July wrap up / August TBR

apageofheaven.wordpress.com





Mesiac prázdnin za nami!

Skôr ako sa vrhnem k podstate tohto článku, chcem sa vopred ospravedlniť všetkým, ktorým anglické názvy lezú hore krkom. Je mi jasné, že už len kvôli tomu polovica ľudí na článok neklikne. No keďže toto je po prvý krát, kedy sa tejto téme budem venovať, a ak nerátam August, nevrátim sa k nej až do začiatku ďalších prázdnin, nedávalo mi zmysel zbytočne sa zapájať do projektov, ktoré na iných blogoch bežia už dávno v plnom prúde. Snáď to pochopíte. A teraz k téme.

Mesiac Júl bol pre mňa naozaj veľmi úspešným mesiacom, dokopy som dokázala prečítať 5  kníh! Je mi jasné, že teraz si väčšina z vás odfrkla s tým, že 5 kníh je u vás bežné číslo, ak teda dokonca netvorí polovicu celkového počtu, no v mojom prípade je to ozajstný úspech. K takémuto číslu sa mi podarilo dopracovať aj vďaka tomu, že som si na deň stanovila gól 100 strán, čo bolo niekedy ľahké ako malina a inokedy zas to najzložitejšie, čo som si kedy dala ako cieľ. Samozrejme, do čítania sa človek nikdy nútiť nemôže, a tak sa stalo, že  som poslednú knihu prečítala iba tesne predtým, ako odbila polnoc nového mesiaca. Tak či onak, zvládla som to a tu je moja spomínaná kôpka úspechu.

Nie, nie ste slepí a nie, so základnou matematikou problémy nemám. Na fotke sú iba štyri zo spomínaných piatich kníh, keďže tá posledná putovala na ďalšie potulky svetom ku knihomoľom ako som ja a vy, takže je v dobrých rukách a práve mení pohľad na život aj niekomu ďalšiemu.
Ak ste sa už dostatočne pokochali spoločným 'foto-portrétom', môžme sa začať venovať každej z nich osobitne. :)


Začala som: 02. Júl 
Dočítané: 08. Júl
Hodnotenie: 4,5/5 ODPORÚČAM

Mesiac som odštartovala posledným dielom zo série Piata vlna od Ricka Yanceyho, keďže som sa už naozaj nemohla dočkať toho, ako tento príbeh autor zakončí a konečne mi prezradí odpovede na  otázky, ktoré mi v hlave vírili už niekoľko mesiacov. Na základe hodnotenia Vám je už všetkým jasné, že kniha očakávania splnila a séria sa rozhodne radí k mojim obľúbencom.
Autor prichádza s niečim novým. S príbehom, ktorí šokoval mnohých ľudí, ktorí ho radili k bežným sci-fi žánrom, až kým neotvorili prvú stranu knihy a zistili, že sa nemohli viac mýliť. Práve vďaka tomu vznikli dva tábory: tí, ktorým sa kniha páčila a tí, ktorí ňou boli naopak veľmi sklamaní. Preto Vás vopred upozorňujem, ak ste túto sériu nečítali a ešte sa len chystáte, nejedná sa o typických zelených mužíčkov plných odporu voči ľudským švábom a jednoduchý dôvod, prečo táto vojna vznikla. Ak túžite po niečom, čo Vám úplne zamotá hlavu, toto je jednoznačne ono. Verte mi, ešte nikdy ste neboli takto zmätení.
Ak chcete o tejto knihe vedieť viac, recenziu na ňu nájdete TU.

Začala som: 09. Júl
Dočítané: 14. Júl
Hodnotenie: 5/5 ODPORÚČAM

Druhým júlovým pokladom bola Šťastná sedmička od Holly G. Sloan, ku ktorej sa mi podarilo dopracovať vďaka Mony. Tejto nezvyčajnej výmene som naozaj veľmi vďačná, keďže k tomuto kúsku by som sa inak asi nikdy nedostala. Doteraz nechápem, prečo som si myslela, že ide zase len o nejakú motivačnú literatúru s návodom na to, ako byť šťastný, okolo ktorej vydavateľstvá robia veľký boom, len aby sa aspoň jeden kus predal. Chyba!
 V skutočnosti sa nám do pozornosti dostáva dievčatko menom Willow, malý génius, s ktorým sa život nehrá. Prichádza o rodičov a to hneď 2x! Tiež som si myslela, že by osud/náhoda/karma/čokoľvek nemohlo byť k malému človeku tak kruté, až kým som sa nezačítala do tohto jedinečného príbehu. Willow som si obľúbila hneď. Inteligentné dieťa so srdcom na dlani a úprimnosťou na jazyku, čo viac chcieť. Vďaka nej som sa naučila, že nezáleží na tom, koľko krát a ako tvrdo nás život zrazí k zemi, vždy sa treba opäť postaviť a kráčať ďalej...šťastie si nás nakoniec nájde samo. ;) 
Bohužiaľ, recenziu na túto knihu sa mi stále nepodarilo napísať, keďže pri knihách takéhoto kalibru si vždy dávam veľmi záležať na výbere slov, no sľubujem, že to napravím čo najskôr. Zatiaľ si môžete prečítať tú od Mony, tá sa vyjadrila naozaj krásne a presne.

.
Začala som: 16. Júl
Dočítané: 18. Júl
Hodnotenie: 2.5/5  NIE, 100 ľudí, 100 chutí 

Mojou treťou voľbou v poradí bola kniha My ostatní tu len tak žijeme od Patricka Nessa s prekrásnou obálkou, túto pochvalu si nemôžem odpustiť, keďže z mojich úst už žiadna ďalšia nevyjde.
Keďže toto dielo od Patricka v mojom prípade nebolo prvotinou, mala som naň naozaj vysoké očakávania, na základe toho predchádzajúcého, ktoré vo mne zanechalo veľmi veľa dobrých pocitov. Bohužiaľ, niekedy sa to nevyplatí a to sa mi potvrdilo práve tu.
Námet knihy je naozaj veľmi zaujímavý a jedinečný. Veď, kedy sa už len autor a ľudia vo všeobecnosti zaoberajú obyčajnými, keď majú k dispozícii hrdinov s nadľudskými schopnosťami, krásou a Boh vie čím všetkým? Nikdy! No a toto je asi dôvod.
Napriek tomu, že sa mi knihu podarilo prečítať v tak krátkom čase, stálo ma to neskutočné sily a prehováranie. Chápem na čo v tomto prípade autor chcel poukázať a cením si to, naozaj to malo potenciál, no v mojom prípade to až na jednu jedinú kapitolu naozaj nefungovalo. Nebolo to zlé, bolo to nudné, vlieklo sa to..jednoducho to mne ako čitateľovi nesadlo, čím sa ospravedlňujem všetkým, ktorým sa kniha páčila. Neberte to prosím Vás v zlom.
Pre tých, ktorých by zaujímal podrobnejší názor, recenzia TU.

Začala som: 20. Júl
Dočítané: 23. Júl
Hodnotenie: 4/5 TOP LETNÉ ČÍTANIE

Myslela som si, že kniha Aristoteles a Dante.. od Benjamina A. Sáenza (jedno dlhšie ako druhé) bude mojím posledným príbehom mesiaca Júl, no ani touto knihou ešte nekončíme.
Po sklamaní od Patricka nasledoval príbeh, ktorý to všetko vyžehlil a vrátil do správnych koľají. Krásny príbeh dvoch výnimočných chlapcov, ktorí sú si takí odlišní, až sú si napokon úplne podobní. Čo k tomu viac dodať? Naozaj nemám slov a to je aj dôvod, prečo recenziu  na túto knihu na blogu taktiež stále nenájdete (prepáčte, tiež to napravím). Stále totižto hľadám tie vhodné slová, ktorými by som Ariho a Danteho mohla popísať, ktorými by som mohla popísať lásku medzi chalanmi a ich rodičmi, Ariho zanietenie k životu. Jednoducho, ak by bol na tomto svete každý človek tak milujúci ako Ari, tak oddaný ako Dante, ak by rodičia milovali a rešpektovali svoje deti tak ako tí ich, asi by to tu vyzeralo úplne inak, krajšie, živšie.
Jedna z kníh, ktoré miestami predstavujú až Utópiu, čo je ...smutno krásne. Ak sa obzeráte po niečom, čo Vám v týchto letných dňoch pomôže roztopiť aj srdce, určite siahnite po tejto knihe. :) *Už len kvôli tej obálke"*


Začala som: 24. Júl
Dočítané: 31. Júl
Hodnotenie: 5/5 ODPORÚČAM

Muž menom Ove  od Frederika Backmana, kniha, pri ktorej sa mi ešte stále hrnú slzy do očí, keď si spomeniem. Aj napriek tomu ako dlho mi zabralo, kým som sa prelúskala cez prvú polovicu...aj napriek tomu po jej dočítaní môj prst smeroval k piatej hviezdičke, pretože to bolo tak krásne! Každá jedna postava v tej knihe bola prepracovaná, každá jedna mala v živote Oveho svoj význam, každá so sebou priniesla niečo výnimočné, prečo ju človek jednoducho musel milovať a chápať, prečo koná tak, ako koná. Dokonca aj Sonja ako spomienka - každý človek by mal mať vo svojom živote Sonju. :) Ach jaj tie pocity. Veľmi dlho som si myslela, že vo mne kniha nezanechá vôbec nič a bála som sa, že to dopadne tak ako s tým predchádzajúcim Paťkom ...ako už býva zvykom, tiež som sa mýlila. Vďaka tejto knihe som pochopila, že to, či sa upneme na smrť alebo na život, je len a iba na nás. My si vyberáme ako sa k životu postavíme a čo z toho čo nám ponúka, či už je to dobré alebo zlé,vyťažíme...ak nad tým stále premýšľate, Ove a jeho príbeh Vám určite pomôže dospieť k záveru. 

***

Takže takto vyzeral mesiac Júl v mojom knižnom svete - som na seba hrdá! :D Pevne verím, že mesiac August bude rovnako 'úrodný' a aj napriek tomu, že to nemám vo zvyku, predsa len som si tentokrát pripravila kôpku kníh, ktoré mám v pláne prečítať v mesiaci August. Samozrejme, to či sa to počas tých 31 dní nezmení nemôžem zaručiť, keďže patrím k tým, ktorí si knihu na čítanie vyberajú podľa nálady. Kto vie, možno som sa, ani sama neviem ako, trafila a možno k tejto kôpke pribudne aj niečo na vrch, prípadne z nej niečo odpadne - dúfam, že ja to nebudem. Tak či onak, k tomuto článku by to bolo asi všetko - aby sme to s tou dĺžkou zbytočne nepreháňali. :D
Veľmi ma poteší, ak mi dole zanecháte komentár s knihami (nie doslovne, to bohužiaľ nie je možné), ktoré sa Vám podarilo prečítať, prípadne nejaké odporúčania pre mňa. Majte sa krásne - verím, že sa vidíme pri recenziách na vyššie spomínané knihy už čoskoro! 

No a na záver, moja Augustová kôpka. :) Bye♥

  1. Na západe nič nové (E.M.Remarque)
  2. Kráľovná Tearlingu (Erika Johansen)
  3. Invázia do Tearlingu (Erika Johansen)
  4. Across the Universe (Beth Revis)

Komentáre

  1. :) Niektoré moje prečítané knihy už asi poznáš, ale pre istotu ti sem napíšem celý zoznam :D Len to nikomu nepovedz - odporúčam, je to fajn jednohubka na leto, Knižnica na kolesách - Mony sa nepáčila a je pravda, že bola miestami asi až príliš šialená, no svojimi myšlienkami sa mi vryla do srdca, Traja kamaráti - na tých už môj názor poznáš, Jediná láska, ktorá bola veľmi kratučká, no Segalove knihy sú mojou srdcovkou, takže ti ju musím zase len odporučiť a nakoniec taký krkolomný názor knihy : Do výšok zdvíhajte krov, tesári a Seymour : Úvod od Salingera, čo bol jeden veľký experiment, ktorému sa určite veľa ľudí vyhne, lebo sa tá jeho druhá polovica celkom namáhavo čítala, no mne sa páčila kvôli tomu, že som sa dozvedela viac o jeho živote ;)
    A teraz k tým tvojim knihám .. Piatu vlnu si chcem už dlhšie prečítať, no stále to odkladám! Ale už sa do nej musím pustiť, ako vidím! :D
    Som strašne rada, že sa ti páčila Šťastná sedmička, lebo patrí k tým knihám, ktoré vedia pohladiť srdiečko :)
    O Aristotelovi a Dantem snívam už tiež pekne dlho, a naozaj dúfam, že sa k nim čo najskôr dostanem, lebo čítam na nich len samé pekné slová ! ♥
    Som strašne rada, že sa ti páčil starček Ove, on je úplné zlatíčko :)))
    V auguste sa chystám na Nessa, tak uvidíme, ako sadne mne :)
    Tvoja augustová kôpka vyzerá mega dobre, Across the universe som čítala pred rokmi a páčila sa mi, a je tam aj Na západe nič nové, na ktoré som dosť zvedavá, čo povieš :) :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Do výšok zdvíhajte krov, tesári a Seymour? No páni, toto by som si len ťažko zapamätávala. :D Ale všetky knihy si niekam zapíšem a najbližšie keď budem premýšľať nad tým, čo by som si mohla prečítať ako ďalšie, určite si spomeniem na tvoje odporúčania. :) Väčšinou sa spolieham na zahraničných knižných blogerov a vydavateľstvá, ktoré propagujú svoje novinky, takže by nebolo na škodu konečne zmeniť moje zameranie. :D Objavím tak knihy, ku ktorým by som sa inak nedostala ani náhodou, takže ďakujem veľmi pekne. :) Aj za knihy z namáhavejšieho čítania, mne to vôbec nevadí, občas padne len na úžitok trochu potrápiť hlavičku. :D
      Tak čo k tým mojím knihám viac dodať? :D Knihy ktoré odporúčam poznáš, pretože som to pri nich spomínala. Na Tvoj názor čo sa Nessa týka sa veľmi teším a som zvedavá, ako tá kniha dopadne u Teba, dúfam, že sa Ti bude páčiť narozdiel odo mňa. :D :)
      Všimla som si (teda ak si dobre spomínam) na Tvojom blogu recenziu na Across the universe, takže ma to ešte viac navnadilo na čítanie.:D :) Som zvedavá, dúfam, že mi moja angličtina bude stačiť, mám na to celú druhú polovicu leta. :D :) No a práve sa idem začítať do klasiky od Remarqueho, tak som zvedavá. :)
      Ďakujem ešte raz za odporúčania. ;)♥

      Odstrániť
    2. Tak snáď ťa nesklamú! :) Ja práveže nesledujem tých zahraničných blogerov, lebo celý čas sledujem na youtube vlogerov :D :D :D ;) Hrozné to je so mnou!
      Tiež som zvedavá, čo na ňu poviem a dúfam, že mi nebude dobrá len to, aby pekne svietila v tme ;) :D
      Hej, tuším som na ňu dávno písala recenziu! Dosť takéto knihy môžem! :) Taktiež som zvedavá na tvoj názor, príjemné čítanie želám :)♥♥♥

      Odstrániť
    3. No...mala som na mysli vlogerov, ušlo mi písmenko. :D:D..No ak už ničím iným nebude vynikať, tak aspoň spestrí poličku. :D ...Ja tiež a na túto knihu som mala zálusk už dlhšie, takže sa veľmi teším, že teraz vďaka výhre mám tu možnosť konečne sa do nej začítať. :) Ďakujem krásne a príjemné čítanie aj Tebe. ;)♥

      Odstrániť
  2. Päť kníh je krásne číslo :)) U mňa sú to zvyčajne tri alebo len dve za mesiac :D No tiež sa mi celkom cez júl v čítaní darilo...dala som štyri :D A z tých štyroch ma tri bavila, no tú štvrtú by som zakopala hlboko pod čiernu zem...veľmi hlboko...priam hlbokánsky hlboko :D...je ňou Selekcia -_- A dnes chcem na ňu uverejniť recenziu a mám strach, čo bude potom nasledovať, pretože sa vo mne ozvalo moje zlé "ja" a v recenzii je to poriadne cítiť. Takže ťa úplne chápem, že ťa Ness sklamal, aj keď iných naopak bavil..."Veď všetci sme rovanko iný."(to je môj obľúbený citát z knihy, ktorú vrelo odporúčam: Rovanko iný ako ja od Rona Halla a Denvera Moora ;))
    A som taká rada, že sa ti Šťastná sedmička a dokonca aj Ove páčili, pretože to sú také dve zlatíčka a srdcovky na celý život ^.^ Mňa Ove nesmierne bavil od začiatku až po koniec a dodnes som vďačná Andy, že naňho spravila recenziu, ktorou ma na naňho nalákala :)) A dokonca sa páčil aj sestre, pritom je to kniha žánrovo úplne inde ako ona zvyčajne číta :D Tak dúfam, že recenzie budú čoskoro, ale úplne ťa chápem...aj ja vyčkávam, kým nájdem tie správne slová a niekedy to trvá aj celé mesiace (však asi vieš, na čo narážam...ja a tá moja Múza :D). Teraz napríklad neviem napísať recenziu na Dám ti aj slnko, a tak čakám a čakám a hádam sa i dočkám, lebo tá knižka bola jednoducho krásne...
    Tak si uži august a prajem ti veľa čitateľských zážitkov s knižkami, ktoré už na teba čakajú.

    P.S.: Tá posledná fotka je prekrásna!♥ Milujem slnečnice a všetko to k sebe tak ladí, joj, ja to stále vravím, máš obrovský talent ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...joj, teraz som sa vrátila k tomuto komentáru a mám tam strašný preklep, až dvakrát!...že "rovanko", to znie ako Romanko, prepánajána :D Myslela som "rovnako"...takže oprava: "Veď všetci sme rovnako iný" ;))

      Odstrániť
    2. Štyri knihy sú rovnako slušné, myslela som si, že skončím pri rovnakom čísle. :) Inak je u mňa také zvyčajné číslo dvojka, to je maximum. :D Takže toto bol obrovský úspech a v Auguste sa budem snažiť rovnako. :)
      Och no tak na túto recenziu sa teším už veľmi dlho, takže týmto komentárom si ma nesmierne potešila! Veľmi, veľmi rada si ju prečítam. :) A pevne verím, že to ostatní knihomoli a ľudia, ktorým sa páčila, vezmú s nadhľadom. Veď presne tak ako si citovala:„Veď všetci sme rovnako iný.“ Krásne. :) Takže by sa nikto s troškou rozumu a nadhľadu nemal hnevať. :) Neboj. A ďakujem krásne za odporúčanie! ;) Zapíšem si ju k ostatným.♥
      Tie knihy boli svojím príbehom a posolstvom naozaj nesmierne krásne. :) Aj keď Ove sa mi čítal zo začiatku trošku ťažšie, hovorím, že okrem toho na to nemôžem povedať ani pol slova. :) Moju mamku táto kniha uchvátila ešte viac ako mňa, možno práve tým, že si tie postavy preniesla do skutočného života a vedela sa s nimi stotožniť. :) Tak to vyzerá, že dokáže pohltiť všetky vekové kategórie a všetky zmyslove bunky pri úplne každom človeku. :D :)
      Áno, s tými recenziami to máme v podstate rovnako, som rada, že nie som jediná a je tu niekto, kto ma chápe. :D Budeme teda na pani Múzu čakať spoločne a dúfať, že zavíta čoskoro. :D
      Na obe recenzie (Dám ti aj slnko a Selekciu) sa už neviem dočkať! ;)♥

      P.S.: Ďakujem ešte raz veľmi krásne.♥ Slnečnice sú veľmi vďačným objektom na fotenie, každé leto to potom aj patrične využijem a keď som ich včera tak kútikom oka zachytila, proste som neodolala a vzniklo toto a kvantum ďalších fotiek. :D :)
      P.S.2: To vôbec nevadí. :D Mýliť sa je ľudské a možno by som si to ani nevšimla. :D ;)

      Odstrániť
  3. Piatu vlnu mám veľmi rada. Čítala som iba prvú časť, ktorá sa mi veľmi páčila. Začiatok knihy bol trochu nudnejší, ale ten zvyšok bol super. :) Šťastnú sedmičku čítam teraz. Mám do konca takých 40 strán, tak dúfam, že ju dneska dočítam. Raz pri nej mám slzy v očiach, potom sa smejem.... Je len málo kníh, ktoré vo mne dokázali vyvolať také emócie a už teraz Šťastnú sedmičku zaraďujem k mojím obľúbeným knihám. My ostatní tu len tak žijeme ma veľmi láka. Volání netvora sa mi veľmi páčilo a som zvedavá, ako si autor poradil s touto knihou. Myslím, že pošlem ocka do knižnice, aby mi ju požičal (ak ju budú mať), pretože ak hovoríš, že nebola dobrá... spravím si poistenie, ak by sa mi náhodou tiež nepáčila. :D Kniha Aristoteles a Dante... má úžasnú obálku. Dúfam, že sa niekedy dostanem aj ďalej, než len po kochanie sa obálkou. :D
    Aj pre mňa bol júl plodným mesiacom. Prečítala som 10 (jedenástu som nedočítala) kníh, čo sa mi väčšinou nestáva. :D Akurát píšem článok o tom, čo som prečítala a aké knihy mi pribudli v júli, tak ho snáď ešte dneska publikujem. :)
    Vybrala si si zaujímave knihy, ktoré si chceš v auguste prečítať. :) Across the Universe má ÚŽASNÚ obálku. Snáď bude aj ten zvyšok dobrý. :) Ách.. Kráľovná Tearlingu... ako ma len ona láka. A to je skoro hneď vo vedľajšej izbe. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak sa ti Piata vlna páčila, rozhodne pokračuj. :) Síce priznávam, že podľa môjho názoru je tá séria zbytočne rozťahaná na 3 časti, no okrem toho som na nej nenašla žiadnu inú chybu. :)
      Všimla som si, že Šťastnú sedmičku si už v čase, kedy píšem tento komentár, stihla prečítať a zdieľa Tvoje pocity. Naozaj je to niečo, čo v človeku dokáže vyvolať všetky druhy emócií. :)
      Som veľmi zvedavá, ako sa ti bude kniha My ostatní tu len tak žijeme páčiť, keďže sme všetci odlišní, kto vie, možno sa jej potom nebudeš chcieť vzdať. Možno si ju nakoniec budeš chcieť aj kúpiť, tak veľmi ťa bude baviť. :D
      Áno, Ari a Dante majú naozaj prekrásnu obálku a ja sa už teraz neviem dočkať na ďalšie dielo od Sáenza. :) Takže dúfam aj ja, že sa aspoň k jednomu z nich dostaneš. :D
      Pááni, 10 kníh! :) Tak to teda gratulujem, brutálne číslo. :D Článok si určite prečítam.:)
      Ďakujem, pevne verím, že s ich čítaním nebude problém a že možno ešte čosi k tomu pribudne. ATU a rovnako aj Kráľovná, obe disponujú naozaj krásnymi obálkami, tak dúfam že ani obsahom nesklamú. Mám taký pocit, že vydavateľstvá v poslednom čase vydávajú iba samé skvosty. :D Čím to len bude?!

      Odstrániť
  4. Krásná bilance. Z Tebou přečtených knih bych určitě ráda zkusila dát druhou šanci Ovemu, který mě napoprvé příliš nezaujal, a také pokukuji po Yanceym. Přeji, ať Ti vyjdou Tvé srpnové plány, pěkné čtení :) Měj se krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) Môžem odporúčať, tiež som mala spočiatku problémy začítať sa a nakoniec som druhú polovicu knihy prelúskala behom jedného dňa. :) S Yanceym to išlo ako po masle, takže ak ťa ten žáner berie, rozhodne by si jej mala dať šancu. :) Ďakujem ešte raz.;) Tiež sa maj krásne a veľa dobrých kníh v Auguste. ;)

      Odstrániť
  5. Pátá vlna nebyla špatná knížka, ale k ostatním dílům jsem se zatím nějak neodhodlal. Ari a Dante jsou úžasní a My ostatní tu len tak žijeme bych si chtěl taky někdy přečíst, teda až vyjde u nás :)

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No takto, ak by to bolo na mne, rozhodne by som uprednostnila Piatu vlnu pred Nessom a 'jeho ostatnými'.:D Lenže to je iba môj názor a Tebe sa kniha možno naopak bude nesmierne páčiť, takže obom - či už pokračovaniam Piatej vlny alebo Nessovi - by sa oplatilo dať šancu.:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)