Kam ma nohy ponesú #5





Domov, sladký domov.

Predtým, ako tieto posledné sladké dni nič-nerobenia nadobro pominú, rozhodla som sa ich stráviť najlepšie, ako to len pôjde a vyťažiť z nich čo najviac - každú štipku energie, každý hrejivý lúč Slnka. A čo môže byť lepšie, ako sa na samotný záver týchto prázdninových potuliek vrátiť späť tam, kde to všetko začalo - domov.
Rozhodla som sa, že Vám ukážem ďalšie nádherné miesto, ktoré sa nachádza v mojom blízkom okolí (to znamená pár krokov od domu) a ktoré svojou krásou dokáže tromfnúť hocakého velikána Slovenska. O jeho čare som vedela už dlhé roky, vždy som sa tam rada vracala a kochala sa jeho krásou a pokojom, ktoré mi dokázalo zakaždým ponúknuť. Výhľad na okolité lesy a dediny ma nikdy neomrzí. No jeho skutočnú magickosť sa mi podarilo objaviť až jeden konkrétny deň, keď sme sa spolu s mojimi 'tuláčkami' vybrali na ďalšiu z výprav, počas jesenných, už trošku sychravejších a mrazivejších dní a jednoducho sme vystihli ten správny moment. Mrzí ma, že pôvodná fotka je už dávno v zabudnutí, no pamäť mi stále slúži a tak mi jedného septembrového rána, kedy dedinku ešte láskyplne pokrýval závoj hmly, skrsla v hlave myšlienka, že si to miesto vyfotím znova - tentokrát mám už predsa len o niečo lepšiu 'techniku', takže fotka bude ešte kvalitnejšia, hoci skutočnosti sa nevyrovná ani tá a tak nebolo nad čím ďalej premýšľať.
Z postele som vyletela rýchlosťou blesku, schmatla mobil a utekala naprieč krásnemu, jedinečnému ránu dúfajúc, že daný moment ešte vystihnem. Podarilo sa a ja sa Vám ho teraz budem snažiť priblížiť prostredníctvom tohto článku a fotiek, ktoré Vás čakajú - ich výber bol doposiaľ najťažší. Dúfam, že sa bude páčiť. Enjoy♥


“I felt my lungs inflate with the onrush of scenery - air, mountains, trees, people. I thought, "This is what it is to be happy.”(Sylvia Plath, The Bell Jar)

To zadosťučinenie, keď prekonáte svoju lenivosť, zdvihnete sa ráno z postele ešte pred 8-mou, aj keď sú prázdniny a väčšina ešte sladko spí, a vydáte sa na potulky s vedomím, že ste urobili dobre, pretože podobných krásnych slnečných dní bude čoraz menej a vy ich teda nemôžete brať ako samozrejmosť -aj keď som zmýšľala presne naopak.
Priznávam sa, že v to ráno sa mi strašne nechcelo. Hovorila som si, že aj zajtra je deň, veď takéto hmlisté slnečné doobedia boli typickým sprievodným javom pri zobúdzaní už nejaký ten týždeň, predsa sa nemôže počasie takto rapídne zmeniť z dňa na deň nie? A potom môj mozog konečne začal pracovať - „Nie drahá moja, práve preto. Azda ti spomínané počasie nekazilo plány celé prázdniny? Hlupáčik, stále si sa nepoučila...dvihaj riť a choď!“ A lepšie som urobiť nemohla, pretože už nasledujúce ráno bola obloha viacmenej zatiahnutá a o nasledujúcich dňoch ani nehovorím. Asi by ma roztrhlo od jedu, keby moja lenivosť opäť raz vyhrala - tento článok by v tom prípade ani neexistoval.



***





“I will be the gladdest thing under the sun! I will touch a hundred flowers and not pick one.” ― Edna St. Vincent Millay

Domov som sa vrátila s tak premočenými botaskami, ako asi ešte nikdy v mojom živote. Pri chôdzi dokonca ešte vydávali aj ten typický 'čvachtavý' zvuk.
Keďže som sa rozhodla, že k danému miestu vyrazím po poľnej ceste, aby som svojím výzorom nikomu v dedine neprivodila infarkt, rátala som s daným problémom. Trochu som ale pozabudla na fakt, že prašná cesta v kontakte s vodou vie napáchať menšie zlo a z bielych ponožiek sa tak stali hnedé.
Každopádne, nejednalo sa o žiadnu pohromu, ktorú som nemohla hneď po príchode domov vyriešiť.
Tak či onak, stálo to za to, pretože som mala opäť možnosť preskúmať okolitú flóru  a pokochať sa tak jej krásou - ako môžete vidieť. Ak ma v ten deň niekto pozoroval, možno si pomyslel svoje, no ja som ozaj nevedela kam skôr. Na každom krôčiku sa jemne pokyvkávala nádherná hlávka kvetu, vychutnávajúc si prvé ranné lúče a vystavujúc tak svoju nádhernú farebnú sukienku na obdiv. To ráno hmýrilo farbami.


***



“When you do something noble and beautiful and nobody noticed, do not be sad. For the sun every morning is a beautiful spectacle and yet most of the audience still sleeps.” - John Lennon

Tento článok som chcela pôvodne spojiť s iným, do ktorého fotky ešte len postupne zbieram, no dá sa to pri takom kvante záberov? Mám taký pocit, že som sa pri fotení až priveľmi rozbehla a bolo naozaj ťažké to všetko vtesnať čo i len do jedného článku, určeného len pre tento konkrétny deň. Čo narobíme, keď je príroda už raz tak fotogenická?!
Zase som našla túto krásnu kvetinku a hádajte čo ...zasa mi ju nezaostrilo.
***



“She was sitting in a garden more beautiful than even her rampaging imagination could ever have conjured up, and she was being serenaded by trees.” ― Lynn Kurland, Spellweaver

Počas mojich potuliek sa mi dokonca podarilo objaviť aj ovocný sad, o ktorom som doteraz ani len netušila. Nečudo, keď je ešte len v štádiu svojho rozvoja a vysadený bol určite iba pred nedávnom. Môžeme sa teda len modliť, aby lesná zver neurobila toto štádium aj jeho konečným, ako to už má vo zvyku robiť s našou snahou pri vysádzaní nových stromčekov u nás doma, pričom tieto malé, krehké zázraky sú priamo pod lesom....Tak či onak, nesmierne ma to potešilo a pevne verím, že aj včielky, ktoré sa už určite nevedia dočkať, keď stromčeky trochu podrastú. Verím teda, že sa ujmu už len kvôli ním.
Ozaj, keď už sme pri tých včeličkách. Ak Vám na nich aspoň trošku záleží a med patrí medzi Vaše obľúbené pochúťky, určite nezabudnite podpísať túto PETÍCIU, ktorá sa týka zákazu používania pesticídov pri pestovaní plodín v našom poľnohospodárstve. Ja som tak už urobila a spolu so mnou ďalších 29 772 ľudí, no sami dobre viete, že podpisov nikdy nie je dosť a chýbajú tam práve tie Vaše. Ak Vám teda záleží na budúcnosti tohto sveta a chcete sa podieľať na jeho zmene k lepšiemu, toto môže byť Váš prvý krôčik. ;) ĎAKUJEM♥



Tak a touto fotkou by som dnešný článok aj ukončila. Dúfam, že sa Vám táto prechádzka, trošku iným, rajom páčila a pevne verím, že aj napriek škole, ktorá mi o pár dni začína, do tejto rubriky budú články stále pribúdať. Ešte raz by som sa Vám teda chcela poďakovať za všetky tie chvály a pozitívnu energiu, ktorú z Vašich komentárov cítiť pri každom jednom príspevku, ktorý pridám a že sa práve vďaka Vám táto rubrika stala najobľúbenejším bodom tohto blogu. Obrovská VĎAKA.♥ Neviete si ani len predstaviť, ako veľmi ma to teší. Nuž a skôr ako by sa mi podarilo vkĺznuť do sentimentálnej nálady, zaželám Vám už len krásny zvyšok dňa. A nezabudnite sa usmievať. Bye♥

Komentáre

  1. Tie naše krásne slovenské dediny valale obce. .. ako z rozprávky starej matere. Tiež si užívam čas na našej chalupe kde ešte vždy v lete dýchám vzduch. Krásný kraj len by ma zaujmalo kde konkrétne sa nachádza. ...ráta že kdesi na našom krásnom vychodze.... ja ako lokalpatriotka v to dúfam. I keď uznávam že ani ostatné kraje u nás nezaostavaju...
    Ďakujem za zverejnenie petície už aj podpisujema posielam dďalej popr. Uvediem v niektorých zo svojich článkov budúcich.
    Krásne fotky z pohľadu na ne ma chytá pravá slovenská hrdosť k našej nadhernej materskej hrude. Bodaj by sme ju deťom zachovali čo v najlepšom stave. ..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, dobre rátaš, je to dedinka na samom východze krajiny v okreše Bardejov.:) Pekne si to napísala, plne súhlasím. Na dedine som vyrastala odmalička a nejako som tu už zapustila korene. Odhliadnuc od ľudí (ktorí sú v konečnom dôsledku všade rovnakí) tu naozaj nie je nič, čo by mohlo niekomu prekážať. A pre človeka s dušou, akú mám ja, je to tu naozaj ako stvorené.:)
      Ja ďakujem veľmi krásne za podpis a ďalšie zdieľanie, cením si to.:)
      Ešte stále dúfam v to, že ľudia dostanú rozum a vyzerá to tak, že väčšina sa už pomaly začína prebúdzať, tak dúfam, že to pôjde týmto smerom aj ďalej a bude to čoraz lepšie.:)

      Odstrániť
  2. ♥♥♥
    Ako len ja milujem tieto tvoje články s tými dokonalými fotkami ...
    A ten prvý citát úplne, ale že úplne, vystihuje mňa, keď sa pozerám von z okna pri ceste vlakom ( až na ten vzduch ;)a pri každej jednej prechádzke :D ) :)))
    Som preto veľmi rada, že si prekonala lenivosť a nakoniec vstala z tej postele , aby som sa ja mohla potešiť týmto článkom :)( som sebecká duša :D) A možno sa inšpirujem a vstanem skôr aj ja! :D :D ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem prekrásne Andy.:)♥ Som veľmi rada, že som sa pri výbere citátov tak trafila a že nie som jediný človek na tejto Zemi, ktorý si vie takéto chvíle vychutnať naplno.:)
      Zlatá.:D Nuž, keď začne škola, asi budeš nútená, ale aspoň budeš vedieť, že sa je stále na čo tešiť.:)

      Odstrániť
  3. Ako ja milujem tieto jesenné rána, kde všade sa trbliece rosa a pavučinky sú na každom kroku ^.^ To v človeku vyvolá obrovskú eufóriu! Milujem prírodu a zbožňujem tvoje fotky♥ ;) Máš naozaj obrovitánsky talent a dúfam, že naozaj tieto články budú pribúdať aj keď ťa opäť čaká škola.
    Inak som rada, že si tu spomenula tú petíciu, už som sa aj ja pridala, lebo s včeličkami to nevyzerá dobre :/ Mám k nim vzťah, lebo oco mal včelín, keď som bola malá a chodievala som mu pomáhať a má v pláne sa tejto záľube opäť venovať, takže možno bude zo mňa raz včelárka :D
    A ešte k článku...som z neho unesená, lebo ty nie len krásne fotíš, no i nádherne všetko opíšeš v slovách a je z toho cítiť takú radosť, ktorá sa už prehupla aj na mňa :D Takže ti za tento článok i všetko ostatné ďakujem, lebo ma naštartujú tou správnou energiou a deň sa zdá omnoho krajší ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuuj♥♥ Ďakujem Ti ešte raz z celého srdca za toľkú chválu Mony.:) Ozaj pri tých slovách rastiem od šťastia, že sa to niekomu tak veľmi páči, že to niekoho dokonca inšpiruje a to ma aj nakoniec posúva ďalej a ďalej.:) Práve táto pozitívna odozva.:)
      Veľmi pekne si to opísala. Túto časť jesene, kedy vonku ešte nie je tak daždivo a sychravo milujem, naozaj neexituje nič krajšie. A s tými včielkami našimi, netušila som že máte v rodine rovnakú záľubu, to je krásne.:) Držím prsty aby to všetko išlo podľa plánov a potom sa snáď troška z medíku aj mne ujde.:D A ďakujem za podpis pani včelárka.;):D

      Odstrániť
  4. Tak konečne som sa prinútila napísať komentár k tomuto tvojmu článku. Pretože... Wau, tie fotky sú neskutočne úžasné a zaslúžia si najväčšie slová chvály, ktoré doteraz boli vymyslené (len keby som teraz na nejaké prišla). Pri pozeraní týchto úžasných fotiek som pocítila smútok nad tým, že leto máme za sebou a na dvere nám klope jeseň. Zimné mesiace veľmi nemusím. Som skôr teplomilný tvor a radšej sa vyhrievam na slniečku ako mrznem. To počasie sa tiež mení. Vonku je zrazu oveľa viac škaredých mrakov. Ale pocit, keď napadá prvý zimný sneh je neskutočný (skočila som niekde až k decembru :D). No radosť zo snehu neskôr pominie. Všetko vonku je jednotvárne, studené chladné a bez farieb. Preto je jar mojim obľúbeným ročným obdobím. Všetko sa prebúdza k životu, okolo mňa je veľa farieb je teplejšie a mám väčšiu chuť si spievať (aj keď pre moje okolie to veľmi dobre nie je, pretože môj spev je strašný).
    Ďakujem ti za takýto nádherný článok s fotkami, ktoré priam vyrážajú dych ♥ :).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi krásne Ti ďakujem za toľké chvály, ani si nevieš predstaviť, ako veľmi ma to teší a hreje pri ♥, nič viac ani nemusíš písať, toto je viac než dosť.:) Obrovská VĎAKA.♥
    Áno, za letom smútim aj ja, keďže som, rovnako ako ty, skôr ten teplomilný tvor a k svojmu životu Slnko jednoducho potrebujem. No na druhú stranu, jesenné dni ako je napríklad ten dnešný, kedy vonku je síce oveľa chladnejšie, no stále slnečno a jasno, úplne zbožňujem. Zem sa pomaly odkladá na odpočinok, listy sa sfarbujú do rôznych odtieňov od žltej, oranžovej až po červenú. Každé obdobie má čosi do seba, no iba Jar vo mne dokáže vyvolať nekonečnú radosť po celý čas. Trošku si teda protirečím, ale snáď chápeš, čo týmto chcem povedať.:D:) Ďakujem Ti ešte raz a prajem krásny zvyšok dnešného dňa.;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)