Knižná výzva 2018


PF 2018!

„Do nového roku veľa splnených snov Ti prajem. Nech Tvoje srdce pre vernú lásku denne bije a šťastie na duši Ti radostne žije. A aké predsavzatie do nového roku si treba dať? No predsa aspoň 24 hodín denne sa milo usmievať a radosť všetkým naokolo rozdávať.“


-a aspoň hodinku denne sa nosom v knihe zabŕdať 😉-


Srdečne Vás všetkých zdravím pri novom článku, ktorý je zároveň aj prvým tohtoročným článkom vôbec. Dúfam, že ste Silvestra patrične oslávili, tak ako sa patrí a teda pri nejakej dobrej knihe....žartujem.😄 Nech už ste ho strávili akokoľvek, pevne verím, že ste do Nového roka vstúpili bez ujmy na zdraví ⇉so všetkými prstami na ruke, keďže tie sú pre nás blogerov naozaj veľmi dôležitým a cenným nástrojom⇇ a nabití entuziazmom, pripravení naplniť prázdne stránky tejto nádhernej knihy života novými zážitkami.
Keďže tieto knižné výzvy v mojom prípade predstavujú už akúsi tradíciu, rozhodla som sa, že ani tento rok nebude výnimkou a ja začnem práve ňou. Tento článok však nebude iba o mojich knižných cieľoch. Stále mám totiž v zásobe zopár nevypovedaných vecí, o ktoré by som sa s Vami rada podelila ešte predtým, ako sa naplno ponorím do ďalších potuliek či recenzií, ktorých na tomto blogu minulý rok veľa nepribudlo. Tak sa teda pohodlne usaďte, bez ďalších zbytočných rečí prechádzame k veci.

Prv ako začnem, by som sa však predsa len veľmi rada odklonila od témy, pretože to mi koniec koncov ide zo všetkého najlepšie -klasika- , však? Osobne si totiž myslím, že na prvom mieste by mala byť moja vďaka. Jedno obrovské ĎAKUJEM spoločne s medvedím objatím za to, akou skvelou komunitou/ rodinou/ oporou ste. Za to, že ste ma s otvorenou náručou vzali medzi seba a nepustili, že ste na mňa nikdy krivo nezazerali, i keď mnohokrát som nebola práve ukážkovým bloggerom. Za Vašu trpezlivosť, keď som sa počas dlhých mesiacov neozývala a radosť a nadšenie, ktoré ste mi vzápätí preukázali prostredníctvom komentárov zanechaných pod jednotlivými článkami.💖Jeden by si skutočne nemohol priať viac. ĎAKUJEM! Naozaj z celého srdca úprimne ďakujem všetkým, vďaka ktorým bol rok 2017 výnimočne krásnym (pozn. autora - toto poďakovanie samozrejme zahŕňa aj každú dobrú dušu, ktorá sa podieľala a podieľa na tom, aby sme my -knihomoli- mali stále čo čítať) a zároveň pevne verím, že rok 2018 bude pre nás všetkých ešte krajším a nevšednejším.😇

 Teraz však už naozaj k pravej podstate článku. Aj napriek tomu, že rok 2017 považujem za jeden z najkrajších a najlepších rokov v mojom živote, za ten, ktorý sa medzi ostatnými bude vynímať ako voda uprostred púšte, čo sa blogovania týka, nuž... nebol práve ukážkovým. No a keďže Vám to vysvetlenie sľubujem už nejaký ten Piatok, v mojom TO WRITE liste naň prichádza rada práve teraz.
Sny, túžby, ciele, povinnosti - škola, práca, rodina, voľný čas spojený s oddychom. Jedným slovom život.  Určite veľmi dobre viete, o čom hovorím. Každý z Vás ho totiž prežíva na vlastnej koži. Predstavte si ale, že mňa sa táto potvora minulý rok rozhodla držať, potrápiť a vyskúšať o čosi viac ako to zvykne robiť obvykle. Prv mi nedali spávať štátnice spojené s nekonečnou praxou, učením, mučením a bakalárskou prácou, ktorá sa nevedela napísať sama 😑(verte mi, úzkosť pri pomyslení na ňu ma chytá ešte doteraz), no a neskôr to boli zase povinnosti spojené s čerstvým absolventom, ktorý je hodený do kolobehu života akoby sa ani nechumelilo, samozrejme s nulovými znalosťami v oblasti bežného fungovania. „Musíš ísť tam a hentam, podpísať toto, vybaviť tamto...*ERROR*“ Aby som to skrátila ↪ nové mesto, nová práca, horda povinností, váha zodpovednosti na vlastných pleciach, žiadna pomoc a žiaden internet. BOOM. A druhý polrok je v....je fuč, preč, nie je. Nechápte ma zle. Toto rozhodne nie je sťažnosť. Začínať nový rok vlnou negativizmu by som si ozaj nepriala. Naopak. Všetko toto mi dalo naozaj veľmi veľa, mnohému som sa priučila, z mnohého som sa aj poučila, spoznala som kopec skvelých, aj menej skvelých ľudí a napokon zistila, že brušná chirurgia je aj tak zo všetkého najlepšia a najzaujímavejšia.😍 Na úkor týchto nových životných skúseností však utrpel môj blog, moje písateľské zručnosti a všetko čo sa toho týka. A tak nám je teda všetkým jasné, čo je mojím cieľom v roku 2018. Napraviť to!!


Vo všeobecnosti si nerada dávam predsavzatia akéhokoľvek charakteru pretože viem, že ma budú akurát tak deprimovať a nakoniec z toho aj tak nič prospešné nezíde. No aj napriek tomu sa v mojej hlavičke zrodilo zopár nápadov, či želaní, ktoré by som si počas roku 2018 rada splnila. Jedným z nich je práve vyššie spomenuté želanie stať sa lepším, zodpovednejším blogerom. Držte prsty, pretože práve toto prianie je tým najhlavnejším. 😄
Okrem iného by som však rada poopravila aj môj status knihomoľa. Sen, že v knižnej výzve niekedy prekonám hranicu 60-tích kníh, ostane aj naďalej iba nedosiahnuteľným snom. Čo by som však už naozaj veľmi rada pokorila, je doposiaľ neprekonaná hranica 30-tich kníh a to aj napriek tomu, že minulý rok sa mi to už takmer podarilo...to všetko ale iba do momentu, keď som ochorela a bola rada, že som rada. Každopádne, čítanie som si naozaj veľmi užila a to je napokon to najdôležitejšie. Rukami mi prešlo množstvo prenádherných príbehov či osudov, vydala som sa na nespočetné množstvo nebezpečných výprav do zemí, kde dosiaľ ľudská noha nevkročila a to len a len vďaka talentu ľudí, ktorí sa o tieto nevšedné zážitky rozhodli podeliť prostredníctvom pera a papiera.😊 A tak teda verím, že či už tých kníh bude 10,20,30 alebo 100, listovanie jednotlivými stránkami bude rovnakým zážitkom, akým to bolo už toľko krát predtým. A presne to isté prajem aj Vám. Veľa krásny čitateľských zážitkov v roku 2018 priatelia!💓



1. Astrofyzika pre zaneprázdnených (Neil deGrasse Tyson)
2. Ready player one (Ernest Cline)
3. Trhlina (Jozef Karika)
4. Najdlhší deň Adama T. (Patrick Ness)
5. Pán tieňov (Cassandra Clare)
6. Severská mytológia ( Neil Gaiman)
7. Veľké maličkosti (Jodi Picoultová)
8. Osem hôr (Paolo Cognetti )
9. Lola and the Boy Next Door ( Stephanie Perkins )
10. Zaklínač: Posledné želanie ( Andrzej Sapkowski )


11. Rubínová žatva ( Tessa Afshar )
12. Zlatá žatva ( Tessa Afshar )
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.


21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Na záver už iba krátke poďakovanie Ells z blogu Svět nadpřirozena, ktorá túto výzvu každoročne organizuje. Ak by Vás zaujímalo, ako mi to v priebehu roka pôjde, koľko kníh a akých som už zvládla prečítať, stačí sa prekliknúť k tomuto článku, kde svoj progres budem postupne zaznamenávať. To je odo mňa na dnes už naozaj všetko. Prajem Vám krásny zvyšok dňa.💓

Komentáre

  1. Tohto roku som si tiež dala iba takú nízku výzvu 30 kníh presne ako minulého. Ak sa mi ale podarí tento počet prekročiť presne tak ako minulého roku na 40 tku budem len rada. Držím ti tiež prsty aby sa ti to podarilo a do rúk sa ti dostali len zaujímavé a úžasné tituly.
    A ja osobne sa teším hlavne na tvoju výzvu písať častejšie. Tvoj blog i tvoje články milujem a stále sa sem rada vraciam aj keď viem čo znamená pracovná či iná zaneprázdnenosť a tým pádom trochu zanedbanie blogu. Držím palce aj v tomto bode.
    Prajem do nového roka okrem iného aj veľa inšpirácie a dobrých nápadov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Páni, kiežby sa aj mne prihodilo čosi také a podarilo by sa mi prečítať nie iba o jednu, no dokonca 10 kníh viac, ako boli moje pôvodné plány. To by bol zázrak.:D Ďakujem pekne a rovnako Ti prajem, aby si tento rok natrafila iba na ten typ literatúry, ktorá ťa bude napĺňať a baviť.:)
      Ďakujem krásne.:) Pevne verím, že sa mi tento bod podarí dodržať a že sa na mňa inšpirácia bude len tak valiť a teda s tými článkami Vás budem zasypávať oveľa častejšie.:)
      Nuž a do tretice ešte raz veľmi pekne ďakujem.♥ Nápodobne veľa inšpirácie, dobrých nápadov a skvelých článkov, ktorými nás budeš tešiť, tak ako doteraz.;)

      Odstrániť
  2. Máš môj obdiv, lebo si aj napriek povinnostiam, starostiam a podobne predsa len ostala verná blogosféra a dokonca chceš v tomto roku byť ešte aktívnejšia, čo je ďalší bod, za ktorý máš odo mňa oba palce hore 👍😄. Kiežby som i ja bola lepším blogerom, no mne v tom bráni lenivosť a povaha, ktorá si vždy vyberá tú ľahšiu cestu 😕. Ale, dúfam, že rok 2018, ohľadom blogovania, bude aj u mňa lepším - lebo navzdory všetkému, čo sa na hlavu koľkokrát sype a koľko razy som chcela s blogovaním prestať a nechať to tak, uvedomila som si, že by mi to všetko neskutočne chýbalo...
    Držím ti palce v tvojich predsavzatiach, aby sa ti vyplnili a aby bol rok 2018 plný úspechov, radostí a skvelých kníh📚...a už sa neviem dočkať všetkých tvojich článkov!!! Pretože tvoje články, tak ako aj Ali píše, zbožňujem!😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž... aby som bola 100% úprimná a férová, ani ja sa nemôžem zakaždým vyhovárať iba na život. Je síce pravda, že väčšinu minulého roka to bolo práve kvôli tomu, no boli dni, ktoré som mohla využiť a nevyužila rovnako tak kvôli mojej lenivosti, ako aj neochote. No na druhú stranu, je lepšie radšej veci nechať tak, ako so do nich nasilu nútiť, takže ani jedna z nás by si to nemala vyčítať.:) To čo nás baví robíme práve kvôli tomu, že nás to baví!;) A len tak mimochodom, ty už si úžasným bloggerom a tiež mojim príkladom, ku ktorému vzhliadam.
      Ďakujem Ti naozaj z celého srdca Mony.♥ Veľmi si to cením a rovnako Ti do roka 2018 prajem všetko len to najlepšie, počnúc knihami a končiac...pfii, ani neviem. Jednoducho aby ťa postretli len veci, ľudia a zážitky, ktoré Ti vyčaria úsmev na tvári. A rovnako kopec skvelých článkov.;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)