Knižné priania (a.k.a. Wishlist a TBR inak)


Ahojte priatelia a vitajte pri ďalšom článku.😊 Dnes Vám prinášam niečo nové, inovatívne, prelomové. Niečo, čo Vaše oči ešte nemali možnosť uzrieť ...*drum-roll please*... Wish -to be read- list.😅 Okrem toho, že ten názov sám o sebe znie naozaj hrozne, Vám pravdepodobne ani nedáva zmysel, takže ako vždy pekne po poriadku a teraz už aj so všetkou serióznosťou.
 Prednedávnom som si spravila taký menší prieskum, ktorého výsledky ma celkom prekvapili. Zistila som totiž, že zoznamy kníh, po ktorých naše knihomoľské srdcia túžia zo všetkého najviac a teda tzv. Wishlisty, sa v dnešnej dobe už bohužiaľ 'nenosia'. Aspoň teda ja som sa s nimi už pekne dávno na žiadnom inom blogu nestretla. A keďže v mojom prípade sa rovnako tak 'nenosia' ani TBR listy, rozhodla som sa pre veľmi jednoduché riešenie a to spojiť tieto dva námety do jedného. Čo presne z toho napokon vznikne Vám s určitosťou zatiaľ povedať neviem. Myslím, že to zistíme až na záver tohto článku. Preto mi neostáva nič iné, iba písať a dúfať, že sa Vám to bude páčiť, tak poďme na to.


Knihy som si starostlivo roztriedila do piatich kategórii, keďže sa mi ich pri písaní tohto článku nazbieralo viac než dosť a ja som samozrejme chcela, aby bol tento zoznam aspoň ako tak priehľadný a článok dával zmysel. Verím tomu, že ak by som s tým nesekla hneď na začiatku, tak by ich tu bolo ešte aspoň 2x toľko a namiesto poriadku by zavládol totálny chaos.😑 Ja jednoducho neviem, kedy prestať. Spočiatku som vlastne neplánovala zahrnúť ani všetkých týchto 20 šťastlivcov, pretože sa mi to jednoducho zdalo priveľa. No stačilo zapojiť mozgové bunky a nápady sa začali len tak hrnúť. Výsledkom je tento 'mišmaš' rôznych obálok pozliepaných dokopy, ktorý možno nevyzerá práve najlepšie, no ako zvyknem hovoriť - „Ľepši jak s drutom do oka“. 😅


Každopádne, aby som tu len tak zbytočne nemárnila Váš čas bľabotaním o ničom, prejdeme k pravej podstate veci a teda k samotnému výberu ⇻ čo ma k nemu viedlo.
Prvé dve kategórie tvoria knihy, ktoré spadajú pod odbornú literatúru s výraznou prevahou prírodných vied. Tie ma uchvátili a začali priťahovať čoraz väčšmi po tom, čo som si minulý rok mala možnosť prečítať Sedem krátkych prednášok o fyzike od Carla Rovelliho. Doslova mi to poznanie, nové objavy, vedomosti či informácie vytvorili v hrudi obrovskú čiernu dieru, večne lačnú po ďalšom súste. A to až do takej miery, že som neodolala a Astrofyziku pre zaneprázdnených od Tysona si už objednala, pričom teraz netrpezlivo vyčkávam, kedy balíček spolu s ďalším prekvapením dorazia.💓
Ak ste sa teda niekedy zamýšľali nad tým, ako náš vesmír funguje, z čoho sa skladá či aké prekvapenia v sebe ukrýva, myslím, že či už siahnete po Rovellim alebo Tysonovi, nebudete sklamaní, práve naopak. Poznanie a veľkoleposť tohto zázraku v ktorom žijeme Vám vženie slzy do očí.😊 Nuž a čo sa týka ďalších kníh zahrnutých v tejto kategórii? Čosi mi našepkáva, že ich obsah bude rovnako strhujúci a life-changing.


Ďalšou kategóriou je beletria, ktorá by v tomto zozname koniec koncov nesmela chýbať. Pretože aj keď túžba za poznaním je ozaj obrovská, čo si budeme klamať, moje knihomoľské srdiečko stále baží aj po tejto odrode literatúry.😊 Avšak aj do tejto skupinky som vyberala iba tie diela, pri ktorých som mala pocit, že by mi mohli do života priniesť aspoň z polovice toľko, koľko ich predchodcovia v kategórii vyššie. Čiže diela s hlbšou myšlienkou či úvahou o živote ako takom. Neodborné 'dumky' (ďakujem Ali za toto krásne, výstižne slovíčko) o tom, prečo to v živote funguje tak, ako to funguje.


Predposlednou kategóriou je stará dobrá klasika. Alebo teda skôr novodobá klasika v podobe Young adult slash fantasy slash sci-fi literatúry.😊 Neodpustila by som si totiž, ak by som na blogu uverejnila podobný zoznam bez toho, čo je môjmu srdcu najbližšie.
Toto sú -pre mňa- najočakávanejšie tohtoročné tituly, ktorých plánovaný dátum vydania je každým dňom čoraz bližšie a bližšie a ktorých názvy už teraz netrpezlivo vyklopkávam prstami po stole. I keď čo sa Príbehov z tieňoloveckej akadémie týka, neviem či sa niekedy vôbec dočkáme priatelia.😏 Každopádne, je tu toho na čítanie habadej a to znamená, že svoj voľný čas dovtedy bezpochyby budem mať ako vyplniť.


Poslednú dvojicu tvoria tieto dva prekrásne knižné poklady z fantasy sveta, ktoré som objavila až vďaka istej booktuberke s rovnakým knižným vkusom, ako je ten môj (shame on me). Bohužiaľ radosť netrvala dlho, pretože krátko potom, ako sa vo mne zrodilo odhodlanie ihneď si ich zakúpiť, zrodilo sa aj sklamanie keď som zistila, že v slovenskom preklade už tieto knihy viac dostupné nie sú a ani nebudú.😔 A tak sa teda dostávame k poslednej kategórii knižných prianí, ktorá je zároveň aj prosbou k Vám. Túto sériu som sa snažila pozháňať všemožnými spôsobmi, no neúspešne a tak ak poznáte niekoho kto ich má, či sami tieto knihy vlastníte (a viac nechcete, alebo by ste boli z nejakého iného dôvodu ochotní vzdať sa jej → predať ju), prosím, prosím, PROSÍM, dajte mi vedieť. Budem Vám do smrti zaviazaná!👏

Nuž a to by bolo k tomuto článku napokon aj všetko. Bolo mi cťou predstaviť Vám knižné tituly, ktoré by som si chcela v priebehu roku 2018 zaobstarať, a čo je ešte dôležitejšie, prelúskať - stránku za stránkou. Keďže ich je dokopy 20, znamená to, že pri dodržaní presného postupu by sa mi okrem iného podarilo splniť aj 2/3 mojej Knižnej výzvy, čo je viac ako len skvelé. Spolu s Astrofyzikou sme teda na dobrej ceste za splneným cieľom.
Ďakujem, ak ste sa dočítali až sem.💓 Prajem Vám krásny zvyšok tohto, Slnkom prežiareného, Nedeľného popoludnia. Nezabudnite sa so mnou dole v komentároch podeliť o knihy, na ktoré sa najviac tešíte Vy ⇉ tie, ktoré vo Vašom Wishliste obsadzujú vedúce priečky. Budem veľmi rada.👋

Komentáre

  1. Z tvého seznamu máme s mamkou v našem seznamu knihy od Wohllbena, ale obávám se, že potom už nebudeme mít ani Vánoční stromeček...:-D Také uvažuji o Severské mytologii. Přítel miluje Gaimana, tak si říkám, že bych mu taky měla dát šanci. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy je dobré siahnuť aj mimo nášho obvyklého žánru po niečom, čo by sme si inak nikdy nevybrali a to už len z toho dôvodu, že práve takéto voľby na slepo nás občas dokážu zaviesť k ozajstným knižným pokladom.:) Alebo si napríklad knihami rozšíriť naše obzory i keď možno na úkor našich obľúbených vecí, ako napr. Vianočných stromčekov.:D

      Odstrániť
  2. Tak ty ma citujes betarka! Ale ani nevieš aká som poctená. Tie moje zvláštne výrazy ktoré mi napádajú pri písaní padajú na úrodnú pôdu a ktovie, možno raz aj zludoveju... Jaj tá moja skromnosť.
    A dosť o mne, teraz sa vrátim k tvojmu zoznamu. Vsehochut. Musím uznať že tam máš skutočne skvelé kúsky, Wohllebena určite odporúčam však vieš že moja srdcovka.
    Prírodné vedy mám aj ja rada a občas siaham i ja na nejaké knihy z tohto odboru avšak priznám sa, že skôr také lajtovky, presne také mytológie a ľahké odpovede na fungovanie prírody, vesmíru a ľudského tela no asi na Hawkinga by som si netrúfla aj keď vraj jeho knihy sú aj pre lajkov dobre pochopiteľné.
    Verím že sa ti podarí zohnať aj Tieň vetra. Prednedávnom sme ho mali veľa ale teraz je to nedostatkový tovar. Verím že budeš mať šťastie.
    Človeka ktorý sadil stromy plne odporúčam ostatné chuťovky som nečítala ale už samé o sebe sú to zvučné kúsky.
    Inak aj ja mám taký imaginárny zoznam kde si zapisujem knihy o ktorých si prečítam na nejakom blogu alebo niečo zacujem. Niečo si naplanujem no potom sa mi do ruky dostane úplne iná kniha než som mala v úmysle, poprípade medzičasom vyjde novinka ktorú musím mať. Preto som so zoznamami prestala ale pevne verím, že tebe sa ho tebe podarí dodržať a aj vďaka nim si splnis aj knižnú výzvu ktorú si si dala 😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S takou zdravou dávkou drzosti som si to dovolila.:D Totižto, ak sa môžem nejakým spôsobom podieľať na zľudovení tvojich výrazov, rada to urobím.
      Áno, je to naozaj mix rôznych žánrov, i keď tento rok by som sa najradšej pozrela hlavne do tej odbornej/ náučnej literatúry. Popravde, sama si nie som istá výberom Hawkinga, keďže moje znalosti v oblasti fyziky, a vied jej podobných, sú nesmierne chabé, no jeden nikdy nevie. A za skúšku napokon nič nedám.:) Takže sa už teraz veľmi teším, keď do nej zabŕdnem, rovnako ako aj do niektorej z kníh od Wohllebena, od ktorého dokonca tento rok chystajú ďalšiu novinku.:) Mám teda čo doháňať.
      Och, snáď by to vyšlo, no zatiaľ akoby sa po tej knihe zľahla zem, tak uvidím.:)
      Tak s tým posledným odsekom sa to úplne hodí aj na mňa. :D Taktiež si urobím dlhokánske zoznamy, popri ktorých si však nakúpim ešte ďalší milión kníh, lebo jednu odporučil ten a druhú tamten a tretia (ako píšeš) je novinka od môjho obľúbeného autora, takže ju musím mať ...A tak len čas ukáže, či sa mi podarí venovať zvyšok môjho čas aspoň polovičke z tohto zoznamu. No aj keby nie, tú radosť pri jeho zostavovaní mi už nevezme nikto.:D
      Ďakujem krásne za komentár Ali a veľmi sa ospravedlňujem za takmer mesačné omeškanie sa s odpoveďou naň. Veľmi ma to mrzí, no sľubujem, že do budúcna sa už polepším.:) Prajem krásny zvyšok večera.

      Odstrániť
  3. Pekne si sa sa v tomto článku vynašla👍 Máš na zozname mnoho nádherných a zaujímavých kníh, z ktorých máme spoločné práve tie od Wohllebena - to je pre mňa jednoducho povinná jazda 😊. Ja sama neviem, aké knihy ma môžu nadchnúť tento rok a na aké sa tešiť, lebo zoznam nemám - nechám sa teda prekvapiť 😀.
    Ach, Meno vetra od Rothfussa - obe jeho knihy máme doma vďaka mojej sestre❤ To bolo ešte za čias, keď sme obe začínali pociťovať lásku ku knihám až sa z nás stali veľké knihomoľky. Takže to bude cca 7 rokov dozadu, myslím, keď mi povedala, že našla skvelú sériu a už ju aj objednala 😄 Poviem ti, táto séria by sa ti isto páčila, to viem na 100%. Ja som čítala prvú časť, ale už si ju veľmi ani nepamätám, teda, útržky tam sú, no mám v pláne, už veľmi dlho, dať si re-reading a konečne sa pustiť do pokračovania a aj do medzinovelky Pomalé skúmanie ticha - ktovie, kedy autor príde so záverom tejto mega fantasy série, no sám povedal, že to chce čas a myslím, že si nejeden veľmi rád počká - na kvalitu určite 😊.
    Verím, že zohnať knihu je ťažké...už som toľko krát videla v skupinách na predaj kníh toľko žiadostí práve na túto knihu, no väčšinou sa nedočkali odpovede alebo predávajúci chcel za knihy naozaj priveľa, len aby zbohatol, čo je naozaj smutné (videla som ponuku až za 40€!!!😱 Ľudia sú vážne strašní 😔...). Ale aj keď sa kniha zháňa ťažko, nie je to nemožné...myslím, že v češtine sa ešte dala zohnať, ale nie som si istá. Avšak, na 100%, ak nájdem niekde ponuku na tieto knihy ihneď ti napíšem na FB - veľmi ti želám, aby sa k tebe knižky dostali a verím, že sa aj dostanú 😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ťa potom poteším keď ti poviem, že sa od neho chystajú v Marci publikovať ďalšiu novinku s názvom Tajomné pradivo prírody.:) Narazila som na ňu iba náhodou, keď si len tak prezerala novinky, bestsellery....jednoducho knihy a skoro som odpadla!:O Mala by som si pohnúť a začať čím skôr čítať tie, ktoré už sú dostupné.:)
      Tíško závidím.♥ Naozaj ma veľmi mrzí, že som na tieto knihy narazila až tak neskoro a to tiež len vďaka zahraničnej booktuberke. To, že sú vypredané, iba svedčí o ich kvalite. Ak sa mi ich nepodarí zohnať v slovenčine, tak sa napokon predsa len asi prikloním k verzii od našich bratov (zase 40 eur je už tiež trošku cez limit).:) Je lepšie mať aspoň niečo ako nič a ozaj ma to k nej veľmi ťahá. Dúfam teda, že aj ty sa na spomínaný re-reading dáš čo najskôr a potom zreferuješ dojmy a pocity.:)
      Ďakujem ti krásne nielen za komentár, ale aj za ochotu a toľkú pomoc.♥ Naozaj veľmi, veľmi si to cením Mony. A rovnako ako aj Ali, aj Tebe sa ospravedlňujem za tak oneskorenú odpoveď. Prajem ti krásny zvyšok večera.♥

      Odstrániť
  4. Dalo mi pěkně zabrat tvůj článek přečíst ve slovenštině, ale jsem ráda za to že jsem to zvládla. Já mám strašně ráda severskou mytologii, ale ještě jsem se nějak v této části knihovny nerozečetla. Abych byla upřímná můj "wish list" tvoří okolo 400 kousků, které stále přibývají.

    https: //knihynejsouzlo.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som naozaj rada aj ja.:) Neviem, či to bolo kvôli tomu, že píšem veľmi zložito alebo kvôli slovenčine vo všeobecnosti? Každopádne, klobúk dole pretože článok to bol celkom dlhý. Cením si to, ďakujem.:)
      Čo sa týka mňa a severskej mytológie, som úplným nováčikom, takže sme v podstate dve. Nuž a ohľadom toho Wishlistu som na tom rovnako, akurát v tomto článku som sa trošku krotila.:D
      Ďakujem pekne za komentár a prajem pekný zvyšok večera.:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)