Knižné zhrnutie roka 2017


Veľmi dlho som premýšľala nad tým, či sa do tohto typu článku pustiť alebo to radšej nechať tak vzhľadom na to, že pre mňa predstavuje skutočnú nočnú moru!😅 Teda, aby som to zase až tak veľmi nezveličovala, minimálne je dokonalým stelesnením obrovskej výzvy, ktorú v mojom prípade bude naozaj zložité prekonať. Dokonca ešte aj počas písania týchto riadkov mám isté pochybnosti, no pevne verím, že pri záverečnej bodke tento pocit vystriedajú skôr spokojnosť spoločne s hrdosťou a ja Vám tak konečne prinesiem niečo, čo odkladám už roky. Tak sa do toho teda pustíme.




Úplný víťaz roka 2017

 Budem sa znovu opakovať, no verte, že mi to tento krát ani len trochu neprekáža. Nie ak ide o knihu, ktorá sa vďaka svojmu dych berúcemu príbehu dokázala prebojovať medzi TOP toho najlepšieho, čo sa mi kedy dostalo do rúk. Ste zvedaví čo za knihu to bolo (i keď predpokladám, že fotka to už dávno prezradila za mňa). Nuž áno, spomínaným víťazom je séria od Eriky Johansen – Kráľovná Tearlingu, konkrétne jej druhá a tretia časť, ktoré ma rozbili na márne kúsky, dostali na pokraj samotného šialenstva a napokon ma nechali uviaznuť v kruhu nikdy nekončiacej závislosti.


 Najhoršia kniha za rok 2017 

Ako ďalšou v poradí je kategória, ktorá zahŕňa to najhoršie z najhoršieho, niečo, čomu by sa mal každý oblúkom vyhýbať – minimálne v prípade rovnakého čitateľského vkusu. No zároveň aj kategória, ktorá zakaždým zahŕňa tie najvtipnejšie a zároveň najúprimnejšie recenzie zo všetkých. Čím to je, to neviem. Každopádne, ja Vás dnes ničím podobným nepobavím, pretože aj na moje vlastné prekvapenie som zistila, že rok 2017 možno nebol prelomovým v množstve prečítaných kníh, no jednoznačne prelomovým bol v rámci správneho výberu. Jednoducho som neprečítala ani jednu knihu, ktorá by vo mne zanechala až tak negatívne pocity, aby si zaslúžila byť na tomto poste. To ma napokon privádza aj k záveru, že v roku 2018 by som pri udeľovaní hviezdičiek asi mala byť obozretnejšia.

Najväčšie sklamanie 

Aj napriek tomu, že som sa vyššie zmienila o neexistencii knihy, ktorá by u mňa pohorela na plnej čiare, predsa len sa nájde taká, od ktorej som jednoducho očakávala o čosi viac - Assassin’s Creed: Renesance od Olivera Bowdena. Vyzerá to tak, že tento príbeh je jednoducho predurčený na neúspech, či už sa jedna o knižnú, filmovú alebo hernú podobu, kompetentní to jednoducho nedokážu dotiahnuť do dokonalosti. Kniha sa síce čítala pomerne rýchlo a nemôžem povedať, že by ma príbeh unudil smrti, určite obsahuje aj zaujímavé elementy ako napríklad Leonarda Da Vinciho osobne, no vyzerá to akoby autor utiahol uzdu svojej fantázii. Kompletne ju uzamkol v najvzdialenejšom kúte svojej mysle a jednoducho, systematicky, bez štipky emócie ako robot opísal dej, ktorý je mimochodom čistou kópiou hry. Meh.

 Najotravnejšia hlavná hrdinka

 Celaena Sardothien!!! Bože dobrý tá ženská aj s jej večnou nerozhodnosťou! Ugh....Táto jediná veta to vo svojej jednoduchosti vystihuje tak dokonale, že by vlastne už ani nič ani nebolo potrebné dodávať. Ruinovala mi tým celý príbeh a občas tak neskutočne liezla na nervy, až som sa nakoniec rozhodla pre menšiu prestávku medzi jednotlivými časťami. Trošku dlhšiu prestávku, trvajúcu ešte aj do tejto chvíle. Och a len tak mimochodom, vôbec mi nepríde až taká badass, ako sa o nej zvykne hovoriť. Zatiaľ.



Najlepší knižný hrdina/ka

Keďže Kelsea a jej crew už jednu kategóriu obsadili, rozhodla som sa, že toto ocenenie venujem niekomu inému, kto si ho koniec koncov zaslúži rovnako veľmi, ako vyššie spomenutí. Hovorí Vám niečo meno Kaz Brekker? Ak áno, ste šťastní ľudia a súhlasne prikyvujete, ak nie, čím skôr to napravte. Pretože Kaz spoločne s Inej, Jesperom, Wylanom, Ninou a Matthiasom sú tou najúžasnejšou bandou vrahov, s akou sa kedy stretnete, verte mi. Tých si jednoducho nedokážete neobľúbiť.


Objav roka 2017

Objav a teda aj najväčšie prekvapenie si u mňa vyslúžila pani spisovateľka menom Annabel Pitcher, ktorá ma svojim neobvyklým štýlom naozaj dostala.
Väčšinu knihomoľov, vrátane mňa, zrejme najskôr priláka prekrásna obálka, obzvlášť ak sa jedná o knihy ako sú tieto -Kečupové oblaky či Strieborný lev na oblohe. Keď si však po chvíli zízania uvedomíte, že by možno už aj stačilo, začnete sa zaoberať anotáciou alebo sa rovno pustíte do samotného príbehu, nuž a vtedy to príde....pochopíte že Annabel a jej príbehy svojou nezvyčajnosťou jednoducho vystupujú z radu. Knihy, ktoré zhltnete ako jednohubku, pričom to bude tá najlepšia jednohubka, akú ste si kedy mohli dopriať.


Najkrajšie obálky
Myslím, že tu sú slová jednoducho zbytočne a preto to nebudem kaziť.😊



Samej sa mi tomu nechce uveriť, no naozaj sme sa spoločnými silami prepracovali až na koniec tohto článku. Moja viera sa teda nakoniec predsa len vyplatila. Dúfam, že sa Vám toto moje ročné zhrnutie páčilo aj napriek tomu, že je možno stručnejšie, či chudobnejšie na jednotlivé kategórie. Každopádne budem veľmi rada, ak sa so mnou prostredníctvom komentárov podelíte o to, ktorá z kníh naopak zvíťazila v tom Vašom rebríčku obľúbenosti. Zatiaľ sa majte krásne.💓

____________________________________________________________________________________________________________
Fotografie jednotlivých kníh v tomto článku nepatria mne, vzhľadom na to, že odkedy na Slovensku nastala polárna noc, je takmer nemožné vyfotiť čo i len jednu, ktorá by bola použiteľná.. A preto všetky zásluhy patri právoplatným vlastníkom.:)

Komentáre

  1. Neviem si vybrať víťaza, čo sa týka kníh, ktoré som mala česť prečítať si minulý rok. Na prvých priečkach mám Vyvolenie od Rachelle Dekkerovej, oba rozprávkové príbehy od Georga MacDonalda, Klamárov od Lockhartovej a Františkánov z Bronxu od Adriana...naozaj neviem, ktorú z týchto kníh by som si vybrala...zbožňujem ich všetky❤❤❤
    Čo sa týka otravných hrdinov, u mňa je to Feyre z knihy Na dvore z tŕňov a ruží od Maasovej ( a ako tak čítam, nie je to jediná otrava, ktorú autorka stvorila 😄) a Hadassa Benjaminová z knihy V pravej chvíli od Breslinovej (to si ani nevieš predstaviť, čo tá autorka ku koncu knihy z nej spravila 😒)...
    Pre mňa bolo asi najväčším prekvapením práve YA, Klamári od Lockhartovej - nečakala som niečo také dokonalé a nezvyčajné😊.
    Neviem, či sa do tohto typu článku pustím aj ja, lebo rovnako ako aj ty ho beriem trocha ako nočnú moru...ale možno niečo vymyslím, ktovie, no moc sa mi do toho nechce 😄 Každopádne, skvelý súhrn a množstvo skvelých tipov na čítanie (najmä na Pitcherovú...). A čo sa týka tých fotiek, úplne ťa chápem...teraz fotiť je ako za trest... Ja normálne číham na dobré svetlo, ale je mi to nanič, lebo tá chvíľa priaznivého svetla je naozaj iba na chvíľu, takže človek nestihne ani zaostriť 😂...
    Prajem ti krásny deň a dúfam, že sa dočkáme nového článku už čoskoro 😊.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak s Klamármi som mala tú česť už aj ja osobne a neostáva mi nič iné, ako len súhlasne prikyvovať, naozaj to bolo niečo neskutočné. Aj napriek tomu si však myslím, že mi isté veci unikli a s tým aj tá celková výnimočnosť príbehu a preto by sa odo mňa patrilo, aby som to napravila re-readingom. Čo sa Vyvolenia týka, to mám vážne na zozname, ja viem že to hovorím zakaždým, keď sa o tejto sérii bavíme, no naozaj sa k tomu snažím prepracovať a tento rok sa už aj prepracujem.:D A ktovie, možno aj k zvyšku kníh, ktoré si u Teba vybojovali prvé priečky.;)
      Ach no čo sa Feyry týka, myslím, že ak by si mala možnosť zoznámiť sa bližšie so Celaenou, Feyra by ti prišla naozaj ako veľmi milá osôbka.:D No myslím, že ani ty a ani ja nebudeme pokúšať šťastie pri objavovaní niečoho, čo by nám došlo konca s nervami.:D Hadassi sa preto radšej budem vyhýbať.:D
      Či už sa do tohto typu článku pustíš alebo nie, teším sa na čokoľvek, čo od Teba najbližšie vyjde.♥ A dokonca to vyzerá nádejne aj s naším fotením, keďže Slnko si k nám konečne opäť našlo cestu.:) Hor sa teda do písania a fotenia.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)