Kam zmizla #2 ( Gayle Forman )

Originálny názov: Where She Went
Séria: Zostaň so mnou
Vydavateľstvo: Ikar
Edícia: YOLi
Rok vydania: 2015
Väzba: Brožovaná väzba
Počet strán: 232
Hodnotenie: 4/5





Anotácia:
Od tragickej autonehody prešli tri roky... Mia prežila, stratila však najbližšiu rodinu aj chuť žiť. Pomohli jej lekári, kamaráti, a najmä jej priateľ, gitarista Adam Wilde. Trpkú životnú skúšku však ich mladá láska neprežila a cesty dvojice sa rozišli... Celé tri roky už uplynuli aj odvtedy, čo Mia náhle zmizla z Adamovho života.

Teraz obaja žijú na opačných koncoch krajiny. Nadaná violončelistka Mia je vychádzajúcou hviezdou newyorského konzervatória Juilliard. Adam žije v Los Angeles a ako slávny rocker kŕmi nenávidený bulvár búrlivým vzťahom so slávnou herečkou. Keď počas turné zostane sám trčať v New Yorku, náhoda ich znovu zvedie dokopy. V tú osudnú spoločnú noc sa túlajú po meste, ktoré sa stalo Miiným domovom, spomínajú na minulosť a nesmelo otvárajú srdcia budúcnosti – a azda aj jeden druhému. Dá sa však vrátiť stratený čas, odpustiť chyby a nesplnené sľuby?


***

Vždy keď mám na knihu priveľké očakávania, na základe všetkých tých kladných ohlasov ktoré na ňu počujem a tak podobne, nedopadne to dobre a ja na konci skončím sklamaná (ako príklad tu máme TFIOS). Preto som od tejto knihy neočakávala nič veľkolepé, pravdu povediac som ani nevidela zmysel v tom, prečo vlastne autorka pokračovala v tomto príbehu. Matne si spomínam na prvú knihu z tejto série - Ak Zostanem, keďže ja som ju čítala ešte ako 15-násť ročná ( 4 roky dozadu ) pred všetkým tým rozruchom čo okolo nej vznikol keď vyhlásili, že sa podľa nej bude robiť film a teda si ani presne nespomínam aké pocity som mala, no aj tak som sa k tomu všetkému stavala tak nejako pokojne, bez nejakého extra nadšenia. Myslím že mi stačil aj ten otvorený koniec v prvej časti. Whatever, nakoniec som sa predsa len rozhodla že si zakúpim aj druhú časť a uvidím čo z toho bude. 




„Spomeniem si na uplynulé tri roky. Žiada sa mi povedať toľko vecí. Kam si zmizla? Myslíš na mňa vôbec? Zničila si ma. Máš sa fajn? Pravdaže nič z toho nemôžem povedať.“





Pokračovanie knihy Ak zostanem je písane z pohľadu Adama a mi sa konečne dozvedáme, ako to všetko vnímal on. Ako prežíval stratu Miinej rodiny, ako prežíval to, že možno stratí aj ju a čo cítil, keď ju nakoniec stratil aj napriek tomu že nezomrela. Autorka veľmi dobre vykreslila Adamov psychický stav, rozobrala každú jednu vec ktorá sa podpísala na tom, kým bol Adam teraz -3 roky po nehode a ako sa s tým všetkým snažil vysporiadať. Po všetkom tom čase strávenom v myšlienkach, v otázkach na ktoré nedostal odpoveď, v samote aj keď bol obklopený toľkými ľuďmi dostáva príležitosť, šancu to všetko pochopiť, zmeniť alebo aspoň napraviť. Po 3 rokoch sa opäť stretáva s Miou. 




 „Schytím ju a obrátim k sebe. - Prečo nie? Povedz. Dlhuješ mi to!
Pozrie mi rovno do očí. Zamieri, a potom stlačí spúšť. - Lebo som ťa nenávidela.“





Bolo zaujímavé vidieť, ako ďaleko sa za ten čas dokázali obaja dostať. Čo všetko pre to museli urobiť a čo ich to stálo. Knihu som mala prečítanú veľmi rýchlo, čítala sa ľahko a aj napriek tomu že sa tam nič prelomové nedialo, nenudila ma. No aby som zase knihe nekrivdila, musím povedať že boli chvíle, kedy som ostala zaskočená a civela na ňu dobrú minútu. Netuším ako to autorka urobila, no nakoniec som rada že sa rozhodla v čítaní pokračovať. Do úplného konca som netušila ako to ukončí a či už by si vybrala jeden alebo druhý záver, či už by sa Mia a Adam vrátili alebo nevrátili späť k sebe, bola by som spokojná. Tešilo ma už len to, že sa Mia dokázala s týmto všetkým vysporiadať tak bravúrne. A teda môj celkový dojem je taký, že som spokojná. Knihu odporúčam ako príjemné oddychové čítanie k takýmto upršaným dňom ako je ten dnešný.

Takže to by bolo k dnešnému článku asi všetko. Dúfam že som Vám touto recenziou pomohla pri rozhodovaní či si knihu zakúpiť alebo nie. Ak ste ju už čítali, kľudne mi zanechajte komentár s vaším názorom. Vidíme sa pri ďalšom článku. Bye ♥


Komentáre

  1. Dobrá recenzia! Ľahko sa to čítalo a bola zaujímavá. Mám rada knižné blogy s potenciálom! Stavím sa častejšie :)

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)