Unboxing #10





Včera som sa okrem typického upratovania izby konečne pustila aj do mojej knihovničky, ktorá sa pomaly, ale isto, rozrastá a voľného miesta tým stále ubúda. Tak či onak, jej reorganizovaním som získala viac nového priestoru nie len pre staré knihy - ktoré sa tam chúďatka tlačili už dlhšiu dobu, nehovoriac o tých, ktoré sa povaľovali všade možne - no ale aj pre tie, ktoré vychádzajú neskôr tohto roku a ja viem, že ich musím mať, nech už to stojí akýkoľvek daný sľub. Samozrejme by ma tešilo, ak by mi čítanie kníh išlo tak rýchlo, ako ich kupovanie, a ja by som sa týmto vôbec nemusela trápiť, bohužiaľ, na tomto budem musieť ešte tvrdo pracovať. Tak či onak, začala som sa riadiť heslom, ktorým som sa nechala inšpirovať iba nedávno na stránke Martinusu, kde na takúto dilemu odpovedali komentárom, že knihy nemajú záručnú dobu a tak ich možno prečítať kedykoľvek. :) A keďže kníh nie je nikdy dosť, tuto sú moje nové prírastky...


Tak a tu ich máme - 7 nových prírastkov pekne pokope. Síce tentokrát neponúkam také 'umelecké' fotky kníh, ako tomu bolo v predchádzajúcom článku, no verte mi, radosť z ních bola o to väčšia, preto som sa tak ponáhľala s fotením, aby zostalo viac času na obdivovanie a čítanie. No a ako tomu už býva zvykom, presunieme sa k ich podrobnejšiemu rozoberaniu.

1.) Vynález krídel - Sue Monk Kiddová / Zoznam všetkých želaní - Lori Nelsonová Spielmanová

Túto dvojicu kníh som objednávala niekedy začiatkom Júla, keď sa maratón zliav ešte len rozbiehal a samozrejme, ja som musela byť jeho súčasťou už od prvého momentu. Z veľkého množstva kníh, ktoré kníhkupectvo ponúkalo za nižšie ceny, som si napokon vybrala práve tieto dve. Po podrobnom preskúmaní anotácie som totižto usúdila, že stoja za moju pozornosť a tak nebolo nad čím ďalej premýšľať.
Vynález krídel bol jasnou voľbou už keď mi naň padol zrak po prvý krát. Ako prvé upútala moju pozornosť prekrásna obálka, anotácia potom zariadila zvyšok. Aj napriek tomu, že knihy s vojnovou tématikou / s otázkou otroctva a ním podobné, nečítam veľmi často, musím povedať, že sa radia medzi môj obľúbený žáner a vždy sa k ním rada vraciam. Mám totižto istotu, že za sebou zanechajú veľmi jasnú stopu emócie, na ktorú sa len tak ľahko nezabúda. Napokon, Zlodejka kníh je mojou najobľúbenejšou knihou spomedzi všetkých, ktoré sa mi kedy dostali do rúk a pochybujem, že to ešte niekedy nejaké iné dielo dokáže zmeniť.
Zato nad Zoznamom želaní som premýšľala trošku dlhšie a nad tým, čo je zobrazené na obálke knihy už ani nehovorím, hútala som naozaj veľmi dlhú dobu. Až keď mi kniha dorazila domov a ja som ju podrobne preskúmala z 5 centimetrovej vzdialenosti, svitlo mi. "Ahaaa, veď to je stôl!" *facepalm* V skutočnosti ma ten prebal neskutočne miatol a ja som netušila, čo si mám o knihe samotnej myslieť, no napokon som sa rozhodla, že minimálne v tomto prípade nebudem knihu údiť podľa obalu (ako to bolo v prípade jej predchodkyne) a dám na pozitívne ohlasy a zaujímavú anotáciu. Uvidíme, či som a rozhodla správne.

2.) Trón zo skla / Koruna z temnoty / Zrodená z ohňa - Sarah J. Maas

Nuž, o tejto sérii sa snáď ani nemusím zmieňovať. Už v čase, kedy sa ešte len stávala populárnou v zahraničí, a jej preklad bol vzdialený milióny rokov svetelných, mi bolo jasné, že ju jedného dňa budem vlastniť. Moje srdce jednoducho bije pre takéto príbehy, odkedy ma knihy od Cassandry Clare vrátili späť do tohto knižného sveta. Už dlho hľadám svet, ktorý by ma dokázal pohltiť natoľko, aby som sa od knihy nechcela a ani nevedela odlepiť. Niečo, čo by so sebou naozaj dokázalo strhnúť a preto verím, že ak je táto autorka naozaj takým fenoménom, ako sa hovorí, tak to všetko dokáže. Nechcem si síce robiť priveľké nádeje a tým si priniesť iba sklamanie, no neviem si pomôcť a už teraz sa neviem dočkať, keď sa k ním konečne dostanem. Dúfam, že tým moje štúdium v poslednom ročníku veľmi neutrpí...

3.) Zápisník mojich receptov / Julinkina pekáreň - Táňa Keleová - Vasilková 

Moja posledná investícia putovala do týchto dvoch...teda, do jednej knihy a jedného zápisníka.
No, teraz si isto všetci myslíte, aká len musím byť zručná v kuchyni, keď som sa rozhodla kúpiť si takýto zápisníček, no opak je pravdou. Pečenie mi síce ide oveľa lepšie ako varenie (ja som prostý človek, mne aj 'posny' chlieb so šunkou postačí), no aj v tom mám určite veľa čo doháňať. Tak či onak, receptov na rôzne cupcakes a koláče sa zberá čím ďalej tým viac a skladovať ich na rôznych papieroch asi nie je najlepším nápadom, pretože nakoniec vždy strávim minimálne pol hodiny z plánovaného pečenia iba ich hľadaním. Preto v momente keď som zbadala tento zázrak, vedela som, že bude môj.
Julinkina pekáreň bola mojou voľbou na darček k mamkinym narodeninám. Naposledy sa mi výber od tejto autorky osvedčil a preto som vedela, že nesklame ani tentokrát a síce Vám to ešte nemôžem potvrdiť s istotou - mamča ju totižto ešte nedočítala - určite však o tom dám vedieť neskôr.

4.) Strážkyňa príbehov - Lisa Wingateová / Nebojácna - Dina L. Sleimanová

Nuž a na samotný záver som si pre Vás nechala obrovskú novinu, ktorej doposiaľ nemôžem uveriť a stále sa mi to zdá ako sen. Opäť vďaka Mony (Dieťa šťasteny, vieš o tom, že to spomínané šťastie rozdávaš všade navôkol?♥) sa mi podarilo dopracovať k vydavateľstvu i527.net , ktoré v tej dobe zháňalo recenzentov a ako inak, mne by táto podstatná udalosť opäť skoro ušlo pomedzi prsty (ako aj iné dôležité veci, v otáľaní som expert) a konečne požiadať o spoluprácu, ku ktorej som sa doposiaľ neodvážila. Po odoslaní formulára som teda čakala, striedali sa u mňa asi všetky možné nálady (alebo by som to skôr pomenovala ako 'stavy'?), nevedela som čo skôr a keď som to už pomaly vzdávala, z vydavateľstva sa napokon predsa len ozvali. A záver? Registrácia schválená, knihy na ceste. Áno, prosím pekne, dokonca až DVE! Viete si predstaviť tú radosť a nadšenie? Hodnú chvíľu som len tak sedela a pozerala na monitor...Naozaj sa ani slovami nedá vyjadriť, aká som rada, že sa podarilo a ja Vám vďaka ľuďom z tohto vydavateľstva môžem prinášať recenzie o knihách, ktoré možno nemajú takú popularitu, ako spomínaná séria Trón zo skla, no kvalitou rozhodne nezaostávajú. Takže obrovská VĎAKA i527.net za dôveru.Za šancu. A za tieto knihy.♥
 Nebojácna bola na mojom zozname už dlhšie, dokonca som sa zapojila aj do súťaže o túto novinku, ktorú sa mi však nepodarilo vyhrať, takže si viete predstaviť tú radosť, keď som zistila, že práve táto kniha ku mne razí cestu ako jedna z prvých...och, no čo Vám poviem. Bola som od nadšenia celá bez seba, čo viac k tomu dodať.
Strážkyňa príbehov bola pre mňa veľkou neznámou, takže som sa o jej príbehu, ktorý so sebou nesie, musela najprv informovať. Žánrovo síce ide o knihu, ktoré priveľmi často nevyhľadávam, no anotácia znie ako presný opak, takže bude naozaj veľmi zaujímavé, ako budem postupne odhaľovať jej podstatu na vlastnú päsť.

Tak a týmito naozaj krásnymi knihami by som tento Unboxing ukončila. Verím, že sa mi v najbližších dňoch podarí odolať kupovaniu ďalších a namiesto toho sa poriadne začítať do toho čo mám, no myslím, že nám je všetkým jasné, že do konca roka si pri článkoch tohto typu ešte pár krát stretneme. Zatiaľ Vám prajem krásny zvyšok dňa. Bye♥

Komentáre

  1. Krásne prírastky! Gratulujem k spolupráci a ďakujem za pár tipov na dobré čítanie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne.:) A za tipy ďakovať nemusíš, ja som len rada.;)

      Odstrániť
  2. Radosť sa dívať :)... Som strašne zvedavá ako sa ti bude páčiť Trón zo skla. Neviem sa dočkať na recenzie :)!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa už neviem dočkať, kedy sa do tejto série konečne začítam.:) Stále na tie knihy zazerám, no kým sa k ním prepracujem, trošku to ešte potrvá, ale veľmi sa teším. O to viac keď viem, že Teba chytila za srdce.:)

      Odstrániť
  3. Moc krasne kousky... Vyfotis nekdy knihovnicku? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne.:) Premýšľala som už nad týmto nápadom, no najprv musím prísť na spôsob, ako to urobiť tak, aby to vyzeralo prehľadne aj kvalitne zároveň a až potom môžete tento článok na blogu očakávať.;)

      Odstrániť
  4. Tak ja sa na kompletné upratovanie celej mojej izby ešte len chystám a vôbec z toho nemám veľkú radosť, keďže je toho veľa, no už by som sa k tomu mala konečne dokopať, pretože o chvíľku budem spať na posteli plnej kníh a oblečenia! :D :D :D ;) Tým, že vidím, že ostatní nezaháľate, mám aspoň motiváciu, takže vďaka ;)
    Gratulujem k spolupráci ♥ Zase mám taký ten ciťák, že by som aj ja už mohla nadviazať nejakú tú spoluprácu, ale stále ma čosi drží späť, takže aspoň takto sa teším za teba :)))
    Zo série Trón zo skla som doposiaľ čítala len prvú časť, no veľmi sa mi páčila a už si brúsim zúbky na pokračovania :D ;)
    Mamka má rada Vasilkovú? :))) Vieš, že aj moja? Máme doma plnú policu jej kníh a boli to práve tieto knihy, ktoré začali moju čitateľskú kariéru, keď som mala deväť rokov. Vždy si na ne s láskou spomeniem :)))
    Príjemné čítanie ti prajem :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ako spomínaš spánok v posteli plnej kníh a oblečenia znie dosť demotivujúco, to sa ti potom ani nečudujem, mne by sa tiež nechcelo.:D No vzhľadom k mojej povahe a k tomu, že to tu už seriózne vyzeralo ako po výbuchu a trpeli chúďatka knihy, musela som podniknúť isté opatrenia.:D
      Ďakujem veľmi pekne.;) Minulý rok som nad týmto ešte váhala, blog som si založila dosť neskoro a to v čase, kedy sa opäť nastupovalo do školy a ja som nevedela, či to budem zvládať a stíhať. No a aj napriek tomu, že tento rok to nebude o nič lepšie, predsa len som sa rozhodla urobiť krok vpred. Myslím, že aj v tvojom prípade tento moment raz príde, no určite sa netreba do ničoho súriť a nútiť, ak si nie si istá.:)
      Juuuj, takže ďalší spokojný čitateľ.:) Fakt sa jej už neviem dočkať.:D
      Tak to vyzerá, že práve Vasilková bude jej 'šálka čaju'. Slovenské autorky vo všeobecnosti ju naozaj dosť berú, to som si už stihla všimnúť a naposledy sa jej kniha, ktorú som zvolila, naozaj veľmi páčila. Dúfam, že aj tento výber bude mať rovnaký úspech. No vzhľadom na to, že Tvoja mamka je rovnakým fanúšikom, pochybnosti sa pomaly vytrácajú.:) Jej, to je milé. Naša zbierka sa ešte len rozrastá.:)
      Ďakujem krásne, Tebe tiež.♥

      Odstrániť
  5. No gratulácia k spolupráci, hlavne , nech sa ti recenzné výtlačky naozaj páčia a recezie ti idú od ruky :) Mňa z celej kôpky zaujala hlavne S.M.Kidd - Vynález krídiel. Od nej som už jednu knihu čítala a nebolo to zlé, na túto sa ešte len chystám. Prajem príjemné čítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne.:) Pevne verím, že mi obe knihy sadnú a zaradia sa medzi tie, ktoré mám najradšej. Ja som zatiaľ od S.M.Kidd nečítala nič, takže toto bude moja prvotina a rada sa nechám prekvapiť, tiež verím, že v dobrom. Ešte raz vďaka a príjemné čítanie aj Tebe.;)

      Odstrániť
  6. Vynález krídel som si objednala aj ja ^.^ Chcela som ju už dávno a teraz, vďaka zľavám som už nemohla kúpu dlhšie odkladať :)) Joj, Trón zo skla ma stále obchádza lebo si ním nie som istá na 100%, no hádam sa k nemu raz dostanem.
    A opäť gratulujem k spolupráci♥♥♥ Verím, že pribudnú i ďalšie, pretože takého milého, úprimného a šikovného blogera by chcel mať každý za recenzanta...boli by totálne hlúpy, ak by nie :D
    Aj ja som sa zúčastnila o Nebojácnu v súťaži, no spolupráca s týmto vydavateľstvom je samo o sebe obrovskou výhrou :D A čosi, že dieťa šťasteny, ale lichotí mi to a tá predstava rozdávať šťastie navôkol je krásna :)) Ale niečo nad tým šťastím bude, lebo odvtedy, čo som začala blogovať ma sprevádza akosi často a zoznamuje ma so samými skvelými ľuďmi♥ ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže na zoznam pribudla ďalšia kniha, ktorú budeme hodnotiť spoločne, paráda.:3 Ach tie zľavy, kto by im už len odolával, ja viem.:) Treba využiť, ak je možnosť.
      Ja som si zase Trónom na 100% istá, no kým sa k nemu prepracujem, chvíľku to asi ešte potrvá.:)
      Juuuj Monyy!♥ Ďakujem prekrásne za také milé slová. No dúfam teda, že to tak naozaj je a že s mojou 'prácou' bude druhá strana rovnako spokojná. Lebo potom budem hlúpa ja, ak to pobabrem.:D
      Presne tak ako píšeš. Vôbec nevadí že som nevyhrala vtedy, pretože tento zázrak to prevýšil 100 násobne. A vďačím za to Tebe.;)
      Pre mňa ním už budeš stále a verím, že ťa to šťastie už nikdy neopustí (bolo by hlúpe, ak by urobilo inak:D).:) S tým blogovaním úplne súhlasím, lepšie si to nemohla napísať.♥:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)