Kam ma nohy ponesú #11




Cesta za šťastím.

Namôjveru! To ako začať tento článok som si v hlave premietala prinajmenšom 1000x a aj tak mi do seba slová akosi nezapadajú! Veď určite to poznáte - ten pocit, keď toho chcete urobiť tak veľa, že nakoniec nespravíte nič, pretože neviete kde začať skôr. A úplne rovnako je to aj v prípade, kedy máte také kvantum tém o ktorých by ste chceli rozprávať, až neviete, ktorou by ste mali začať ako prvou...Dilema, všakže? Ja viem, niet ako mne. No toť k môjmu najaktuálnejšiemu problému, ktorým sa viac nebudeme zapodievať, pretože napokon som predsa len dospela k riešeniu celej situácie. Akoby sa už len dalo  úspešné zoštátnicovanie osláviť lepšie, než týmto článkom? Myslím, že lepší spôsob v rámci môjho blogu naozaj neexistuje a tak Vás teda srdečne vítam pri ďalších potulkách, ktorými by som sa okrem iného chcela predovšetkým zavďačiť Vám všetkým, za nesmiernu podporu a trpezlivosť voči mojej (ne)aktivite na tomto blogu v posledných mesiacoch, pretože aj napriek tomu Vás tu stále pribúda, takže je nás čoraz viac a viac, a ja som za to fakt neskutočne vďačná. ĎAKUJEM!♥ No a bez zbytočných kecí prejdime konečne k veci.



„Naše zlomené srdcia zeleň napraví.“ (C. Clare - Polnočná dáma)

Viem, že väčšina z Vás sa pri otvorení článku najprv prescrolluje až na jeho samotný koniec, pričom si najprv prezrie všetky fotografie a až potom sa venuje mojim 'básniam' (aj ja sama to tak robím :D). Možno že sa nájdu aj takí, ktorých text absolútne nezaujíma, čo samozrejme nezazlievam, koniec koncov vo väčšine prípadov ide iba o moje vytešovanie sa z toho, v akej nádhernej krajine to žijeme. No ak by Vás predsa len zaujíma to, kam viedli moje kroky tentokrát a kam by ste jednoznačne mali v najbližšom čase zavítať aj vy, minimálne nasledujúci odsek by ste si prečítať mali.
Na prvej sérii fotiek totižto môžete vidieť, aký nádherný a dychberúci výhľad Vám dokáže ponúknuť práve najvyšší vrch pohoria Branisko - Smrekovica (1200m.n.m.). Ak ste o tejto lokalite doteraz nemali ani len potuchy, nerobte si starosti, tiež som o nej dovtedy ani len netušila a podľa toho čo sa mi podarilo vyčítať z rôznych článkov nejde práve o najvyhľadávanejšiu lokalitu, i keď na druhú stranu zase nemôžem povedať, že sa jedná o absolútnu neznámu. Tento môj dojem však potvrdzuje aj fakt, že tam okrem nás v to poobedie nebolo ani živej duše. Teda...okrem múch, tých tam bolo naozaj neúrekom a urobiť záber bez toho, aby tam niektorá nevycapila svoj zadok bolo fakt náročné. S istotou Vám však môžem zaručiť, že moment, kedy sa na ten vrch vyškriabete a zbadáte ten neskutočný výhľad, bude rovnako momentom, kedy si uvedomíte, že toto rozhodne nebola Vaša posledná túra na Smrekovicu a ani všetky muchy na svete Vám v tom nezabránia.
 Ak by ste sa teda chceli dozvedieť o čosi viac o danej lokalite, našla som naozaj perfektný článok s trefným popisom, ktorého autor vystihol úplne všetko do poslednej bodky a ja by som sa už len zbytočne opakovala. Ak by ste si ho chceli prečítať, kliknite na zvýraznené názvy trošku vyššie.

***


„Once a year, go someplace you've never been before.“ - Dalai Lama

Keď sa nad tým tak zamýšľam, k týmto potulkám je vlastne úplne zbytočné vôbec niečo písať. Niekedy sú slová prosto zbytočné, nepostačujúce, jednoducho neexistujú také, ktoré by dokázali vystihnúť Vaše aktuálne pocity. A napokon, tieto zábery hovoria samé za seba, svojim vlastným jazykom, nemyslíte? Stačí sa iba poriadne započúvať.
 To všetko je nakoniec aj dôvodom toho, prečo som s článkom otáľala tak dlho. Pretože žiadna fotografia, rovnako ako žiadne zo slov, nedokáže vystihnúť krásu tohto miesta a ja som skrátka nebola spokojná. Stále som špekulovala nad tým, ako správne vyjadriť všetok ten pokoj a energiu, ktorá z tohto miesta plynie. Tú neskutočnú pýchu, ktorú ako Slovenka pri pohľade na našu krajinu cítim. Nehovoriac o bolesti, ktorá pramení z miest zdevastovaných, či už rôznymi prírodnými katastrofami, alebo vo väčšine prípadov práve tou našou, ľudskou rukou.   


***

„Adopt the pace of nature: her secret is patience.“ - Ralpf Waldo Emerson

Nooo okey, ale týmto smerom som sa nechcela uberať ani náhodou. Už samotný názov tomu predsa nasvedčuje, takže zmeníme kurz skôr, akoby to už nebolo možné.
 Mojou úplne prvou myšlienkou v súvislosti s týmto článkom, nosnou ideou či cieľom, bolo presvedčiť Vás, že na svete existuje nespočetné množstvo dôvodov, prečo byť šťastný, prečo sa usmievať a prečo túto radosť šíriť všade navôkol, oblúčikom do ulíc. Boli by ste prekvapení, aké jednoduché to naozaj je. Netreba Vám na to žiadne knihy, príručky či návody, stačí iba zmeniť spôsob svojho myslenia. Tešiť sa z každej maličkosti všedného dňa a nájsť to dobré aj v situáciách, ktoré nám možno na prvý pohľad nemusia prísť potešujúce. A pravidlo číslo jeden? Aspoň raz do týždňa dovoliť svojej mysli vypnúť niekde ďaleko, ďaleko od civilizácie.
 Táto túra, spolu z každou jednou už dávno absolvovanou či tou, ktorú ešte len absolvujem, totižto predstavuje akúsi cestu za šťastím. Moment, kedy sa môžem odbremeniť od všetkého a všetkých, vydýchnuť si, prísť na nové myšlienky a zabudnúť na všetko to nepodstatné, čo ma dovtedy ťažilo. Moment kedy aspoň na chvíľku rozprestriem krídla a lietam s vedomím, že som slobodná. Čosi mi našepkáva, že nie som jediná, ktorá pri podnikaní rôznych výprav na -mnou doposiaľ ‚nedobyté‘ - územia pociťuje čosi také. Totižto mám dojem, že v poslednej dobe je nás naopak čoraz viac. Čoraz viac ľudí začína chápať, že príroda je neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Je v nás a my sme v nej.

„Silence has a mysterious calming affect, allowing your soul to be at peace with your thoughts.“ - Anthony Douglas Williams
 
Smrekovica však nebola jediným miestom, ktoré som počas mojej dlhšej neprítomnosti (na blogu obviously) navštívila. Chcete nápovedu? Dobre, trošku Vám teda našepkám (aspoň dúfam) - toto miesto sa totižto v potulkách vyskytuje pomerne často......*drumroll please*. Áno, opäť raz je ním môj rodný kraj, no tentokrát miesta, na ktoré moja zblúdila duša nikdy predtým nezavítala. Viete, je celkom zábavné objavovať región v ktorom žijete 21 rokov, pričom zisťujete, že v skutočnosti naozaj nie je až tak veľký, ako sa na prvý pohľad zdalo a na miesta, ktoré sa Vám predtým pri ceste autom zdali byť nekonečne vzdialené, sa za pomoci tzv. pešobusu dostanete bez problémov za necelú hodinku. Sú totižto hneď za kopcom, doslova. Nuž a okrem toho, že si ušetríte nejaké to euro navyše, obohatíte aj svoje geografické znalosti, orientáciu v priestore, galériu v mobile /fotoaparáte a nakoniec, to najdôležitejšie - svojho ducha.:) Ak teda niekedy v budúcnosti budete plánovať návštevu babičky, ktorá býva vo vedľajšej dedine, skúste si zvoliť túto alternatívu. Zaručujem, že na konci dňa budete zaspávať s pokojom na duši a úsmevom na tvári.



*** 



„Nature is painting for us, day after day, pictures of infinite beauty.“ - John Ruskin


Uvedomujem si, že táto konkrétna séria fotiek nezachytáva samotný výhľad, ktorý sa mi na krajinu naskytol, no verte či nie, naozaj stál za to a v mojej pamäti ostane vrytý navždy. Moje srdce bude totižto s týmto miestom späté, nech už sa budem nachádzať kdekoľvek, kedykoľvek a s akýmkoľvek výhľadom na šíre pláne, vzdialené končiare či štíty hôr. Ospravedlňujem sa, ak to znie príliš sentimentálne, no skutočne si nedokážem pomôcť. Moja vďačnosť v tomto smere voči Bohu je nekonečná...Občas ma preto zamrzí keď vidím, ako mnohí z nás nedokážu túto nádheru nášho kraja oceniť len kvôli tomu, že sú až príliš zatrpknutí, zaslepení, sústredení len na to zlé, čo sa v našom svete deje. Občas však stačí zmeniť iba náš postoj, smer, ktorým sa pozeráme. Nič viac, nič menej.



***

No a tak, ako to napokon býva vždy, dostávame sa až k samotnému záveru dnešných potuliek. Nesmúťte ale, pretože už čoskoro, naozaj veľmi skoro, Vás zoberiem na ďalšie. Zatiaľ sa však nechajte unášať krásou našej nádhernej krajiny a tým, čo nám ponúka - a že toho nie je málo. Pevne verím, že sa Vám tento článok páčil. Vaše dojmy, názory, pocity, nápady na ďalšie potulky, čokoľvek čo Vám zíde na um so mnou môžete zdieľať dole v komentároch, poteším sa každému jednému.;)
No skôr ako sa s Vami rozlúčim úplne by som sa predsa len ešte chcela poďakovať zopár ľuďom, teda aby som bola presná - jednému neskutočnému človeku a jednej modernej technológii.
V prvom rade si to ty Mony.♥ Budem Ti do smrti vďačná za tento nový, nádherný vzhľad blogu, ktorý mu vdýchol kúsok nového života! Nevieš si predstaviť, koľkú radosť a úsmev na tvári mi zakaždým vyčarí ten pohľad, ktorý sa mi naskytne pri jeho rozkliknutí. ĎAKUJEM! Si poklad!♥ (*pssst, ľudia, určite nezabudnite dolu v komentároch vychváliť predovšetkým ju a jej šikovnosť!).
Nuž a v neposlednom rade si to ty, Sony Xperia Z1 Compact, keďže toto je posledná séria fotiek, zachytená pomocou Teba a hlavne kvôli tomu, že bez Teba by tieto potulky nikdy nevznikli. Verne si slúžil 4 roky, čo je pre mobily dnešnej generácie úctyhodný výkon. You will never be forgotten!♥ Nie, nie je to reklama a nie, nerobím si srandu, ten mobil mi vážne bude chýbať. Musíte uznať, že robil fakt parádne zábery.
S týmto srdcervúcim poďakovaním na záver sa s Vami už naozaj lúčim a prajem Vám krásny zvyšok dňa. Vidíme sa už čoskoro. Bye!♥

Komentáre

  1. Veruže už si mi s tými svojimi dumkami a fotkami chýbala. V prvom rade gratuluje k statniciam. Do ďalšieho profesionálneho a súkromného života len to najlepšie prajem.
    Nádherny článok ako aj všetky tie tvoje potulujuceho sa horem dolem najkrajšim kútom sveta Slovenskom.
    Ako píšeš, tiež mi je ľúto keď počujem ako ľudia na tento krásny kút nadávajú a dehonestujú ho, ale povedzme si otvorene, aký pán taký Kram. A kým si my nezačneme to čo máme vážiť tak to bude s nami vyzerať. Keď som napísala článok o tom že milujem Slovensko dostala som dokonca vynadane. Nuž aj taký sú ľudia.
    Každopádne tento kút naozaj nepoznám, momentálne hľadáme menej náročnejšie trasy, ale keď malý vyrastie určite sa tam vyberieme. A inak naozaj chválim dizajn.
    Ten pocit keď máš v hlave 20 článkov a nevieš do ktorého sa pustiť poznám veľmi dobre, akurát to mám aj ja. Hlavne ak o pár dní odchádzam mimo civilizácie na dlhšiu dobu a neviem sa rozhodnúť s čím začať a s čím pokračovať.
    Som rada že si späť a teším sa na ďalšie články.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi, veľmi pekne Ali.:)
      Naozaj ma nesmierne teší, že sa článok páčil a taktiež že poslúžil aj ako inšpirácia do budúcna. Pevne verím, že keď sa tam raz s drobcom (ktorý už nebude taký drobný) dostanete, ohúri ho to natoľko, že na takéto potulky bude chcieť chodiť častejšie a rád.:) Naozaj toho máme tu na Slovensku veľmi veľa na objavovanie a obdivovanie.
      Čo sa týka toho nášho typického, slovenského správania...nemám slov. A tým, že ti dokonca niekto vynadal za článok, kde si písala o tom ako miluješ Slovensko? No tak toto ma už ale úplne dorazilo. Čo? Ach, ani radšej nepokračujem, lebo by som sa najskôr rozčúlila do nepríčetna.:D To by nebolo dobré. Tak ako hovoríš, pokiaľ sa my nezmeníme, tak okolitý svet nás už dupľom nebude vnímať inak. Bohužiaľ.
      Ďakujem za pochvalu.♥ Posuniem ďalej.
      No tak to som rada, že nie som sama. Pevne verím, že sa s tým však nejako vysporiadame. A v mojom prípade teda nie len s písaním, ale aj s čítaním článkov, ktorých počas mojej (ne)aktivity pribudlo habadej.
      Prajem ti nádherný pobyt mimo civilizácie, poriadne si oddýchni, načerpaj sily a potom sa o ne môžeš podeliť v niektorom z článkov, myslím že nie som jediná, ktorú by to veľmi potešilo.:) A ešte raz ďakujem!:)

      Odstrániť
  2. Veronikáááá, ty si teda! :D Ale najprv sa vyjadrím k článku...joj, tak som sa naň tešila a hneď som všetku prácu zanechala, nech sa doň môžem ihneď začítať♥ A už som ti vravela, ako mi tvoje články chýbali? Ani si nevieš predstaviť, ako som si čítanie tohto článku užila a je totálne dokonalý a skvelý a nádherný a...I love it!♥♥♥ Vždy ma dostaneš svojou úprimnosťou a tým, ako tú našu prírodu i to naše Slovensko krásne a s citom opisuješ♥^.^♥ Je to nádhera, rovnako i fotky a miesta, ktoré si navštívila. Všetky fotky sú prekrásne a dokonalé!♥!♥! A tá úplne posledná, O.o, páni, to bola láska♥ na prvý pohľad, tie farby, och, no krása!
    Už aby boli ďalšie! :D Teším sa, kam nás vezmeš tentokrát ;)
    A teraz k tomu záveru....počúvaj, to si nemala ani spomínať :D Veď som takmer nič nespravila, len jeden obrázok a Html kód...jój, ale s tebou sa človek nevyháda, si taká tvrdohlavá :D Ale ďakujem, si zlatá, ale vážne som takmer nič nemusela, ale to som ti už písala v správe...ale ty ma nepočúvaš :D
    A čím budeš teraz fotiť? Tento mobil bol úžasný, tie fotky, ktoré si s nim robila ma zakaždým dostanú/dostali a pamätám si, ako som si po prvýkrát povedala: "Páni, tá ma ale dobrý foťák! To musí byť zrkadlovka." Páni, ale bol to šok, keď som zistila, že to bol mobil ovládaný tvojou šikovnosťou a talentom ;))
    Maj sa krásne a veľká vďaka za tento skvelý a nádherný článok, pri ktorom som si uvedomila mnoho vecí...to naše Slovensko je skutočne krásne a musím jeho kúty konečne poriadne spoznať i ja :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Monyyy.:D♥ Joooj až sa mi slzičky vyhrnuli do očí.:) Vždy sa pri čítaní komentárov od Teba usmievam ako mesiačik na hnoji, pretože tak ako mi ty zakaždým hovoríš o tom, že moje komentáre potešia teba, tak aj tvoje potešia mňa a moju dušičku. Takže naozaj sa nesmierne teším tomu, koľkú radosť v tebe tento článok spôsobil a že si dokonca bola ochotná nechať všetku prácu bokom, len aby si si ho mohla hneď prečítať. No páni!♥ Nedokážem to ani slovami opísať, naozaj, ďakujem za tak prekrásne slová!♥ Najradšej by som tu tých srdiečok vycapila aspoň milión aby to bolo zjavné! Ďakujem.♥
      Áno, prosím pekne, to som.:D Neviem si pomôcť. No ako som už povedala, aj keby si pri tomto vzhľade neurobila vôbec nič, investovala si do toho spustu času a energie a som si viac než istá, že bez tvojej pomoci by som sa prosto nezaobišla. Nech už by išlo o akúkoľvek jednoduchú šablónu. Aj ja ťa mám radaa.:D♥
      Kúpila som si novší mobil - Samsung galaxy S7 (ten čo vybuchuje, takže fotky by mali byť bombové :D), nuž a uvidíme. Zatiaľ si ešte len zvykám a objavujem, pretože tých funkcií je tam fakt neúrekom, o polovici som počas výletu v Prahe nemala ani len tušenia ,čo ma mrzí, ale tak snáď mi už len nejaké zábery do nových potuliek padnú.:) Na to si pamätám aj ja, to bolo to najmilšie, čo mi kedy kto povedal a čo ma nakoplo k tomu, aby som v tejto rubrike vôbec pokračovala.:)
      Ja ďakujem ešte raz za takýto krásny komentár!♥ Veľmi si to cením a teším sa, že opäť raz splnil účel. Taktiež pevne dúfam, že sa na nejaké potulky toto leto vyberieš aj ty, prípadne to jedno (či dve) miesta sú vždy voľné a môžeš sa kedykoľvek pridať.;) Aj ty sa maj zatiaľ krásne.

      Odstrániť
  3. :)
    Polnočná dáma nám zase priniesla kúsok pozitívnej inšpirácie a ja sa preveľmi teším :))))
    O Smrekovici som doposiaľ nepočula ale z fotiek usudzujem, že je tam naozaj skvelý výhľad takže, ak budem mať možnosť, nebudem už váhať :)))
    A taktiež musím úplne súhlasiť s odsekom, kde si veľmi krásne zhrnula, že krása Slovenska / prírody, sa len veľmi ťažko vyjadruje slovami. Je to ťažké dokonca aj pri fotkách, pretože oni síce zachytia moment a niekedy aj pocit, ale len ty, ako účastník danej exkurzie, vieš, čo to pre teba znamená a aký úžasný zážitok to bol, takže ti úplne rozumiem. Na druhej strane však, ty máš dar písania, takže, aj keď je to náročné, tvoje potulky si vystihla naozaj bravúrne :)))
    A, samozrejme, vychvaľujem Mony do nebies!!!!!! ♥♥♥ Parádne ti to tu spravila a nechala som sa inšpirovať natoľko, že ťa, Mony, plánujem v budúcnosti osloviť a zveriť ti do rúk aj môj blog, lebo ak z neho spravíš čo i len z polovice takúto krásku, tak budem veľmi šťastná :)))
    Teším sa na nové články a taktiež na fotky s novým mobilom !!! :))) Užívaj leto! ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj Andy.:) Hľadala som na google, ale neúspešne, to, ako sa inak povie prezývka. Vieš, keď autori namiesto svojho skutočného mena používajú falošné.:D Pointa je, že sa mi veľmi páči oslovenie Polnočná dáma, ľahko sa zvyká.
      Ak tam niekedy pôjdem, čo sa určite jedného dňa stane, tak ťa tam vezmem so sebou.:) Jednoducho tam musíš ísť.:)
      Tiež si to veľmi pekne opísala, som rada, že ma chápeš. Pretože ono to tak naozaj je, ten daný okamih je vždy najlepšie uchovaný v pamäti človeka a prežívaný v tom danom momente. Neskôr sa môžeme iba snažiť vystihnúť to najlepšie, ako sa len dá. Preto ďakujem veľmi krásne za tento komentár.♥
      Odporúčam a dávam plných 20 z 10!♥ Jednoznačne profesionál, mám čo robiť, aby som ju dokázala dobehnúť aspoň do polovice jej úrovne.;)
      Ďakujem krásne Andy a krásne leto aj Tebee!♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)