Kam ma nohy ponesú #12




Stověžatá Praha.

Svet utíchol. Všade navôkol sa rozlieha len sladký pokoj, po ktorom som bažila už celé dni. Hlboký nádych a výdych, kyslík ešte nikdy nechutil tak dobre. Teplota vonku konečne poklesla, Slnko sa ukrylo za mraky, odkiaľ moju tvár hladí už iba posledný pár príjemných hrejivých lúčov. Chladný vánok sa pohráva s pramienkami mojich vlasov a ja mám pocit, že ak by táto chvíľa trvala večne, dokázala by som čokoľvek. Ach kiežby bol svet neprestajne takýto. Kiežby som mohla cítiť krásu letných dní, ktorá sa vrýva do mojej pokožky na sklonku dňa, po zvyšok života, kiežby som mohla čerpať silu a nádej každým ďalším nádychom, kiežby viera v lepšie časy pretrvala naveky...

Takýto nezvyčajný úvod do potuliek sme tu ešte nemali a som si vedomá toho, že sa sem najskôr ani absolútne nehodí, no moment, kedy Vás múza poriadne nakope do zadku, si nevyberáte a ja som nakoniec neskutočne rada už len za to, že sa tak po tej dlhej dobe odmlky aspoň uráčila spraviť. Udivuje ma tiež, že sa mi tento rýchly sled myšlienok vôbec podarilo zachytiť. Takú dynamickú súhru prstov behajúcich po klávesnici ste určite ešte nevideli.Totižto vec sa má tak, že moja myseľ je v poslednej dobe naozaj neskutočne rozlietaná a teda zachytiť jednotlivé impulzy, ktoré sú odtiaľ vysielané, predstavuje naozaj ťažkú výzvu. Týmto sa teda vopred ospravedlňujem za možný chaos vzniknutý v odsekoch nižšie, snažila som sa. 😅 Každopádne, vráťme sa späť k téme, i keď to pre mňa predstavuje ďalšiu neľahkú úlohu, pretože ako už len po takejto 'umeleckej' vsuvke pokračovať ďalej? Mám to! Prejdime rovno k samotným fotografiám, keďže rečí už aj tak bolo viac než dosť. Enjoy.💓
„Svet je obrovský a nádherný. Väčšina z nás žije a zomrie v rovnakom rohu, v akom sa narodí a nikdy z neho nič neuvidí. Nechcem byť ako väčšina.“ (zdroj)
Citát, vďaka ktorému dostáva moja duša hlas a moje nohy odhodlanie kráčať vpred. Ak sa v živote riadime istými zásadami či pravidlami, tak v tom mojom je to práve tento výrok, ktorý zastáva hlavné postavenie medzi ostatnými a ženie ma tak vpred. Predstavuje akýsi hnací motor pre moje sny, túžby či ambície, ktoré sa ženú závratnou rýchlosťou po ceste naprieč ich vytúženému cieľu - ich naplneniu. Život je totižto príliš krátky na to, aby ostali iba tak nepovšimnuto sedieť kdesi v kútiku mojej duše, čakajúc na svoj neodvratný koniec. Určite ste už počuli o tom, že ak niečo naozaj chcete, celý vesmír sa spojí len preto, aby ste to napokon dosiahli. Nuž a keď sa takáto možnosť napokon ponúkla aj mne v podobe kamaráta, plánujúceho tento (ne)výlet práve do malebného mesta zvaného Praha, neváhala som ani sekundu a moja odpoveď bola jednoznačná.

„Idem s Tebou!“

Praha je prekrásne mesto, ktoré si svoju slávu - šíriacu sa naprieč svetom akoby mávnutím čarovného prútika - bezpochyby zaslúži. Som naozaj nesmierne potešená, že sa mi v mojom jednoduchom živote naskytla takáto skvelá príležitosť, kedy som ju mohla celú preskúmať v spoločnosti mojich priateľov a vytvoriť si tak ďalší nezabudnuteľný zážitok vlastnými očami.💗 Naše bytie je totižto mozaikou tvorenou práve z týchto výnimočných okamihov, ktoré sa do našej pamäte vryjú už navždy.




***

„Cestovanie prináša mnohé dobrodenia; rozkoš z poznania nových miest, stretnutie s priateľmi dosiaľ neznámymi; učí tiež vybraným spôsobom a srdcu dodáva sviežosť z videného a počutého.“ (zdroj)
Hlavné mesto Českej republiky dýcha históriou a oplýva takou krásou, až Vám to priam vyráža dych (myslím to naozaj úprimne, nepíšem to sem iba pre nejaké estetično textu). Všade na vôkol sa týčia obrovské veže kostolov, chrámov, bazilík či samotného paláca a aj napriek tomu, že farba ich striech sa vo väčšine prípadov zjednotila do odtieňov červenej, samotné budovy predstavujú presný opak. Chvíľami som si pripadala, akoby som sa ocitla v Milošovej továrni na zmrzlinu (prosím Vás, hlavne to neberte ako urážku či výsmech).😃 Pastelové farby skoro všetkých odtieňov dúhy, ktoré nádherne dopĺňajú kontúry jednotlivých architektonických štýlov. Nemôžete sa mi diviť, že počet fotiek v mobile po mojej návšteve napokon presiahol hranice dvoch stovák.
Každý, kto mal raz možnosť prejsť sa jej ulicami na vlastnú päsť ma určite chápe. Všetko to mohol prežívať a vnímať aj vlastnými očami. Ten pocit je silný, omamujúci, preniká Vašimi zmyslami, až sa tomu tempu musíte poddať a na Vaše prekvapenie to ide ľahšie, akoby ste dúfali.




***



***

„Cestovanie je jediná vec, ktorú si kúpiš a spraví ťa bohatším.“ (zdroj)
Pri pohľade na tento článok, ktorý fotkami priam prekypuje, Vám určite ani len na um nezišlo, že by s nimi mohol byť nejaký problém, že? V podstate ani nebol, pretože napriek všetkým okolnostiam sa mi ich sem napokon podarilo nazbierať viac než dosť, avšak..... Pri edite sa odhalila krutá pravda o tom, na akej mizernej úrovni moje fotografické schopnosti v skutočnosti sú, ak ide o architektúru.😂 Jeden záber v podobe 10 márnych pokusov, pričom v niektorých prípadoch som bola naozaj rada, ak sa našiel čo i len jedinký reprezentant celej skupiny, schopný uzrieť svetlo sveta.V tomto smere ma jednoznačne čaká ešte dlhá cesta zdokonaľovania sa. Tak či onak, v mojom prípade ide o fotenie z čírej radosti a vášne pre túto činnosť, čo do istej miery predstavuje aj ozajstnú úľavu (viac ale v novom RANDOM TALKU, ktorý sme tu nemali už celú večnosť! Kto sa teší?😍), pretože tie nároky sú v dnešnej dobe naozaj obrovské. Každopádne, toto nebol jediný problém, ktorý ma potrápil. Pýtate sa čo bolo ešte horšie?


***



***


„Necestujeme, abychom utekli od našeho života, cestujeme, aby nám neutekl život.“ (zdroj)
No predsa nápad zakúpiť si novučičký mobil deň pred mojim odchodom, pričom som sa samozrejme s väčšinou funkcií a vymožeností fotoaparátu oboznámila až po následnom príchode naspäť domov. To však ešte ani zďaleka nebola tá najhoršia časť. Uvedomenie si faktu, že som po celý ten čas fotila vo veľkosti 4:3 (12M) namiesto mojich zaužívaných 16:9 (9,1M), bolo fakt desivé. Keďže človek nikdy nevie, čo od bloggera môže a čo nemôže očakávať, ani ja som netušila, ako tieto fotografie nakoniec v samotnom článku ukážu a či vôbec budem mať čo publikovať. Nakoniec sa však všetky tieto moje obavy ukázali ako zbytočné a ja Vám aj vďaka tomu môžem dnes hovoriť o mojich dojmoch a pocitoch, z tejto cesty naprieč svetom, pričom do istej miery to je dúfam cítiť aj zo samotných záberov.😊




Je pravdou, že som s týmito potulkami nechcela prísť tak skoro, no na druhú stranu je podľa mňa rovnakým nezmyslom aj ich zbytočné odkladanie. Dúfam teda, že som Vás nimi aspoň trošku potešila, keďže v týchto horúcich dňoch mnohí z nás ( a ja nie som výnimkou) radšej nevystrčia ani len päty z domu a práve v takýchto chvíľach tieto alternatívne riešenia poslúžia najlepšie. No ešte predtým, ako sa s Vami nadobro rozlúčim, prikladám zopár otázok odo mňa pre Vás (aby som stále nebľabotala iba ja 😅):

  • Navštívili ste už niekedy Prahu?
  • Ak áno, ktoré miesta, múzea, kostoly, parky, kníhkupectvá či čokoľvek iné, Vám zarezonovali v pamäti najviac a s radosťou by ste ich odporučili navštíviť aj iným?
  • Ak nie, radí sa toto mestečko uprostred Európy medzi tie, ktoré by ste v blízkej dobe chceli navštíviť?
  • Ako sa Vám darí, čo dobrého momentálne čítate, ako trávite tieto sparné dni?😊
Ak ste sa dočítali, prípadne prescrollovali, až sem, na samotný záver článku, chcem sa Vám ešte veľmi pekne poďakovať, naozaj si to nesmierne vážim.💗 Dúfam, že sa takto vidíme aj pri ďalšom príspevku (ktorý snáď ale nebudem musieť prepisovať na 3x, pretože blogger a jeho divné hry s psychikou človeka). Nateraz sa s Vami lúčim a prajem krásny zvyšok dňa.👋Bye.

Komentáre

  1. Ó, viac takýchto úvodov!!! O.o To bola také nádherné a umelecké! Milujem ho♥♥♥
    Moje nervy, ja padám zo stoličky! :D Páni, tak toto je vymakaný článok a tie fotky dychberúce a k tomu fotené mobilom! Milujem aj tvoj mobil (pozdravujem :D) a skladám poklonu fotografke ;)
    Veronika, fakt, sľubujem, tento článok ma dostal a je perfektný po každej stránke...úchvatné citáty, dychberúce fotografie, tvoje očarujúce slová...ja to musím zdieľať!♥^.^♥ Som nadšená a poviem ti, že tak ako Andy, tak i ty si ma nalákala a fakt už musím toto nádherné mesto plné kultúry navštíviť. Článok som ukázala aj sestre, pretože tá zbožňuje objavovanie nových miest a taktiež skladá poklonu, pretože si toto mesto nádherne zachytila a previedla si nás ním ^.^
    Tak sa mu teším a normálne mi bolo ľúto, keď som sa dostala na koniec :( Ach, no čo ti poviem, paráda! A aj watermark je krásny, profesionálny!♥ Ja na tomto článku zbožňujem všetko a už sa neviem dočkať Random Talku ^.^ Maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj Monyy!♥ Ďakujem Ti, naozaj neskutočne veľa to pre mňa znamená a pri čítaní Tvojho komentáru som pre zmenu padala zo stoličky ja. Doslova som sa topila z tých milých slov a nie z toho tepla vonku. Tak ako väčšinou zvykneš odpovedať ty mne, tak teraz musím odpovedať aj ja Tebe, lebo naozaj neviem čo viac dodať, nemám slov jednoducho. O toľkej chvále za tento článok sa mi naozaj ani len nesnívalo a dokonca ešte aj to zdieľanie...Ach, si poklad, naozaj.♥
      Ďakujem Vám obom!♥ Dúfam teda, že budete mať takúto možnosť a do Prahy zavítate čím skôr a že Vás svojou krásou očarí rovnako ako mňa, aby si sa neskôr s nami mohla podeliť o dojmy. Pre mňa to zážitok rozhodne bol a odporúčam všetkými 10mi.:)
      Ďakujem ešte raz, lebo okrem tohto slova ozaj neviem čo dodať a mám taký pocit, že aj keby som ho tu rôznymi spôsobmi napísala 1000x, stále by to nestačilo. Takže ako odmenu sa s tým Random Talkom posnažím prísť čo najskôr, aj keď v týchto horúčavách moja myseľ dostáva neskutočne zabrať, bude to ťažké, ale nie nemožné.:D Zatiaľ sa ale maj krásne aj ty Mony.;)
      P.S.:Mobil ďakuje tiež a odzdravuje späť.:D

      Odstrániť
  2. Prahu milujem ako svoj domov. Bola som tam už x-krát a určite ešte pôjdem. Milujem prechádzky uličkami z ktorých cítiť históriu, aj návštevy múzeí či iných kultúrnych pamiatok. Obdivujem, ako sa v jednom meste dokáže tak zachovať ten historických ráz a pritom byť modernejšie ako ktorékoľvek iné mesto na Slovensku. My si históriu ničíme, oni na ňu nedajú dopustiť a podľa má majú byť na čo hrdí. Zbožňujem tie ich staré povesti a zaujímavé historické fakty.
    Alebo len tak si posedieť pri Vltave či postáť na Karlovom moste a hľadieť na vlnky Vltavy... Osobne zbožňujem aj cestovanie metrom hore a dole, alebo výhľad z Petřínskej rozhľadne. Tri roky som sa tam nedostala, ale verím, že na budúci rok sa mi to už podarí. Aj s malým samozrejme, a to určíte skončíme pri Orloji či na Vácavskom námestí. Myslím, že nudiť sa nebudeme...
    A tie tvoje fotky sú neskutočne krásne. Ja osobne sa chválim skôr fotkami môjho chlapa, lebo mám pocit, že moje nejako nevychádzajú ako by som chcela. Ale z tých tvojich cítiť ten pražský vzduch a atmosféru, aj ku nám na dedinu. Ďakujem, že som sa vďaka tvojmu článku aspoň na chvíľočku vrátila do toho krásneho mesta.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej Ali, tak z tohto Tvojho komentára je tú lásku priam hmatateľne cítiť. Veľmi krásne, výstižne a stručne si to napísala, mám taký dojem, že dokonca ešte aj lepšie ako ja v samotnom článku.♥ Naozaj som po celý ten čas, ako som ho čítala, iba pokyvkávala hlavou s úsmevom na tvári, ktorý nejde zmazať ani teraz dokonca, pretože nejde inak ako len súhlasiť.
      Čo sa ale týka konkrétne tej prvej časti.... Ozaj to už nemohlo byť lepšie povedané/ napísané. To skĺbenie histórie a modernej doby je neuveriteľné. Ako to všetko do seba zapadá bez najmenšieho problému, bez náznaku toho, žeby niečo niekam nesedelo alebo tam nepatrilo. Jednoducho dokonalý súlad, ktorý tu na Slovensku chýba, nemáme ani jedno a ani druhé.
      Čosi mi našepkáva, že mať Teba ako sprievodcu naprieč Prahou by bol skvelý nápad, ktorý by som na konci cesty isto neoľutovala. Podľa komentára tiež usudzujem, že sa tam naozaj vyznáš už skoro ako doma. Tak teda držím prsty aby si sa do tohto prenádherného mesta dostala čo najskôr a aby ti tento krát neušiel ani pohľad z Petřínskej rozhľadne.
      Ja ďakujem za prekrásny komentár, bolo mi potešením.♥
      P.S.: To metro je absolútna bomba! Lepší dopravný prostriedok (s výnimkou lietadiel) už vážne neexistuje.

      Odstrániť
  3. Zcela dokonalý úvod do skvělého článku! :)
    Musím říct, že se mi strašně moc líbí, jak píšeš o mé milované Praze. A ty fotky? Nemám slov! Přesně vystihují to kouzlo, které Praha skrývá :)
    V Praze žiji teprve 4 roky, ale získala si mě hned. Je kouzelná, tajemná a skrývá tolik možností. Praha se stala mým domovem stejně jako Morava. A tak se o moje srdíčko dělí rovným dílem!
    Já osobně, kromě klasického Karlova mostu a Vltavy, na Praze miluji ty úzké uličky. Ty, které tě vždy zavedou za novým pokladem.

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi, veľmi krásne Gabi.:) Som rada, že sa ti článok páčil. O to viac ma tento komentár potešil keď viem, že sa jedná o niekoho, kto z Prahy priamo pochádza. Ako som už vyššie raz napísala, bolo mi cťou, pretože toto nádherné mesto si svoju chválu právom zaslúži.
      4 roky sú už celkom slušná doba, no aj napriek tomu som si istá, že má toho ešte veľa čo ponúknuť a že tie prekvapenia stále prichádzajú - najmä v podobe práve tých, tebou spomínaných, úzkych uličiek.♥

      Odstrániť
  4. Ten úvod písala Tvoja duša :) Je prenádherný, takže dúfam, že ťa tá múza bude kopať častejšie :D ;) Samozrejme, jemne, lebo inak by sa mi musela zodpovedať :D ;)
    A Praha, ach, o tej ti ani nejdem tu písať, lebo by som ani neskončila :D :) Každopádne, fotky sú krásne a pekne vystihujú atmosféru Stovežatej :) ♥ A že ti nevyšli a musela si hľadať takú, ktorá je v tvojich očiach fajn? Nebuď na seba príliš kritická, tie fotky sú viac ako krásne :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Andyy.♥ To dúfam aj ja, no ak by to predsa len robila až príliš oddano (alebo ako to nazvať), určite sa potom obrátim s prosbou o pomoc na Teba.:D
      Ach áno, viem že v Tvojom srdiečku má toto mesto špeciálne miesto, často krát som si na to pri písaní článku spomenula.:) Ďakujem ešte raz veľmi pekne Andy, som veľmi rada, že sa páčili.;)♥ To je napokon v mojich očiach najdôležitejšie.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)