Random Talk #9 (špeciál)






Za knihu strom 2016 (PROJEKT)

No tak fajn! Aspoň v rámci blogu sa moje priania plnia rýchlosťou blesku (v čase kedy bolo toto písané bolo tých bleskov až až!). Pamätáte si, ako som v predchádzajúcom článku básnila o tom, že by som veľmi rada natrafila na tému, ktorú by som mohla rozoberať buď v TAG-u alebo Random Talku? Nuž, ako ste si už niektorí stihli všimnúť, TAG máme hotový, teraz sa môžeme vrhnúť na Random Talk.

Aj napriek tomu, že sa jedna o tému, ktorá sa radí medzi projekty, rozhodla som sa, že ja si ju priradím k tejto rubrike a venujem jej trochu viac času a priestoru (snáď to pôjde podľa plánu), pretože si to podľa mňa zaslúži. Prečo? Pretože toto je jeden z najlepších nápadov na projekt s akým som sa za môj krátky ‚blogérsky‘ život stretla. A týmto vzdávam poklonu Knihomoľke Bleise z blogu Môj svet kníh. Ospravedlňujem sa, ak to bude všetko znieť ako klišé, ale vážne ľudia, rozhliadnite sa okolo seba - a možno trošku viac - a zistíte, že situácia je zlá. A vôbec to nespeje k lepšiemu, ba naopak.

Už viac krát som sa tu na blogu rozplývala nad miestom kde žijem a priložila som aj zopár fotiek a budem aj naďalej, pretože vďaky od človeka, ktorý má rovnaké šťastie ako ja, nikdy nebude dosť. Občas zabúdam na to, aká bohatá v skutočnosti som a niekedy aj ja beriem okolité lesy za samozrejmosť, tú slobodu kedykoľvek zbaliť veci a ísť sa prejsť bez akýchkoľvek obmedzení a zákazov, absolútnu voľnosť, keď Vám je toho ponúkané tak veľa a vy za to nemusíte dať nič, aj keď ....práve o tomto tento projekt je. Konečne niečo vrátiť aj späť.

Zamýšľali ste sa už niekedy nad tým, koľko stromov bolo vyrúbaných iba kvôli tomu, aby ste vy mohli v ruke držať zberateľské vydanie, dajme tomu, Divergencie (nechcem tým nikoho uraziť, tých zberateľských vydaní je omnoho viac, toto je akurát aktuálna a prvá vec ktorá mi napadla) a vôbec, aby ste mohli čítať ktorúkoľvek knihu? Aby ste ju mohli mať doma na polici spolu s ďalším kvantom kníh a objednávať nové?
Priznávam, tiež sa radím k skupinke ľudí, ktorí uprednostňujú fyzickú kópiu pred nejakou audio knihou, ten pocit keď listujete stránky a do nosa vám udrie tá typická vôňa. To že si môžete knihu otáčať zo všetkých strán a obdivovať ju donekonečna, alebo zízať na jeden odsek aspoň pol hodinu, pretože sa Vám rozum pozastavil alebo si idete oči vyplakať. Ťažko tomu odolať, keď som do toho už raz dostanete. Dajme tomu, že je to nejaké ‚puto‘ (alebo ste len psychopat, ktorý nemá žiaden život ako ja...žartujem :D).
 No aby to zase nevyznelo nejako obviňujúco, veď by som išla proti samej sebe, vždy je lepšie utrácať peniaze na knihy ako na drogy nie? A taktiež, stromy sa nerúbu len kvôli knihám, aj keď toto nie je žiadny argument. Stále tu máme drevený nábytok, množstvo zrubov, sochy z dreva a nesmieme zabudnúť na bobrov- problém číslo jeden! Neviem či tu môžem použiť slogan od Stromokocúra, čo ak si to niekto vezme k srdcu?! Ok, koniec vtipkovaniu, viem že mi to nejde, späť k téme. Celý tento problém sa dá napraviť spôsobom, na ktorým je tento projekt postavený – a že som sa k tomu konečne dostala – za každú knihu ktorú si kúpite, zasadíte jeden strom. Čo vy na to?

Ako už bolo spomínané na blogu utorky, tento projekt funguje podobne ako Knižná výzva od Ells. Články by pozostávali zo zoznamu kníh, ktoré ste si za daný mesiac zakúpili a následne k tomu priradené stromčeky, ktoré ste za ne vysadili. Pridala by som sem fotku našej milej čerešničky (lenže vonku prší a navyše je maličká, s tou zeleňou naokolo splýva :D), ktorú sme sadili minulý rok a vyzerá to tak, že sa ujala veľmi dobre, krásne nám kvitne. :) No jedna čerešňa v porovnaní s tou kopou kníh - mám čo dobiehať.
Verím, že sa okrem mňa určite nájde ešte kopec ďalších ľudí, ktorí sa k tomuto projektu veľmi radi pridajú. Robíte dobrú vec a nielen pre seba.
Takže takto v skratke by to bolo k tomuto článku všetko, najbližšie sa môžete tešiť na recenziu Labyrintu: Zhorenisko. Vidíme sa neskôr. Bye♥

Komentáre

  1. Páni :) Som nesmierne šťastná, že som ťa inšpirovala k niečomu tak úžasnému, ako sadenie stromov pre túto zem. :) Veľmi ma to potešilo, keď som videla tento článok. :)) Prajem pekný deň a príjemné sadenie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A nielen mňa, rovnako aj moju kamarátku, ktorej som o tomto projekte povedala. :) Máš byť na čo hrdá! Krásny deň aj Tebe a veľa šťastia s projektom. ;)

      Odstrániť
  2. je to naozaj skvelý nápad... naozaj je to skvelé! Som nadšená!

    booklovers-world.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A preto budeme veľmi radi, ak sa k nám pridáš. ;)

      Odstrániť
  3. Tiež, keď som po prvýkrát videla tento projekt, tak som si povedala: No, páni, to je vážne niečo skvelé a originálne!♥...I keď si osobne myslím, že kniha je to najlepšie, čo máme vďaka stromom a nevidím v tom zlo...skôr ma hnevá, keď v tom výrube hrá rolu ľudská chamtivosť, nové diaľnice, luxusný nábytok a všakovaké iné ľudské zbytočné počiny...ale je pravda, že tie naše krásne lesy umierajú (aj škodce hrajú svoju rolu, to je pravda), stačí sa pozrieť u nás na Kysuciach, na tie úbohé lesy-všetko mizne a strašne ma to štve!
    Asi by som sa mala zapojiť aj ja...príroda si to zaslúži a ako vravíš, ona nám veľa dáva, a teraz je čas na nás :))
    P.S.: Inak sa mi veľmi páči obrázok, ktorý si zvolila. Strážcov galaxie som videla tak dva mesiace dozadu a Groota som si obľúbila na prvý pohľad :D Úžasná fantasy postavička v sci-fi filme...ak si náhodou tento film nevidela, tak odporúčam všetkým desiatimi...je to obrovská sranda :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznávam, článok mohol vyznieť tak trochu proti všetkému, aj keď som to tak nemyslela a samozrejme súhlasím, nič lepšie ako knihy neexistuje a dnes som sa o tom presvedčila, keď som 4 hodiny umierala nudou. :D Skôr som teda chcela poukázať na to čo píšeš, niektoré veci sú potrebné, no treba poznať hranice. Lesy sa napríklad vyrubujú aj kvôli nekonečným hektárom pôdy na pestovanie plodín alebo pre získavanie palmového oleja a prečo? Lebo ľudia nemajú dosť až nakoniec nebudú mať vôbec nič.
      A budem naozaj veľmi rada ak sa pridáš, stačí aj troška, aj jeden strom znamená posun k lepšiemu. :)
      A k tomu P.S.-ku, Strážcov galaxie poznám, videla som ich už dávnejšie a pri písaní článku som si spomenula na Groota ani nevie ako. Nič rozkošnejšie ako bola tá scéna na konci filmu, kde tancoval v tom kvetináči, som snáď ani nevidela. Úžasný film. :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)