výraznou oranžovou farbou, no napokon som sa rozhodla pre knihu Dám Ti aj Slnko od Jandy Nelson. Vybrala som si ju kvôli tomu, že najviac zo všetkých svojou obálkou pripomína toto jesenné obdobie. Zubaté sýto oranžové slniečko na inak žltom podklade, ktoré by som prirovnala k jednému z tých krásny slnečných no mrazivých jesenných dní. No nie je to len obalom, rovnako obsah knihy v človeku vyvoláva veľa pocitov, raz zo súdka tých príjemných, hrejivých a inokedy zas tie bezútešné, smutné, ktoré čitateľovi lámu srdce napoly. (Recenzia už čoskoro ... 
na Markíze - žartujem obviously.)



2.) Cozy Sweater – It’s finally cold enough to don warm cozy clothing: what book gives you the warm fuzzies?

Druhou otázkou sa nás autor pýta na to, ktorá z kníh nám dáva také tie príjemné hrejivé vibrácie, ako keď sa zababušíme do teplého pohodlného svetra, keď nám je zima.
Okey, budem sa výberom už po niekoľký krát opakovať, ale táto kniha ma naozaj milo prekvapila a doteraz na ňu spomínam s úsmevom na tvári. Je ňou Anna and the French Kiss od Stephani Perkins. Čo k tomu dodať - ak máte záujem vedieť viac o mojom názore na túto knihu, recenziu nájdete TU. A ak tiež momentálne túžite po niečom, čo vo vás tie spomínané 'warm fuzzies' vyvolá, jednoznačne odporúčam túto knihu. Étienne je na to odborník. 




3.) Fall Storm: The wind is howling & the rain is pounding – choose your favorite book OR genre that you like to read on a stormy day.

Jesenná búrka: Vietor divoko zavýja a na okná vám bubnujú kvapky dažďa. Aký žáner by som si ja zvolila do takéhoto upršaného zamračeného dňa? Nie je nad čím uvažovať. Horory, trilery..Akákoľvek kniha od Kariky dokáže takýto deň ešte o niečo viac okoreniť, to si píšte. Zatiaľ mám síce prečítaný iba Strach, no poviem vám, že pri myšlienke na toto dielo mi naskakujú zimomriavky ešte teraz. Stačí si pripomenúť práve toto : 'Ak ste sa báli s myšlienkami na papierové deti, už o vás vedia, nech ste kdekoľvek. Vyslali ste signál, cez ktorý sa k vám dostanú.' Hm tak čo vy na to ? 



4.) Cool Crisp Air: What’s the coolest character you’d want to trade places with?

Najcoolovejší charakter s ktorým by som chcela precestovať svet.. Je mi ľúto keď sa pozriem na moju skromnú knihovničku a vidím tam knihy, ktoré sú stále na mojom To be read liste, a pritom viem, že sa tam nachádza kopec 'badass' hrdiniek s ktorými by stálo za to objavovať tmavé zákutia sveta, alebo naopak niečo z magických dimenzií kde je všetko možné. Že prečo spomínam práve magické dimenzie? Pretože Harry Potter. Oficiálne sa priznávam, že túto sériu bohužiaľ nemám prečítanú s výnimkou prvej knihy, no už dlhšie sa na ňu chystám a raz ten deň príde! No a samozrejme, vtedy v magickej dimenzii zvanej predstavivosť toho spolu s Harrym, Ronom a Hermionou precestujem a zažijem spustu.



5.) Hot Apple Cider: What under hyped book do you want to see become
 the next biggest, hottest thing?

Ktorú z nie tak známych knižných sérií by si urobila jednou z tých najznámejších a najobľúbenejších? Tak fajn, toto bude trochu ťažšia otázka, keďže pri tých menej známych knihách je očividné, prečo patria práve do tejto kategórie. No vždy sa nájde výnimka, kedy nám nejaká kniha alebo rovno séria učaruje natoľko, že by sme ju najradšej otrieskali celému svetu o hlavu so slovami: Ty ani len netušíš o čo prichádzaš! HALÓ. No a v tomto prípade som sa rozhodla pre sériu Half Bad od Sally Green, aj keď by sa tu dalo polemizovať o tom či je alebo nie je známou. Sú ľudia ktorí ju zbožňujú a naopak ľudia, ktorým veľmi nesadla a myslím, že v tomto prípade prevažuje práve druhá možnosť. Uznávam že prvá kniha možno nebola ničím prelomovým, no myslím si, že pokračovaním to autorka všetko dala na správnu mieru a preto by si zaslúžila ešte jednu šancu.



6.) Coat, Scarves, and Mittens – The weather has turned cold & it’s time to cover up – What’s the most embarrassing book cover you own that you like to keep hidden in public? 

Najtrápnejšia obálka ktorú vlastním a ktorú radšej nechávam skrytú pred zrakom verejnosti. A to všetko sa mi darí pomocou ochranných čarov. Tušíte aspoň trochu na ktorú zo sérií narážam ? Ak nie, tak vám to práve teraz prezradím - Nástroje smrteľníkov. Neviem či by som tieto obálky označila práve slovom trápny, ale musíme uznať, že v porovnaní so zahraničnými vydaniami a novými edíciami tie naše kreativitou práve neprekypujú. No dôležitý je napokon aj tak obsah.



7.) Pumpkin Spice: What’s your favorite Fall time comforts food/foods?

No a na záver tu máme otázku z trošku iného súdka, čo tento TAG celkom ozvláštnilo, a tou otázkou je: Aké je tvoje najobľúbenejšie 'papaníčko' v jesennom období. Tým sa myslí hocičo z radu nápojov, sladkostí a pod. Teda aspoň ja to tak chápem, pretože nemám vyhradené špeciality, ktoré by som uprednostňovala jedine v jesennom období. A preto som si vybrala starú dobrú klasiku - horúca čokoláda, kapučíno, teplý bylinkový čaj...Nie je nič lepšia ako si uzimené ruky zohriať teplým hrnčekom chutného čaju a spríjemniť si tak deň. 

Tak a to by bolo k dnešnému článku všetko. Dúfam že sa vám tento TAG páčil, ako obvykle nominujem každého, kto by sa chcel zapojiť - odkazy mi potom nechajte dole v komentári, veľmi rada si ich prečítam.

No a aby som nezabudla, chcem sa vám všetkým veľmi pekne poďakovať za 3 000 zhliadnutí môjho blogu, za všetky komentáre, hodnotenia, za váš čas a postrehy a samozrejme za každého nového 'followera' a.k.a pravidelného čítateľa. Naozaj si to veľmi cením a dúfam, že sa nás časom nazbiera viac. No a to by bolo už naozaj všetko. Ešte raz ďakujem a vidíme sa pri ďalšom príspevku. Bye♥

Komentáre