Jesenný knižný TAG


Ak som si doteraz myslela, že je pre mňa písanie úvodov ozajstným orieškom, tak som skutočne nemala ani len najmenšej potuchy o tom, čo bude nasledovať po (nechcenej) 3 mesačnej pauze. Ten chaos v mojej hlave, neutriedená kopa všakovakých myšlienok, nápadov, spomienok, ktoré sa derú jedna cez druhú v podobe rýchlych zábleskov a to všetko len z jediného dôvodu ⇾ aby mohli byť zdieľané s okolitým svetom, čiže s Vami, čo najskôr. No ja naozaj ani len netuším, od čoho by som sa mohla, alebo mala, odraziť skôr. Kde začať? Ako? A tak tu teda sedím, bezcieľne tápem a prepisujem už tisíc krát prepísané, pretože tá nesúrodá zmes, ktorá mi tu vzniká, naozaj nedáva zmysel.
 Celý tento 'zložitý' proces si vyžadoval trošku viac času, snahy a siných nervov, až kým mi prišlo na myseľ...prečo jednoducho iba nepoďakovať a bez ďalších zbytočných kecov a sebaľútosti proste začať písať k téme? *facepalm* Veronika vážne, prečo si ty vždy musíš takto komplikovať život?? 
Chcela by som sa teda naozaj z úprimného srdca poďakovať Mony za to, že na mňa napriek všetkému nezabudla a do tohto TAGu nominovala aj navzdory mojej dlhej odmlke. Ani len netušíš, ako veľmi si ma týmto nielen že potešila, ale mi aj pomohla. Nebyť Teba, ešte stále by som premýšľala nad tým, do ktorého z článkov sa pustiť skôr...Ďakujem.💓
Nuž, poďme teda na to! Enjoy.😊
1.) Lístie šuští pod nohami: Svet je plný farieb. Vyber knihu s červenou, oranžovou a žltou na obálke. 
Viete čo som si uvedomila po dopísaní tejto prvej, nazvime to, úlohy? Že som spravila fotografiu, na ktorej nevidno obálku knihy, ktorú som si nakoniec vybrala.😅 Tak veľmi som sa ponorila do role fotografa, až som úplne pozabudla, že pekná fotografia niekedy nestačí. Aspoň vidíte, aké stresujúce je pre mňa spraviť prinajmenšom priemernú fotku kníh, keďže táto 'odroda' fotografie mi tak celkom nejde. Každopádne, nechám Vám tu aspoň →odkaz←, na ktorom sa môžete presvedčiť, že Vám neklamem a že kniha Dám ti aj Slnko od Jandy Nelson dané kritériá naozaj spĺňa. Môžete si ju tak poobzerať v plnej kráse a okrem iného aj prečítať trošku z úryvku, ktorý tam je, ak Vás zaujala dostatočne.
P.S.: Ja viem, že to krásne jesenné obdobie máme už dávno za sebou, pričom tá kniha doň skvelo zapadá, no aj napriek tomu ju budem odporúčať. Pre takéto pochmúrne zimné dni je proste ako stvorená. Recenzia TU.


2.) Pohodlný sveter: Konečne sa ochladilo natoľko, aby sme mohli nosiť príjemné teplučké oblečenie. Aká kniha ti dodáva podobný hrejivý pocit? 
Historický román Získaj si jej priazeň od Tamery Alexanderovej. 💏
Aj keď moja odpoveď pôsobí ako jasná voľba, táto otázka mi dala zabrať tuším najviac. Dlho som premýšľala, váhala, blúdila pohľadom po všetkých knihách odhora nadol, zľava doprava a znovu späť, až kým som ním napokon znovu nezavadil o tento zväzok. V tom istom momente sa totižto spolu s ním, a mojou finálnou odpoveďou na túto otázku, vynorilo aj množstvo príjemných spomienok a pocitov, ktoré vo mne tento román zanechal. Nuž a spokojný úsmev, ktorý sa na mojej tvári objaví zakaždým, keď narazím na dobrý príbeh, túto voľbu iba potvrdil
Opäť nechávam možnosť prekliknúť sa na recenziu ⇉ TU.


3.) Jesenná búrka: Vietor kvíli a dážď bubnuje na okná. Po akom žánri alebo knihe v takomto prípade siahneš? 
KARIKA!💓 Bez jediného zaváhania siahnem po Karikovi.... samozrejme, nie doslovne.😅 Neviem čim to je, keďže slovenských autorov vôbec nemusím a preto sa im vlastne aj vyhýbam kilometrovými oblúkmi - tobôž žáner, do ktorého sa knihy ako Tma, Strach, či Trhlina radia - no tieto knihy doslova žeriem. Záhada ako sám Bermudský trojuholník, nevyrieši ju hádam nik....a možno v tom opäť zohráva svoju úlohu iba moja vlastná hlúposť rovnako, ako to bolo aj v prípade s povinnou literatúrou. Tak či onak, pán Karika sa určite nemusí obávať toho, že by som pri pohľade na jeho knihy ohŕňala nosom či odvracala zrak, práve naopak. Za mňa má obrovské plus, jednu obstojnú fotografiu a odporúčanie každému, kto rád riskuje alebo tento žáner radí medzi svoje obľúbené.


4.) Studený, svieži vzduch: S akou 'cool' postavou by si si ihneď vymenila miesto? 
 Hey girl heey, volím si Teba Celaena Sardothien.💪 Prečo? Pretože si zaslúžiš jednu poriadnu 'otcovskú' a očividne sa na to nemá kto podujať!!
No poďme pekne po poriadku. Nie som si totižto celkom istá tým, či voľba ala -poďme si vymeniť miesto s nájomnou vrahyňou- spadá do kategórie najlepších rozhodnutí a preto skúsim túto otázku ešte trošku preformulovať: Po boku ktorej postavy by som rada zaujala svoje miesto? Celaena Sardotien a.k.a Neviem či chcem Fera, Joža alebo Ďuriho, tak to vyskúšam so všetkými piatimi, no nakoniec si aj tak vyberiem toho šiesteho, pretože ten siedmy sa mi nepozdáva. 
Čítanie tejto ságy som po druhej časti musela pozastaviť a teda neviem, či táto jej nerozhodnosť pretrváva aj naďalej.... Každopádne ma však táto jej črta iritovala až do takej miery, že som si nevedela príbeh vychutnať a prestávka medzi jednotlivými dielmi (do ktorých sa plánujem opätovne pustiť už čoskoro) bola nutná. Príbeh sám o sebe je totižto naozaj dobrý a preto by mi bolo veľmi ľúto, ak by sa moje konečné rozhodnutie v značnej miere odvíjal práve od tohto faktoru.


5.) Horúci jablkový mušt: O akej knihe sa veľmi nehovorí, ale ty by si bola rada, aby o nej vedel každý.
Ak ste so mnou v kontakte aj mimo tohto blogu a poznáte ma aspoň o trošku lepšie, odpoveď už isto poznáte. Nie kniha, ale rovno celá séria s názvom Kráľovná Tearlingu od Eriky Johansen, ktorá u mňa tento rok vedie na plnej čiare.💗😍 V zahraničí sa možno jedná o príbeh, ktorý má pomerne veľkú a dostatočnú odozvu (i keď mne to stále príde ako dosť nepostačujúce), no Slovensko je už iná kapitola. Áno, zopár názorov by sa tu našlo, áno, sú rôznorodé (hlavne čo sa poslednej časti týka), no čo je hlavné? Je ich málo. Niežeby mi chýbal ten povestný 'HIPE/BOOM', no predsa len by si podľa mňa táto autorka zaslúžila oveľa viac uznania, ako sa jej napokon dostalo.
Recenziu na najnovšiu časť, čiže Osud Tearlingu, nájdete hneď pod týmto článkom, no a spoločnú recenziu pre prvú a druhá časť nájdete TU.


6.) Kabáty, šály, palčiaky: Ochladilo sa a je potrebné poriadne sa zababušiť. Za akú obálku knihy sa najviac hanbíš a radšej by si sa s ňou neukazovala na verejnosti. 
Buď to vidíte hneď na prvý pohľad a nič Vám vysvetľovať nemusím alebo nemáte na internete čo hľadať.😅 Ozaj netuším, ako by som mala túto svoju voľbu obhájiť bez toho, aby som zo seba neurobila totálneho hlupáka či zhýralca (vidíte aký slovník sa nútim používať len aby som znela o čosi viac kultivovane?)...
I keď obálka knihy Zoznam všetkých želaní od Lori N. Spielmanovej v skutočnosti neznázorňuje nič zlé, na verejnosť by som ju so sebou rozhodne nevzala. No skúste to prosím pekne vysvetliť nejakej babičke sediacej v autobuse, ktorá po Vás v rýchlosti hodí dioptriami ...vopred prehraný súboj. S týmto sa jednoducho kompetentní nevyhrali...alebo možno vyhrali, až príliš.😂 Jednoducho je divná a basta.


7.) Na akom obľúbenom jedle si počas jesenných dní vždy rada pochutnáš?
Ak by ste sa ma spýtali rovnakú otázku ohľadom zimného obdobia, odpoveď by bola jasná ➸ mandarínky! Na tom sa isto zhodneme viacerí. No čo sa týka jesene, som ako mlynček....pomeliem všetko čo príde do cesty (aj o druhej v noci, že Lucka?).😅 Ak však mám byť konkrétna a ak sa chcem najbližších pár mesiacov stále oháňať mojim 3-mesačným statusom: nezvestná, našepkám Vám, kde v Poprade nájdete to najlepšie z najlepšieho a za čím mi bude najviac smutno.😍 Caffé La Fée na námestí sv. Egídia. Jedna z najlepších a najkrajších kaviarní, aké som v živote navštívila a s tou najlepšou ponukou vôbec. Viac konkrétnejšia už bohužiaľ byť nemôžem.
Tu je dôkaz:

8.) Útulné teplo táboráka - pozvi ďalších! Koho nominuješ do tohto TAGu? 
 Nuž, vzhľadom na to, že predvčerom chodil Mikuláš a že väčšina z Vás už tento TAG dávno absolvovala? Pravdepodobne nikoho. No ak sa spomedzi Vás predsa len nájde niekto, kto ho vidí prvý krát a mal by záujem....práve si bol nominovaný/á.😉

Na záver by som chcela ešte raz veľmi pekne poďakovať Tebe Mony za nomináciu, rodičom za podporu, kamarátom za to, že pri mne vždy stoja a Vám, že ste na mňa aj napriek tej hroznej odmlke nezabudli!💓 Vážne ste mi chýbali...Smrteľne vážne ( v preklade to znamená, že fotografie z potuliek na ďalší článok už mám pripravené a vy ich uvidíte už čoskoro.😊). Zatiaľ sa teda majte krásne a nezabudnite sa usmievať.👋

Komentáre

  1. Krásne odpovede. Som šťastná, že si na tento TAG spravila článok, pretože je môj obľúbený (tak ako aj jeseň samotná ❤️). Držím ti palce, prajem krásne, pokojné sviatky, výborné knižky na čítanie a veeľa oddychu :)!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a ešte raz veľmi pekne ďakujem Kristy.♥ Teší ma, že som mohla aspoň takouto troškou potešiť. Jeseň je ozaj krásne ročné obdobie, jednoznačne súhlasím. V mojich očiach má síce každé ročné obdobie čosi do seba, no jar a jeseň svojou pestrosťou jednoznačne vedú.:)
      Aj Tebe prajem pokojné sviatky v kruhu najbližších, pohodu s dobrým čajíkom pri ešte lepšej knihe/ knihách.;)

      Odstrániť
  2. Náhodou, tvoje fotky sú skvelé... ^.^ ja keď som robila tento TAG, musela som si k foteniu najať sestru, pretože sama by som to nezvládla :'D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, ďakujem veľmi pekne.:) Potešila si ma, naozaj, pretože v takýchto chvíľach by som aj ja najradšej ocenila pomoc sestry, ktorú však nemám a preto sa môžem spoliehať jedine na svoje schopnosti.:D Nuž a tie sú ozaj limitované..:D

      Odstrániť
  3. V prvom rade HURA. Teším sa že si konečne môžem prečítať nový článok od teba vo forme TAGU do ktorého nás "vtiahla" Mony. Tiež som si ho parádne užila a už dlho som nad odpoveďami tak nepremýšľala ako práve nad ním.
    Po druhé tie fotky vám kočky vždy závidím. Ja sa priznám aj bez mučenia, že článok, knihu, poviedku zhotovim raz dva, no vytvoriť nejakú fotku či niečo nakresliť, to je pre mňa ťažšie. Nevadí, každý sme na niečo iné.
    Po tretie, krásne odpovede. Z tvojich riadkov vždy ide taký pokoj a úprimnosť, priam si pýtajú bylinkový čaj a oddychový režim. A hoc si sa dlhšie neozyvala, stále som sa občas zastavila a naberala nových síl z tvojich článkov a fotiek.
    A už sa neviem dočkať na ďalšie články a fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooch Ali!♥ Ďakujem za prenádherný komentár, ani len netušíš, ako veľmi si ma ním potešila. Tak som sa tu vyškierala, ako mesiačik na hnojisku!
      Ja sa zase bez mučenia priznávam, že mne trvá spustu času urobiť oboje.:D Niekedy ide písanie ľahšie, inokedy ťažšie no a pri fotení je to v podstate rovnako. Záleží od typu článku najskôr.:)
      A ešte raz jedno obrovské ĎAKUJEM!♥ Naozaj si mi teraz vyčarovala obrovský úsmev na tvári a zlepšila deň. Ani neviem čo povedať. Ďakujem!:)

      Odstrániť
  4. Sľubujem, že som ti tu chcela zanechať komentárik hneď, ako som zbadala, že si publikovala nový článok (to som zvýskla od radosti! 😍), no ako sa hovorí: "Človek mieni, Pán Boh mení." Ale som tu a svoju chybu práve idem napraviť...
    Poviem ti, že tak ako aj Ali píše, zakaždým z tvojich článkov cítiť úprimnosť, dobrotu a človek má o skvelú náladu postarané!♥♥♥ Úžasné odpovede a nádherné fotky! 😊 Odteraz, dúfam, že každú svoju recenziu, či článok budú zdobiť fotografie tvojej tvorby...sú skvelé! A tá posledná fotka vyzerá ako z nejakej profesionálnej kuchárskej knihy, no krása (tú kaviareň by som fakt chcela navštíviť a na Kariku sa musím pozrieť aj ja).
    Už sa neviem dočkať potuliek a všetkých článkov, ktoré chystáš. Maj sa krásne! 😘

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale čosii Mony, aká chyba?:) Je to úplne v poriadku... V konečnom dôsledku mi komentár od Teba aj tak vždy vyčarí úsmev na tvári a obrovskú radosť a vďaku v srdci. Bez ohľadu na to kedy ho napíšeš. Takže ĎAKUJEM veľmi, veľmi pekne.♥ Naozaj veľmi si to cením. Budem sa snažiť najviac ako to len pôjde, aby som Vás mojimi fotkami a článkami mohla potešiť tak často, ako sa len bude dať. I keď od tých katalógových podľa mňa majú ďaleko. Ja sa teraz pre zmenu budem červenať a chodiť s nosom vystaveným k oblohe!:D Nasneží mi doň..
      Ešte raz ďakujem, verím, že potulky potešia rovnako.;) Aj ty sa maj krásne.:*

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)