Terapia láskou ( Matthew Quick)

Originálny názov: The Silver Linings Playbook
Vydavateľstvo: IKAR
Rok vydania: 2013
Väzba: Pevná väzba
Počet strán: 264
Hodnotenie: 3/5





Anotácia:
V živote nevychádza všetko vždy podľa plánu. Pat Peoples stratil všetko - dom, zamestnanie aj manželku. Po dlhom čase strávenom v psychiatrickom ústave teraz žije v rodičovskom dome, ale je pevne rozhodnutý znova získať naspäť všetko, predovšetkým svoju manželku Nikki, a verí, že sa mu to podarí, hoci má súdne zakázané čo i len sa k nej priblížiť.

Pat má zvláštnu teóriu: jeho život je film, ktorý režíruje Boh. A on má zvláštne poslanie - byť fyzicky zdatný a citovo vyspelý. Ak svoje poslanie splní, Boh mu vráti Nikky a postará sa, aby sa film jeho života skončil happyendom. 

Na večeri u svojho priateľa Ronnieho sa Pat zoznámi so svojou švagrinou Tiffany, ktorá nedávno ovdovela. Vznikne medzi nimi zvláštny vzťah a Tiffany sa po čase ponúkne, že mu sprostredkuje kontakt s Nikki. A tak Pat, v nádeji, že sa čoskoro stretne s manželkou, vytrvalo cvičí v domácej posilňovni, aby sa Nikki páčil, keď sa konečne stretnú. Nevyjde to však celkom podľa jeho predstáv, ale v konečnom dôsledku je dôležité hlavne to, že pochopil, čo je šťastie. 

***

Pat - psychicky narušený chlapík chorobne závislý na svojej EX- manželke so svojským pohľadom na život, ktorý miluje oblaky a je oddaným fanúšikom Eagles. Asi takto nejako by sa dal Pat v krátkosti opísať. Nie veľmi pekný opis, že? Uvedomujem si to, ale len veľmi ťažko sa mi hľadajú iné slová. Niežeby bol Pat v skutočnosti až taký zlý, to vôbec nie, no vzhľadom na určité udalosti ktoré sa v minulosti odohrali,aj keď si ich do istého momentu nepamätá, a ktoré ho dosť výrazne zasiahli, mal veľmi svojské správanie, ktoré mimochodom autor opísal geniálne. V istých momentoch mi vlastne pripadal ako 3 ročné dieťa, ktoré si proste povie že niečo chce a bodka. Určite to poznáte, či nie ? . :D

Ďalšou veľmi zaujímavou postavou ktorá stojí za zmienenie je Tiffany. Človeku by sa spočiatku mohla zdať ako šialená ženská s nekontrolovateľnými výbuchmi hnevu (čo vlastne v istých momentoch aj je), ktorá pri každej možnej príležitosti prenasleduje Pata, ale keď sa konečne dozvieme niečo aj z jej minulosti, pohľad na ňu sa mení. Teda aspoň u mňa to tak bolo. Vlastne je to veľmi citlivá, milujúca žena s vášnou pre tanec. 





„Nezabúdaj, Pat, viem byť dobrou priateľkou, ale za nepriateľku si ma radšej neželaj.“










Vo všeobecnosti by som knihu zaradila medzi tie, ktoré sa čítajú veľmi ľahko a sú vhodné na oddychové čítanie. Autor tam síce miestami až priveľmi upadá do stereotypu terapeut- posilňovanie-futbal, čo môže čitateľa trochu odrádzať, no vzápätí to opäť všetko naberá na obrátkach a vťahuje nás to späť do deja zvratmi, ktoré by človek ozaj nečakal - minimálne o jednom by som vedela rozprávať, a to som si myslela že ma táto kniha určite ničím neprekvapí. 





„Každý oblak má strieborné lemovanie, čím sa myslí, že všetko zlé je na niečo dobré.“








Čo sa filmu týka ...ehm, rozhodne si ako prvé prečítajte knihu. Ako je nám všetkým už dávno známe, kniha je vždy lepšia. Priznávam sa že film som vlastne ani nedopozerala dokonca a v blízkej budúcnosti sa to nechystám zmeniť. Neviem, proste ma to nebavilo. No ak by ste predsa len mali záujem, TU si môžete pozrieť trailer. 

Takže na záver by som iba dodala, že v mojom rebríčku sa táto kniha radí medzi  dobrý priemer (keďže tento žáner nemám veľmi v obľube, no aj tak si ho stále kúpim). Existuje vlastne niečo ako dobrý priemer? :D Jednoducho.. nebola zlá, ale rozhodne nebola ani niečo, čo by som označila nálepkou bestseller -čiže dobrý priemer. No ak hľadáte niečo pričom by ste mohli aspoň na chvíľu vypnúť - miestami doslova, keď sa vžijete do deja až priveľmi *zase som veľmi vtipná*, myslím že táto kniha je celkom dobrá voľba.

Bye ♥

Komentáre