Strážkyňa príbehov (Lisa Wingateová)

Originálny názov: The Story Keeper
Vydavateľstvo: i527.net
Rok vydania: 2016
Väzba: Brožovaná
Počet strán: 320
Hodnotenie: 5/5




Anotácia:

Môže rukopis navždy zmeniť náš život? 

 Úspešná newyorská editorka Jen Gibbsová je na vrchole kariéry a užíva si nové miesto vo vydavateľstve Vida House, až kým sa jej na stole neobjaví záhadný rukopis. Jeho príbeh, odohrávajúci sa v Apalačských vrchoch na prelome storočí, ju vtiahne do sveta miešanky Sarry, ktorú má v moci skupinka nebezpečných mužov. Jen sa rozhodne vypátrať neznámeho autora diela, ale keď ju stopy zavedú do srdca Modrých vrchov, na miesto, ktoré by najradšej vymazala zo svojej pamäti, uvedomí si, že cena za ďalší knižný trhák bude možno vyššia, ako je ochotná zaplatiť.
***
Jedinečná - slovo dokonalo vystihujúce toto dielo. Potvrdzuje to už len fakt, že ani moje pomalé napredovanie mi vôbec neprekážalo, pretože ak som knihu práve nečítala, s určitosťou som o nej premýšľala. Tešila som sa každej troške času, ktorú som mala vyhradenú pre čítanie. Nemohla som sa dočkať momentu, kedy sa budem môcť opäť ponoriť do tohto príbehu opradeného tajomstvom a zabudnúť tak na problémy každodenného života, pretože v tomto prípade som to naozaj dokázala a išlo to s nesmiernou ľahkosťou. Niet divu, že sa z môjho pomalého čítania jedného dňa napokon vykľulo dočítanie celej druhej polovice knihy za jediný deň – niektorým veciam nemožno odolať. A tak sa teda Lise Wingateovej ospravedlňujem za krivdenie a nedôveru, viac som sa mýliť nemohla, vážne ľutujem, že som po knihe nesiahla skôr. 

Už teraz som si vedomá faktu, že moje slová nebudú stačiť na opísanie toho, ako veľmi mi táto kniha učarovala. Našla som v nej všetko, čo mi pri Nebojácnej chýbalo, ba dokonca ešte viac. Príbeh napredoval celkom nenútene, vzťahy neboli silené a autorka venovala pozornosť tomu, na čo Sleimanová celkom zabudla – dejovej línii. Dokonca viacerým dejovým líniám a zvládla to absolútne bravúrne. Tak ako som milovala príbeh Jennii Beth, ženy skúšanej životom, ktorá sa aj napriek svojmu neľahkému detstvu dokázala vypracovať až na samý vrchol a vzoprieť sa tým svojej minulosti, rovnako tak som milovala aj príbeh miešanky Sarry, ktorá to v živote nemala o nič ľahšie. Dve postavy, ktoré sú si svojou odlišnosťou napokon celkom podobné a rozdeľuje ich iba čas a otázka, či Sarra kedysi naozaj existovala, alebo je tento tajomný rukopis, ktorý Jennia našla na svojom stole, iba posolstvom čias minulých, sprostredkovaný pomocou vymyslených postáv, z ktorého by sme sa mali poučiť. Kto je jeho autorom a ako sa k nej dostal?

Domnievame sa, že vonkajšok -ligotavá fasáda a bezchybne umyté okná - odzrkadľuje dianie vo vnútri. V skutočnosti však obsah nádoby iba zriedkakedy zodpovedá obalu.

Autorka namiesto servírovania hotovej veci čitateľovi priamo pod nos dávala prednosť tajomnu, s ničím sa neponáhľala a veci odhaľovala postupne. Dokázala tým upokojiť nielen rozbúrené more myšlienok v mojej hlave, no zároveň tým usmernila aj môj unáhlený život tým správnym smerom, čo ma na knihe ohúrilo tuším najviac - istota že kráčam správnou cestou. Jeniinu minulosť odkrývala kúsok po kúsku presne tak, ako to bolo aj v prípade Sarry a po celý čas ma tým držala v príjemnom napätí a očakávaní, ako sa to bude vyvíjať ďalej. Všetko malo svoje miesto a čas. Štýl akým je táto kniha napísaná ma jednoducho uchvátil. Precítený, hlboký a popretkávaný naozaj nádhernými myšlienkami, ktoré donútia človeka, aby svoj pohľad na tento svet predsa len ešte raz prehodnotil. Wingateová dokázala vytvoriť naozaj zaujímavú spleť rôznych cestičiek, ktoré pozvoľne prepájali jeden i druhý svet navzájom a na ktorých nás svojou prítomnosťou obdarúval Boh – či už je to prostredníctvom slov aginisi a Vildy Culpovej alebo vďaka modlitbe Sarry. V každej z postáv si našiel svoje miesto, viera v tom nezohrávala žiadnu rolu a myslím, že práve na tento fakt sa snažila autorka poukázať. Neexistuje milión bohov, existuje iba jeden Boh, ktorý však má milión pomenovaní, milión podôb a záleží iba od človeka samotného, ktorú z nich si vyberie - vždy to však bude On. 


Nikto nás nemôže odviezť tak ďaleko, žeby nás láska nenašla. To láska nás spája s nebom. A-le e-tsa-lv-quo-di-yu ge-sv ni-go-hilv-i. Sláva je naveky. To boli aginisine posledné slova v jazyku Čerokézov.

Neviete si ani len predstaviť, ako mi odľahlo, keď sa žiadna z mojich obáv, týkajúcich sa tejto knihy, napokon nenaplnila. Po predchádzajúcom sklamaní som naozaj nechcela zažiť hneď ďalšie a prianie nájsť si cestu aj k tomuto typu literatúry bolo o to väčšie - splnilo sa.
Strážkyňa príbehov je voľným pokračovaním románu Listy do neba, ktorý som však osobne nečítala a preto tieto knihy ani nebudem porovnávať. Taktiež práve vďaka tomu Vám môžem osobne zaručiť, že to nepredstavuje žiaden problém. Možno práve tento fakt zohrával hlavnú úlohu v tajomnosti, ktorú dookola ospevujem a ktorá tomuto príbehu dodáva ten správny 'šmrnc'. Nemusíte sa však ani obávať toho, že Vás autorka hodí doprostred príbehu bez akéhokoľvek vysvetlenia alebo že tam naopak ostanú niektoré veci neobjasnené. Čas, ktorý strávite čítaním, určite nebude premárnený.

Na záver by som sa chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu i527.net za poskytnutie tohto recenzného výtlačku, ktorý bude mať na poličke špeciálne miesto.♥ Ak Vás táto kniha upútala (v čo naozaj dúfam), môžete si ju zakúpiť TU alebo kliknite na názov knihy o pár riadkov vyššie. Ak ste ju už náhodou stihli prečítať, určite mi zanechajte svoje dojmy dole v komentároch.
Týmto sa s Vami lúčim, vidíme sa pri ďalšom príspevku. Prajem krásny zvyšok dňa strávený s knihou v ruke a vzácnymi, no o to hrejivejšími, slnečnými lúčmi na tvári. Bye♥

Komentáre

  1. Perfektna recenzia. Už som sa pozerala po tejto knihe no váhala som a stále mi niečo skocilo do nej a vybrala som čosi iné. Ale už si ju píšem na svoj zoznam. Vyzerá to na medzisviatkove obdobie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne.:) Dúfam, že Ti tie sviatky spríjemní rovnako, ako mne všedné dní. Potom sa teším na recenziu.;)

      Odstrániť
  2. Páni, teba tá kniha vážne chytila za srdce♥ Ach, teraz si ma dostala do ťažkej situácie :D Prečítať si knihu, alebo naopak, nie? Stále cítim to sklamanie z Listov do neba, no z tvojej recenzie je cítiť, že Strážkyňa príbehov musela byť vážne skvelá a k tomu tajomstvá v knihách zbožňujem♥ Ale za prečítanie nič nedám, no nie? Možno sa k nej vážne dopracujem...takto to vyzerá na krásny príbeh ^.^ Ty vieš naozaj človeka presvedčiť ;)) Krásna recenzia♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to teda chytila a poriadne.:) Úplne Ťa chápem, je ťažké dať šancu autorovi, ktorý nás už raz sklamal, tá dôvera sa ťažko obnovuje, dobre to poznám. U mňa rovnako pohorel Green a neplánujem sa k nemu tak skoro vrátiť. No aj tak si myslím, že táto kniha je naozaj iná a stojí za pokus.;) Som rada, že sa mi to napokon podarilo a keď sa ku knihe napokon dostaneš, určite mi daj vedieť o tvojich dojmoch.;) Ďakujem pekne.♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)