Kam ma nohy ponesú #6






Spišský hrad

Koncom prázdnin, keď už poniektorí z Vás tvrdo zarezávali v škole (niežeby mi to robilo radosť, naopak, súcítila som s Vami), som sa napokon predsa len rozhodla podniknúť ešte jeden výlet a využiť tak posledné zvyšky krásnych, horúcich letných dní spolu so skvelými ľuďmi, ktorí záľubu pre cestovanie a objavovanie starých či nových miest zdieľajú spolu so mnou a to práve návštevou Spišského hradu. Táto 'výprava za dobrodružstvom' bola pre mňa obzvlášť výnimočnou, keďže 15 rokov dozadu tu moje krôčiky, v sprievode mamky, viedli po prvý krát a radosť z toho, že sa sem po tak dlhom čase môžem opäť vrátiť, obnoviť si spomienky a znovu sa kochať nádherou tohto miesta, bola neskutočne veľká. Dokonca som mala v pláne urobiť si fotografie na tých istých miestach, na akých ma pred rokmi vyfotila mamka, bohužiaľ, vyskytli sa isté okolnosti (lietajúce mravce, húf lietajúcich mravcov), kvôli ktorým sa mi to napokon nepodarilo. Síce ma to trocha mrzelo, keďže som sa na tento moment tešila možno ešte viac, ako moje 5 ročné ja, no hrad mi to samozrejme vynahradil svojou krásou a koniec koncov, nové zážitky si človek môže vytvárať v každej sekunde svojho života, je to len na ňom. A tak som sa teda chopila príležitosti, no a ako už mám vo zvyku, s týmito novými spomienkami sa s Vami samozrejme rozhodla podeliť. Enjoy♥


“Every dreamer knows that it is entirely possible to be homesick for a place you've never been to, perhaps more homesick than for familiar ground.” ― Judith Thurman

Počasie nám v ten deň prialo možno viac, ako bolo treba. Po dlhých sychravých dňoch sa slniečko rozhodlo návštevníkov znovu potešiť svojou prítomnosťou a v mojom prípade sa to napokon prejavilo tak ako zvyčajne - bolesťou hlavy (následok toho, že si už roky plánujem kúpiť nejaký klobúk, no stále som sa k tomu nedopracovala). Tak či onak, nebolo to až také zlé a moje nadšenie stále pretrvávalo. Hrad bol obrovský, na objavovanie toho bolo viac než dosť. Vlastne som sa tam cítila ako po prvý krát, miesta mi boli známe iba z fotiek  a že sa tam toho za ten čas pomenilo habadej. A tento fakt znamenal jediné - bola potrebná nová foto-dokumentácia.
Pri 'zliepaní' tohto článku do podoby, akú vidíte práve teraz, bolo naozaj náročné vybrať iba niečo a preto je tu tých fotiek naozaj požehnane. Aj napriek tomu verím, že Vám to vadiť nebude a túto 'nebíčkovú' fotogalériu s hradom v pozadí si naozaj užijete.


***


“There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle.” ― Albert Einstein
Prijmite prosím moje ospravedlnenie za niektoré z fotiek, ktoré vyzerajú, akoby som bola po opici a moje polohovo-rovnovážne centrum bolo momentálne mimo prevádzky. Ono totižto vec je taká, že sa mi v mobilnom zariadení pokazila vodováha, konkrétne potrebujem vymeniť bublinu a preto sú niektoré z fotiek také ...krivé. Môjmu puntičkárskemu oku to spôsobuje nemalé problémy, ale Vám to snáď nebude až tak veľmi vadiť. Prípadne to ešte môžeme zvaliť na krivé hradné podlahy, výber nechám na Vás.


***


“We leave something of ourselves behind when we leave a place, we stay there, even though we go away. And there are things in us that we can find again only by going back there.” ― Pascal Mercier

Z predchádzajúcich odsekov ste si už iste všimli, že moje zvyčajné 'umelecké' rozplývanie sa nad okolitou scenériou akosi absentuje a namiesto toho sa Vás tu snažím zabaviť mojou rádoby vtipnou stránkou. Netuším či to funguje alebo to naopak iba kazí celkový dojem - dúfam však, že ide o prvú možnosť. Faktom je, že začala škola a ja som prepla na sarkastický mód, pretože bez neho by sa v tej džungli prežiť nedalo.
Každopádne, späť k podstate. Na tejto fotke (vľavo) môžete vidieť vežu, ktorá bola v čase mojej návštevy kolonizovaná lietajucími mravcami. Keď som pri vstupe zahliadla informáciu, ktorá ma upozorňovala na ich zvýšený výskyt, iba som posmešne odfrkla -„Pff, jasné. Určite to budú tie marabunty z filmu a zjedia ma zaživa. Hahaha..“ - a pokračovala ďalej. Keď som však vyšliapala posledné schody...no skoro som odpadla. Tie mravce boli všade - na podlahe, vo vzduchu, vo vlasoch, v nose?, na kraťasoch, pod kraťasami ....FUJ! Tak rýchlo som neutekala ešte odnikiaľ a ten rituál, ktorý som potom s kamarátkou (a zahraničnými turistami) predvádzala v snahe zbaviť sa ich. Ach čo Vám poviem. Na čo si robiť fotku, keď môžete namiesto toho domov priniesť mravce a založiť si farmu  - FERDO s.r.o.


***
























 „I read; I travel; I become.“ -Derek Walcott 

No a nakoniec, presne tak ako som sľúbila, Vám sem pridávam fotky mojej maličkosti s rozdielom 15 rokov. Aby nedošlo k nedorozumeniu, to naľavo som ja teraz (bohužiaľ, ja viem). Trošičku som povyrástla, aj vlásky mi pohnedli o pár odtieňov, o modrookom anjelikovi s blonďavými kučierkami sa tak už dávno hovoriť nedá a či som za ten čas nabrala aspoň trochu rozumu, to Vám povedať neviem. Tak či onak, som to stále ja, tie zásadné veci sa nikdy nezmenia, ako napríklad moja láska ku knihám alebo k písaniu - aj napriek faktu, že mi to stále nejde tak dobre, ako by som si priala. 
Skôr ako by som začala splietať úplne nezmysli a z tohto článku, ktorý mal a dúfam že aj upriamil Vašu pozornosť na fotky, urobila kompletný zmätok, prepracujem sa radšej k záveru. Chcem Vám zaželať krásny prvý Októbroví deň, ktorý by podľa dostupných informácií mal byť Svetovým dňom vegetariánov a Medzinárodným dňom hudby a starších osôb. Aby bol plný pohody a úsmevu a v neposlednom rade samozrejme aj kníh, hudby...a zeleniny. :D Prepáčte, ja vážne neviem čo to dnes so mnou je. Ach. Majte sa krásne. Vidíme sa pri ďalšom, už serióznom, príspevku. Bye♥

Komentáre

  1. Krasne fotky. Ja Spišsky hrad milujem. Bola som tam už asi stokrát a z toho som ram aso 5 krát aj spala čo by bývalá sermiarka takže som tento pohľad mala aj v nočnej podobe. Škoda že v tej dobe neexistovali mobily s fotakmi a blogy to by som sa určite pochválila. Taktiež som z toho hradu robilq kedysi paragliding takže som si užívala tú nádhernú scenériu z výšky. Spiš je krásny kraj a hrad moja srdcovka a stále sa tam rada vraciam. Chystáme sa tam samo aj s naším malým ale vidím to asi až o rok.
    Inak keď som tam bola aj so synovcami spravila som im podobnú fotografiu ako máš i ty z detstva len tam boli dvaja.
    Pekné fotecky ja milujem Slovensko to už vieš a stále sa teším z cestovatelských článkov z neho aj od inych ľudí než ja.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Páni, tak to musel byť naozaj zážitok!:) V prvom rade je hlavne vychutnať si to a uložiť 'zábery' do mysle, inak by cestovanie nemalo význam, no a podeliť sa s tou krásou je už vec druhá. Pevne verím, že sa Ti to podarí všetko zopakovať ešte raz a potom sa už fotkami pokocháme aj my.;)
      Uuuuf, paragliding.♥ Neviem či by som na to mala odvahu, ale v čase kedy sme na hrade boli tam jeden pán akurát poletoval kľudne nad našimi hlavami, tak sme mu len ticho závideli. Musí to byť neskutočný pocit.:)

      Odstrániť
  2. Zbožňujem tieto tvoje články♥^.^♥ Ako i v predchádzajúcich prípadoch, opäť si ma uchvátila a fotky som si pozerala pomaličky, poriadne dlho, nech náhodou neprehliadnem žiaden detail. Sú PREKRÁSNE!!!♥♥♥ Mala by si sa tým živiť...joj, škoda, že slovami neviem vyjadriť aká som z nich paf :D
    Spišský hrad máme na zozname so sestrou ako prvý, kam chceme ísť, len nám nepasujú spoje. No zistila, že akási trasa vlakom, čo bola zrušená k tomuto miestu sa zas obnoví, takže problém s cestovaním bude vyriešený :) Ach, ale je tam nádherne a má dokonalú historickú atmosféru ^.^
    P.S.: Dúfam, že ťa škola nebude až tak veľmi trápiť a čoskoro pridáš ďalší takýto nádherný článok. Maj sa krásne♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne za takú pochvalu Mony.♥ Cením si to naozaj.:) Možno sa raz predsa len vydám na dráhu fotografa, človek nikdy nevie a dnes to celkom letí.:D:)
      So zlými spojmi máme problémy aj my, napokon sme to vyriešili poskladaním sa na benzín a zobrali sme si auto.:D Teda, kamarátka zobrala auto a tak sme sa mohli vyvážať hore dole. Aj vďaka tomu sme napríklad zavítali ku gejzíru, o ktorom som nemala ani len šajnu a brali sme si odtiaľ vodu, ktorá chutila dosť zaujímavo.:) Takže by ste mohli zavítať aj tam, keď by ste sa už dali na takú cestu.;) Je to tam naozaj prekrásne a stojí to za to.:)
      P.S.: Mám to v pláne, i keď to opäť bude iba zbierka rôznych mojich fotiek, ale predsa.:) Ďakujem ešte raz.:* Aj ty sa maj krásne.♥

      Odstrániť
  3. Tak presne na toto sa teším celý ten čas, keď sa pozerám do textov, ktoré mi nedávajú žiaden zmysel! Na tvoje pozitívne články plné pohody, úsmevu, radosti, krásnych miest, fotiek, čo pohladia dušu, citátov , čo kričia dokonalosťou ... ♥
    Zdá sa, že to bol úžasný výlet :) A tie lietajúce mravce ma doooosť pobavili, pretože, keby som ja na tvojom mieste , už pri tej výstrahe utekám ako o život! :D :D Máš bod za tvoju odvahu :)
    A tie dve posledné fotky sú mega krásne hlavne preto, že hoci je badať istý rozdiel, stále sa v oboch ukrýva tá istá mladá , hravá a živá radosť! :)
    Vďaka ti za to, že aj keď mám toho až vyše hlavy, mám v blogerskom hľadáčiku teba a tvoj optimizmus! Lebo práve on mi pripomína ako veľmi písanie i čítanie milujem :)
    Drž sa a neprestávaj si užívať každý jeden deň! :) ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej Andy, ďakujem krásne za takýto komentár.♥ Neskutočne ma zahrial pri srdci, presne pre toto tieto články píšem a nič sa nevyrovná tomu, keď napokon moje želanie a snaha potešiť splnia účel.:) Veľmi sa tomu teším.
      Áno, bolo tam naozaj prekrásne, zažili sme kopec srandy, no a tie mravce..To už je kapitola sama o sebe.:D Neskutočné.
      Presne tak ako píšeš, človek síce rastie, ale isté veci sú nemenné - Bohu vďaka.:)
      Ja ďakujem ešte raz.♥♥ Zlepšilo mi to deň a opäť to vo mne vyvolalo vlnu odhodlania pokračovať a ďalej sa zlepšovať, aby som Vás takýmito článkami mohla potešiť častejšie, ba čo viac, prísť s niečim novým.;)♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)