Kam ma nohy ponesú #10




Oslava jari!


Srdečne Vás všetkých zdravím pri novom článku! Ani len netušíte ako veľmi ste mi chýbali – tieto posledné mesiace (nespomínajúc tie, ktoré ma ešte len čakajú) boli pre mňa naozaj skúškou, čo sa samozrejme odrazilo aj na mojej aktivite v rámci blogovania. Spomínate si na mňa ešte však? Ak áno, potom pre Vás určite nebude žiadnou novinkou či prekvapením to, že som sa Vás rozhodla potešiť článkom práve z tejto rubriky. V kútiku duše totižto dúfam, že Vám už tak trošičku chýbala a tajne ste si možno aj priali nový upgrade, keďže posledný článok bol venovaný zime a jej bohatej snehovej nádielke, ktorou nás po rokoch modlitieb konečne obdarila. Tá je však už dávno fuč. Číru belobu a hustú mliečnu hmlu, ktoré náš svet zahaľovali počas dlhých mesiacov treskúcej zimy, vystriedala pestrá paleta farieb. Nuž a čo to znamená pre nás? Že k nám konečne zavítala jar.♥


„Spring shows what God can do with a drab and dirty world. - Victor Kraft

Celý život sa snažím prísť na to, ktoré z ročných období lahodí mojej duši najviac, no ani po dvoch desaťročiach jestvovania na tejto krásnej planéte Zem sa jednoducho nedokážem rozhodnúť, respektíve si nechcem vybrať. Dôvod je úplne jednoduchý. Zakaždým, keď sa dostaneme k tzv. prelomu - kedy jedno obdobie končí a druhé začína, akoby ma zasiahla nová vlna entuziazmu a ja sa poznova zamilujem ani čo by po prvý krát. Žijem pre daný moment. Som viac než vďačná za všetku tú jedinečnú krásu, ktorou oplývala zima, no rovnako tak sa teším aj tej, ktorou sa ma snaží obdariť a uchvátiť jar. Usilujem sa vychutnať si všetku tú nádheru, ktorú so sebou prináša, využiť každú jej ponuku, šancu ktorú mi nabáda, všetko do poslednej kvapky. A tak, keď príde čas na lúčenie, čas kedy jar bude musieť znovu posunúť štafetu ďalej do rúk letu, so spokojným úsmevom na tvári a otvorenou náručou budem vítať starého priateľa.
Magnólia Soulangova (Magnolia X soulangeana)
Hruška obyčajná (Pyrus communis)

***
Snežienka jarná (Galanthus nivalis)



„Can words describe the fragrance of the very breath of spring?“ 
- Neltje Blanchan


Jar je v skutku prekrásne ročné obdobie, nemyslíte? Všetko navôkol sa pomaličky prebúdza k životu a to isté sa deje aj v nás samotných. Všetci akoby sme pookriali, nabrali novú silu a elán do života. Tešíme sa s každého hrejivého slnečného lúča, ktorý nás poštekli na tvári, z každého nového púčika, ktorý prv nesmelo vykukuje spopod zeme, až napokon rozkvitne a svojou krásou vyrazí dych každému, kto prejde okolo. Z radostného švitorenia, ktoré sa nesie krajinou. Čo viac si môžme priať?





Scila dvojlistá (Scila bifolia)
***
Pľúcnik lekársky (Pulmonaria officinalis)
Fialka (Viola)
„It is spring angain. The earth is like a child that knows poems by heart.“ - R. M. Rilke

Dážď má pre matku Zem blahodarný účinok. Aj pre nás samotných je však rovnako dôležitý a prínosný, keďže bez neho by sme nevypestovali ani len....zbytočne polemizovať, život bez dažďa by jednoducho nebol možný. Aj napriek tomu však väčšina z nás pri zistení, že vonku prší, iba ohrnie nosom a zvyšok dňa strávi hundraním o 'počasí pod psa'. Prečo ho teda spomínam? Nuž áno, jedným z dôvodov je aj momentálna situácia, ktorá sa odohráva za oknami mojej izby - tzv. Aprílové počasie v plnej paráde. Ďalším dôvodom sú však samotné fotografie, pretože práve vďaka ním Vám môžem ponúknuť názornú ukážku toho, ako zem ožije, keď ju pokropia kvapky dažďa. Ak si porovnáte fotografie, ktoré sa nachádzajú pred a za týmto textom a osobitne fotografie Podbeľa liečivého (Tussilago farfara), ktorý je na konci článku, môžete si všimnúť ten zásadný rozdiel *...nechám Vám priestor na to, aby ste si ich mohli prezrieť....pokojne, ja počkám....hotovo?...*. Už chápete na čo narážam?:)
Veternica hájna (Anemone nemorosa)
Sedmokráska obyčajná (Bellis perennis)
*** 



***
Narcis (Narcissus)


„Nature gives to every time and season some beautis of its own. - Charles Dikens

Prišla Jarná rovnodennosť, noc sa začala skracovať a dni naopak predlžovať, no vonku to stále vyzeralo tak...smutne? Bez života? Ponuro? Každopádne, ako už býva zvykom, aj toto obdobie malo svoj začiatok a koniec, zmena musela prísť. Taký je kolobeh života. Príroda chytila druhý dych a predstavenie sa mohlo začať. 
Jednou z charakteristických čŕt jari -ktorú mimochodom zbožňujem- je aj to, že ak by ste sa náhodou ocitli na akejsi čistinke, kde by po kvetinách nebolo ani chýru ani slychu, ba ani len po takej kvitnúcej čerešni, stále by ste boli obklopení nekonečným množstvom odtieňov zelenej. Doslova Fifty shades of green. Pri pohľade na okolitú krajinu, na ktorú mám dokonalý výhľad z našej strechy, sa mi až zastavuje dych - ale ten sa mi počas písania tohto článku, úpravy fotiek a všetkého, čo bolo potrebné na jeho zostavenie urobiť, zastavil viac krát. Mnohokrát sa mi až nechce veriť. Sama seba sa často pýtam, čím sme si to všetko zaslúžili? A prečo si to aj napriek tomu nedokážeme ceniť? Tento prípad dokonale vystihuje fráza:'nevidíš pre oči!'Pevne verím, že Vy vďaka tým svojim očkám túto krásu ale vnímať môžete a že tak aj robíte. Bola by škoda ak nie. 


Podbeľ liečivý (Tussilago farfara)

***

 Nuž a týmto posledným záberom, z ktorého toľko krát spomínané 'spring vibes' priam sršia, by som dnešné potulky napokon aj ukončila. Na záver by som však ešte chcela poďakovať Wikipédii za to, že mi pri uvádzaní latinských názvov rastlín po celý čas tak oddane pomáhala - čo by som si bez teba počala. V článku som však uvádzala iba tie, u ktorých som si ich totožnosťou bola 100% istá. Preto Vás prosím, ak by ste náhodou spoznali 'subjekt', ktorý sa nachádza na neoznačenej fotografii, kontaktujte ma dole v sekcii komentáre. Vopred veľmi pekne ďakujem, pre televíziu M.....Ale nie, žartujem. Dúfam, že sa Vám na dnešných potulkách páčilo a snáď sa vidíme už čoskoro. Radostné a požehnané Veľkonočné sviatky priatelia.
Bye♥

Komentáre

  1. Tie fotky❤❤❤❤ Sú prekrásne Veronika!!❤ Veľmi sa Ti vydarili :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Bleise.♥ Veľmi si ma potešila, cením si to.:)

      Odstrániť
  2. Júj, to si buď istá, že si nám chýbala nie len ty, ale aj tvoje skvelé články a o potulkách ani nehovorím :D Veľmi sa tomuto článku teším a tie fotky!!! Joj, u vás je už jar taká nádherná♥ U nás sa len všetko začína zobúdzať, no i tak je cítiť, že jar je už tu. I keď na druhej strane je teraz ten bláznivý apríl a poriadne sa predvádza :D Dokonca má u nás snežiť! O.o...no, to zas bude :D
    Ach, tie fotky sú nádherné, jedna krajšia ako druhá♥^.^♥ A tá posledná je úplne super! Inak som sa vďaka tebe dozvedela názvy kvetiniek, o ktorých som vôbec netušila, ako sa volajú. A jeden neoznačený subjekt myslím poznám. Má tvoje meno a sú to tie malinké slabomodré kvietočky, Veronika lekárska. Teda aspoň myslím, ale tak sa mi zdá, že som ju mala v minulých potulkách taktiež :D
    Dúfam, že sa čoskoro dočkáme ďalšieho článku, už teraz sa neviem dočkať ^.^ Maj sa krásne a aj ja ti prajem radostnú, požehnanú Veľkú noc ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, to povestné bláznivé aprílové počasie.:D Každý rok, keď je už človek celý bez seba z tých ‚horúčav‘ ktoré tak túžobne očakával, jednoducho príde a vysmeje sa mu do tváre. Nuž a momentálne to vonku nevyzerá inak. Síce sa všetko navôkol stále zelená, chvála Bohu u nás sneh ešte nepadal a ja pevne verím, že ani nebude, no ten vetrisko je neskutočný. Radšej ani nevychádzať z domu keď to nie je zapotreby.
      Čo sa týka kvetiniek, za ich názvy som vďačná predovšetkým mojej tete, pretože tá mi mnoho z nich....teda vlastne všetky, objasnila mi všetky názvy. A navyše ma aj varovala pred zimou, ktorá momentálne vyčíňa za oknom a to práve vďaka trnkam (tŕpky, tarky), keďže sa hovorí, že keď tie kvitnú, bude zima –trnková. Čo ma však mrzí je fakt, že sa mi nepodarilo natrafiť napríklad na takú Prvosienku. Nádherný kvietoček, ktorý je pre mňa rovnako veľkým symbolom jari, ako také Snežienky. Každopádne som rada aj za tie, na ktoré sa mi naraziť podarilo, pretože mi svojou krásou vyrazili dych. A som naozaj veľmi rada, že sa páčili aj Tebe. Som si istá, že keď jar konečne zavíta aj k Vám, budú Vaše okolie zdobiť rovnako, ako to robili tu a ja sa potom budem môcť tešiť na fotky od Teba.:)♥
      Ďakujem veľmi pekne za nádherný komentár a aj za tu Veroniku lekársku, myslím že si trafila klinec po hlavičke a naozaj je to ona. Mám akési deja vu, ktoré sa s ňou spája, len sa neviem rozpamätať.:D :) Ešte raz veľmi pekne ďakujem.♥

      Odstrániť
  3. Jéééééj, tak si sa nám konečne vrátila!!! ♥
    Ako si tak pozerám tie tvoje fotky, vždy ma neskutočne zaráža, aká krásna je tá príroda :) a neviem, či sa to zdá len mne, ale tá, ktorá je u vás je snáď ešte krajšia ako inde ♥ proste paráda :)
    Verím, že toto bláznivé počasie ( že vraj má snežiť, presne ako spomína Mony! :D ) rýchle prejde a my sa budeme môcť tešiť z krásnej jari :)))
    Maj sa krásne :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak na chvíľku, no tento článok som si jednoducho nemohla odpustiť.;)
      Je nádherná, skutočný dar od Boha.♥ Myslím, že ta krása je rovnomerne rozdelená, len možno treba nájsť tie správne miesta. Ak však máš záujem, ako som už spomínala, si tu kedykoľvek vítaná.;)
      Och áno, myslím, že v tých severnejších, vyššie položených častiach Slovenska už aj snežilo.:D No ja som už mala snehu dosť, chcem späť slniečko.:)
      Ďakujem za krásny komentár. Aj ty sa maj pekne.♥

      Odstrániť
  4. Už mi tvoje pozitívne články plné krásnych fotiek naozaj chýbali. No na druhej strane ťa chápem, viem aké to je, ak duša volá po písaní, no času sa nenájde ani chvíľočka. Ale neboj, aj toto obdobie prejde, ale nech ťa neprejde chuť písať a fotiť :-)
    Pri tvojich fotkách mám aspoň trochu chuť jari, pretože keď sa práve pozriem cez okno a vidím tú snehovú metelicu a stromy kloniace sa pod vetrom k zemi, až ma mráz obchádza. No verím, že aj to je obdobie a už zas vyjde slniečko, nech si môžeme opäž užiť krásne vypučané stromy, ktoré dúfam nepomrznú a v lete zarodia sladkým ovocím.
    Tiež sa neviem rozhodnúť ktoré obdobie mám najradšej, ale nejako si uvedomujem, že asi všetky, ak sa správajú tak ako sa majú. Vtedy je to tá pravá atmosféra a som rada, že žijem v oblasti, kde si meniace sa počasie môžem vychutnávať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za nádherný komentár.♥ Verím, že sa takejto chvíle nedočkáme (ani jedna z nás) a že ma to bude držať minimálne tak ako doteraz, ak nie viac.:)
      Nuž to počasie sa rozhodlo trošku viac nás potrápiť a donútiť počkať o čosi dlhšie, no už len tá chvíľková očarujúca krása, ktorou nás poctila, dokázala vykúzliť úsmev na tvári a vyburcovať radosť a očakávania ešte o čosi viac.:)
      Napísala si to naozaj veľmi výstižne.:) Ak je obdobie také, aké by podľa správnosti malo byť a neblázni sa tak ako to robí práve teraz, človek až pookreje na duchu.:) Určite nás v najbližšej dobe čaká práve to.

      Odstrániť
  5. Krásné fotky. Já mám jaro moc ráda. A od narození syna ještě raději ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne.;) Všetko dobre Vám aj synčekovi, nech sa darí a užívajte si jar plnými dúškami.:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)