Unboxing #8






HA HA HA! Že vraj žiadna nová kniha až do momentu, kedy neprečítam poslednú z môjho To Be Read listu !! No tak to určite...
Už z názvu článku nám je všetkým jasné, že moja Aprílová oficiálna dohoda o tom, že okrem Magnusa Banea do mojej knihovničky nepribudne žiadna iná kniha, mi tak trošku nevyšla. Ale iba tak trošku. No snáď ma aspoň vy, milovníci kníh, pochopíte. Tento rok je jednoducho bohatý na samé úžasné knižné novinky, filmy, hry ... vravela som, že sa stanem bezdomovcom a minimálne tento plán mi vychádza neskutočne dobre - aspoň niečo. Navyše, ako inak by som už len mohla osláviť úspešnú skúšku ? A čo by som to bola za strašného človeka, keby som nevyužila všetky tie zľavy a oslavy narodenín kníhkupectiev?! Ak by som ich nepodporila mojou láskou ku knihám! No a tak tu teda po dvoch mesiacoch (ne)kupovania kníh máme nový Unboxing. Viem, že by som mala plakať nad svojou slabou vôľou, ale pri písaní tohto článku to určite nebude, takže hor sa na to!

***


Ani šťastie, ani nešťastie netrvajú večne a aj Máriin osud napokon pripraví prekvapenie!

 Ako prvú novinku Vám predstavujem túto, od Táni Keleovej - Vasilkovej s názvom Mama pre Veroniku. Dôvodom, prečo som poľavila v mojom úsilí nekúpiť si žiadnu novú knihu prvý krát bolo to, že mamka oslavovala narodeniny a čo iné by mohlo potešiť človeka, ktorý miluje čítanie rovnako ako ja viac, ako nová kniha, ktorá konečne nepatrila do žánru YA /sci fi / fantasy. A nielen to. Rovnako ako názov, tak aj obsah tejto knihy celkom sedel a podobal sa tomu nášmu životu, keďže jej milovaná a najdokonalejšia dcéra som ja Veronika a síce mamka nie je zdravotnou sestrou, no ja ňou snáď o rok oficiálne budem. :)
 Knihy od Táni boli vychvaľované už odjakživa a tak som si bola viac než istá, že týmto výberom nič nepokazím. Sama som mala tú česť prečítať si niečo z jej tvorby a nemôžem povedať, žeby ma hociktorá kniha, ktorú som si vybrala iba pohľadom bez akéhokoľvek premýšľania či čítania anotácie, nudila.  Časom si možno prečítam aj túto, ale zatiaľ Vám musí postačiť stručné zhrnutie mamky, ktorá ju popísala ako úžasnú a veľmi napínavú. Skutočne sa od nej nedokázala odtrhnúť a koľko krát som jej ju spomenula, očká len tak zažiarili, čo samozrejme tešilo aj mňa. 
Anotáciu si môžete prečítať na stránkach kníhkupectiev, kde sa prekliknete pomocou mena autorky alebo názvu knihy. Ak hľadáte niečo, pri čom by ste si mohli oddýchnuť, príbehy s ktorými sa možno stretávate aj Vy v reálnom živote, táto autorka je zaručene tou správnou voľbou. A myslím tým skutočné príbehy, so skutočnou problematikou, ktoré rozoberajú život ako taký a nie nejaké vymyslené romance, s trápnymi milostnými trojuholníkmi..prepáčte, ja len nie som fanúšik Pilcherovej a autorov podobného rázu. :D

Čo zahmlieva 400 ročný život obľúbeného Veľkobosoráka Brooklynu...

Ako druhú novinku tu máme už spomínaného Magnusa Banea, ktorého som si, ako inak, stihla už aj prečítať a ak by Vás zaujímal môj názor na túto dokonalú bytosť a jej príbehy spísané v jednej knihe, nájdete ho presne TU.
Je mi ľúto, že som s blogovaním nezačala o čosi skôr, pretože práve séria, ktorej súčasťou je aj toto veľdielo od Cassie, ma priviedla späť k čítaniu a patrí medzi moje najobľúbenejšie kúsky. Mnohých z Vás možno odrádza to množstvo kníh, ktoré už boli vydané a ďalšie množstvo (dokopy 5 kníh, ak správne rátam), ktoré sa ešte len chystá na publikáciu, no osobne si myslím, že táto sága za to rozhodne stojí. Je to čím ďalej lepšie a rozhodne som na strane tých, ktorí Cassie vo vydávaní podporujú. Vytvorila svet, ktorý človeka len tak neomrzí a mnoho z nás by bolo určite rado, ak by v ňom mohlo žiť aj v skutočnosti. 
 Tým, ktorým je táto séria veľmi dobre známa, ani netreba hovoriť, že kniha je úžasná a ak ste Magnusa zbožňovali predtým, po dočítaní tejto knihy ho budete milovať ešte viac. Otvára sa nám nová kapitola jeho života. Magnusova minulosť o ktorej nikdy nechcel hovoriť, spusta nových informácií, zážitkov, pocitov. Veci, o ktorých sme sa nikdy nemali dozvedieť. Rozhodne nemáte nad čím premýšľať. :)

Čo ak nepatríš medzi vyvolených?

A takto to dopadne, keď niekto oslavuje narodeniny a vy jednoducho neviete odolať. No a keď v jednom kuse, stále dookola, počúvate iba samé dobré názory, musíte si proste knihu zaobstarať, aby ste nakoniec vedeli aj vy sami posúdiť, či je naozaj tak dobrá ako sa hovorí, alebo zase ide iba o veľmi dobrú reklamu a vy ostanete sklamaní.
Zatiaľ som nemala toľko času, aby som sa mohla prepracovať aj k tejto knihe a konečne sa do nej začítať, vzhľadom na to, že ne mojej poličke je odložená už dlhšiu dobu, no už len samotná obálka mi robí radosť. Je ako svetlo v temnotách, ktoré odháňa všetky zlé netvory a chráni Vás vlastným..telom. Ale nie, len som chcela povedať, že obsahuje fosforeskujúcu farbu, ktorá svieti v tme a prvú noc, kedy som knihu mala konečne doma, mi skoro spôsobila infarkt. :D Každopádne, už len tým si u mňa získava 5 bodov z 10 a pevne verím, že obsahovo bude rovnako krásna! Opäť Vám tu nechám SLOVO, ktorým sa môžete prekliknúť na anotáciu. 
Vzhľadom na to, že nie som veľkým fanúšikom Johna Greena, mám menšie obavy, ako toto všetko dopadne. No keďže ide o dve úplne odlišne osoby, nádej tam stále je a ja ju nezahadzujem pretožeeee....

Dojímavý príbeh o láske, o strate a o nádeji.

....okrem mladšej sestry tam hore, som si zakúpila aj túto nádheru od rovnakého autora menom Patrick Ness, ktorú mám práve rozčítanú a aj napriek tomu, že sa táto kniha žánrovo radí medzi detskú literatúru, vyzerá to na naozaj dojímavý príbeh, ktorý dokáže dať naozaj veľa aj nám - postarším občanom. Okrem toho, človek si občas potrebuje oddýchnuť a toto je skvelou voľbou - teda, ako sa to vezme. Kapitoly sú krátke, rovnako ako aj text samotný, písmenka veľké a ilustrácie tak nádherné, že na ňu nemôžete povedať krivého slova aj keby ste sa neviem ako veľmi snažili. Samozrejme, jedna sa o príbeh, ktorý rozoberá veľmi citlivú tému. Je jedno či máte 10 alebo 30, situácie ako táto Vás v živote zasiahnu vždy do toho najcitlivejšieho miesta a prežívate to skoro úplne rovnako. Preto by som to asi nemala čítať počas cesty autobusom domov, neviem či to moja duša zvládne ...
Každopádne, príbeh sa mi zatiaľ veľmi pozdáva a preto som optimistická aj voči jeho druhej práci. Uvidíme čo to dá, rozhodne sa môžete tešiť na recenziu, ktorá na blogu bude už čoskoro. 




********

NEPRIATEĽ SÚ TÍ DRUHÍ!
NEPRIATEĽ SME MY!

Posledným prírastkom, ktorý momentálne ešte nie je tak celkom mojím prírastkom, je posledná časť trilógie Piata vlna. 
Doteraz sa spamätávam z toho, že som o vydaní tejto knihy nemala ani len šajnu aj napriek tomu, že som o publikácii jej originálnej verzii vedela už dávno. S napätím som čakala, kedy sa konečne dostaneme aj k jej slovenskému spracovaniu a ja si ju budem môcť zakúpiť a prísť konečne všetkému na kĺb, keď tu zrazu BUM! Človek si len tak surfuje na internete a potom, ako blesk z jasného neba, článok ktorý odkazuje na Poslednú hviezdu, ktorá nie je v predpredaji - ono je už vlastne možné zakúpiť si ju okamžite, pričom je zaradená do TOP 14! Ako mi toto mohlo uniknúť? Nemám tušenia...
Táto séria ma tak neskutočne zobrala, že som sa nevedela poslednej časti dočkať a zrazu je tu, neviete si predstaviť toľkú radosť. Po druhej časti moje vnútro ostalo rozorvané, mozog prestal fungovať a ja sa neviem dočkať chvíle, kedy to všetko bude konečne dávať zmysel a ja pochopím, o čo tam celý čas išlo - a možno nie. :D Tí ktorí máte túto trilógiu rozčítanú určite zdieľate rovnaké pocity. Takýto zmätok vo mne nevyvolala ešte asi žiadna kniha, takže poklona už len pre to. Uvidíme, čo nám autor prinesie v tejto záverečnej časti. 

No a to by bolo k dnešnému Unboxingu zhruba všetko. Vzhľadom na to, že som sa zapojila do projektu Za knihu strom, ktorý som doteraz úspešne zanedbávala, mám čo doháňať, no ani to ma nezastaví aby som hneď v Pondelok trielila do prvého kníhkupectva. Pevne verím, že odtiaľ vyjdem vážne iba s touto knihu....vlastne, celkom mi dá zabrať odtiaľ len výjsť takže. Snáď sa vidíme aj pri ďalšom príspevku. Prajem Vám všetkým krásny slnečný víkend. Bye♥

Komentáre

  1. Ja ťa úplne chápem, knihomoľstvo je neliečiteľná choroba :D Tento mesiac som ani ja neodolala, aj keď som si to zakázala, a kúpila dve knihy v LIDLI, ktorý mal akciu kus za 6,99€. Musela som to využiť, pretože tam boli dve, ktoré som už dlho chcela a takej akcii sa nedalo povedať nie :D No, čo sa týkalo Slovartu, som to zvládla. Na Martinuse bola tá ich zázračná taška, ktorá ma lákala, ale ceny ich kníh až tak nie, takže som to vzdala :D Ale i tak sa k nám dostala jedna od nich a to Sedem minút po polnoci. Sestra mala narodeniny a túto si priala, takže sme jej ju s mamou kúpila (a k tomu si kúpila za úspešné zmaturovanie celý box Harryho Pottera, na ktorom teraz fičí a ja sa nemám doma s kým porozprávať, pretože jej myseľ je stratená vo svete stvoreného Rowlingovou :D) Takže som zvedavá, čo na knihu povieš, ale isto viem, že aj mne zlomí srdce, presne ako aj Zlodejka kníh, no už som pochopila, vďaka Šťastnej sedmičke ;), že šťastné konce majú rôzne podoby (takže si asi prečítam aj Pred tým ako som ťa poznala). Tú ďalšiu od Patricka, ktorá si v noci svieti, by sme si chceli so sestrou prečítať tiež...už ju mám na mojom mega dlhom zozname :D O Piatej vlne som doposiaľ až tak veľa nevedela, no viem, že film je vraj prepadák, no kniha je na tom inak...ale neláka ma :/ Inak sa mi páči ten dôvtip s knihou Mama pre Veroniku...naozaj skvelý darček pre maminu :D Kiež by tak bola Mama pre Moniku, to by som mala darček pre moju maminu na Vianoce :D (inak aj by som mohla byť zdravotná sestra, takže to máme podobné, len ja som sa na zdravotníctvo úplne vykašľala...pomáhať ľuďom ma napĺňa, ale to ostatné ohľadom chorôb, ľudského tela, ma nedokáže nadchnúť a som rada, že som vôbec zdravotku zvládla celkom úspešne :D)
    A gratulujem k úspešnej skúške a verím, že o ten rok sa tou sestričkou určite staneš♥...maj sa krásne :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No a nekúp to, tomu sa jednoducho nedá odolať! :D Vlastne ...kto by tomu aj chcel odolávať, keď núkajú - ber. :D Ja som Martinusu napokon ako vždy podľahla a okrem tangramov teda vlastním aj spomínanú zázračnú tašku a asi by som umrela šťastím, keby som si ju aj mohla naplniť kopou kníh.
      Jeeej, tak to som zvedavá, čo na tú knihu vy dve poviete, ja ju mám práve rozčítanú a vážne vyzerá ako niečo, od čoho možno čakať úžasné veci, tak teda uvidíme. :) Ooooch, tie nové boxy sú neskutočné. ♥ Takže sestru chápem a s Tebou súcitim, musí to byť veľmi náročné. :D
      Tá Šťastná sedmička musí byť ozaj veľmi dobrá kniha, fakt nechápem, prečo som doteraz toľko otáľala..ach jaj, chce to zmenu pri mojom výbere kníh, naozaj. :D No veľmi sa teším, že zmenila tvoj uhol pohľadu natoľko, že si ochotná dať šancu knihám, ktorým si predtým svoj čas venovať nechcela. Pevne verím, že nebudeš sklamaná. :)
      O Piatej vlne - čo sa filmu týka - som nemala ani len tušenia. Teda narážam na to, že je to prepadák. Mne sa film celkom páčil, možno to bolo hlavne vďaka Chloe, no kniha podľa mňa určite stojí za prečítanie - ako si si už mohla všimnúť v článku. :D No a o fosforeskujúcej knihe podám infošky už čoskoro.
      V mojom prípade to ani nie je tak, že ma nebaví to čo robím, že ma to neoslovuje, práve naopak - až veľmi. :D No škola ma vyšťavuje ako ešte nikdy predtým a ako bonus - kazí mi jeden plán za druhým. -_- No ten jeden rok snáď ešte nejako zvládnem. Ďakujem. :) Teba je za to určite škoda, ale robiť niečo čo ťa vôbec nebaví rozhodne nemá význam, hlavne takúto prácu.
      Ďakujem veľmi pekne za gratulácie aj za tento komentár. ♥ :) Potešil veľmi, tak ako vždy, veľmi si to vážim a pevne verím, že kniha Mama pre Moniku vyjde už čoskoro. :D ;)

      Odstrániť
  2. Jaj čo ti poviem. Kým som pracovala, nosila som domov minimálne štyri, päť kníh mesačne, využívala každú jednu akciu. Psychopat no čo ti poviem. A teraz pomaly čítam a zisťujem, že tých kníh zas teda toľko nie je. Akurát ich už síce nemám kam odkladať, ale to je zas chlapov problém, pretože mi neurobil poličky. A keĎ už vidím, ako rýchlosťou sa napĺňa knižnica môjho syna, o chvíľu budeme potrebovať nový byt len čisto na knihy. Je to láska na celý život. A môj muž ma našťastie chápe a je rád, že domov trepem knihy a nie šminky a lodičky. V podstate ani neviem, na čo také veci slúžia :-). A neboj, bezdomovcom sa určite nestaneš.
    Inak aj dobrý výber kníh. Potom som zvedavá na recenzie :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa Ti teda vôbec nedivím. Mám taký dojem, že ak by mojím zamestnaním bolo hoci aj upratovanie kníhkupectiev po záverečnej, domov by som chodila s celými kopami. :D Máme to jednoducho v povahe /koluje to v krvi (možno). :D
      Je úžasné, ak máš po boku muža, ktorý ťa v čítaní podporuje a ešte úžasnejšie je vidieť, že to baví aj synčeka. :) V dnešnej dobe je to ozaj rarita, nech Vám to takto klape aj naďalej...už len tu poličku /prípadne byt nejako vybaviť. :D A hor sa do nakupovania nových kníh.
      Ďakujem krásne za komentár aj za 'pochvalu', naozaj si cením. :)

      Odstrániť
  3. Super knihy, zrovna som si hovorila, že ťa idem pozvať do súťaže na našom blogu o Magnusa ale tak, prišla som neskoro :D ani sa ti nečudujem, že si neodolala, mne sa to stáva bežne. Hovorila som si, že kým nedočítam všetko čo mám nekúpim si ďalšiu knihu, ale tak nejak som včera nechala okolo 60 eur na bookdepository :D nevadí...Prvú časť Piatej vlny mám doma už asi pol roka aj viac a stále sa nemôžem donútiť k tomu aby som si ju prečítala, asi je to chyba čo?

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súťaž, ktorá u vás práve prebieha, som si všimla už skôr, ale ako sama píšeš, bolo už neskoro, pretože knihu som mala doma už dávno prečítanú. No pevne verím, že poteší niekoho iného a ďakujem aspoň za ochotu pozvať ma. ;)
      Čo sa kníh týka, práve si vyhľadávam ďalšie zľavnené kúsky, je to so mnou naozaj zlé. :D
      No a ohľadom Piatej vlny - práve som sa pustila do jej poslednej časti, po jej dočítaní dám vedieť svoje dojmy a dúfam, že konečne budem môcť s istotou povedať, či tá séria má alebo nemá aspoň nejakú pointu, pretože sa momentálne nachádzam v bode, kedy už ale absolútne ničomu nechápem. :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)