Kam ma nohy ponesú #7





Dve tváre jesene!

Po dlhšej odmlke, ktorá počas uplynulého, v mojom prípade naozaj šialeného, mesiaca október nastala, sa k Vám s radosťou opäť vraciam dúfajúc, že tých článkov pribudne o čosi viac. Nielenže sa mi na stole kopia knihy, ktoré čakajú na svoje prečítanie a zrecenzovanie, no rovnako tak sa mi kopia aj fotografie, ktoré sa nevedia dočkať svojho zverejnenia. Takže čo by to bol za návrat, ak nie práve prostredníctvom článku z rubriky Kam ma nohy ponesú...Chystám ho snáď už od samého začiatku októbra, pričom snaha o aspoň aké také usporiadanie fotiek by tu aj bola, no ich 'choreografia' sa s pribúdaním ďalších snímkov aj tak zakaždým zmení. Nakoniec sa mi však predsa len podarilo dospieť k finálnemu vzhľadu a Vy si ho teraz môžete prezrieť. Pevne verím, že sa bude páčiť.♥

Jeseň je ročným obdobím, ktoré si mnoho ľudí zaradzuje na úplne dno svojho rebríčka obľúbenosti. Veď akoby aj nie, už len pri jedinej zmienke naň sa nám v mysli hneď vybaví sychravé počasie sprevádzané neustálym dažďom, nádcha či chrípka, ktoré ovládnu svet navôkol, navyše sa začína prudko ochladzovať a čoraz dlhšie noci, ktoré nás uberajú aj o tú malú štipku denného svetla, iba dotvárajú atmosféru. Obdobie depresie preberá svoju štafetu a človek odratúva zostávajúce dni do ďalšieho leta. Ach LETO! Jedným z dôvodov, prečo mnoho ľudí na toto obdobie takto zaneviera je už len fakt, že nastupuje práve po lete, ktoré je akýmsi synonymom šťastia, pohody a tepla. A akoby by to nestačilo, ku všetkému sa samozrejme pripája aj škola. Poviem Vám, že som sa pomerne dlho radila medzi túto skupinku 'nadšencov' a občas stále bojujem s nutkaním zababušiť sa do teplej deky s poriadnou dávkou trucu po ruke a odhodlaním zostať v takomto stave po celý deň ...najmä keď je vonku práve takto.

“Life is not just about the good things or not just about the bad things. It is both. It all depends where you focus your attention.” ― Ann Marie Aguilar

No potom sa zase vyjasní, pretože takto to v živote napokon chodí. Raz sme hore, inokedy dole. Sú dni, kedy sa nám všetko otočí chrbtom, no potom zasa vyjde Slnko a jediné čo za tým chrbtom ostane bude nakoniec iba náš tieň a starosti, ktoré nás dovtedy morili. Človek sa postupom času naučí, ako isté veci prijímať a spracovávať. Ako naložiť s dobrom či zlom, ktoré sa mu dostanú  - všetko to závisí iba od uhla pohľadu. Postupom času sa naučí vidieť dobrú stránku v každom človeku, v každej veci, ktorá ho na jeho ceste postretne. Pretože aj taký dážď je napokon potrebný na to, aby dni popretkávané slnečnými lúčmi mali svoje zadosťučinenie. A aby sa aj samotná jeseň mohla ukázať v plnej kráse. A práve vtedy sa iba pousmejem nad svojou hlúposťou, ospravedlním sa za svoju nevďačnosť k Matke prírode a pokračujem v jej obdivovaní ...

 ***

“For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.” ― Ralph Waldo Emerson

Skúsme prehliadnuť fakt, že tieto prvé dve fotky ani zďaleka neevokujú jesennú atmosféru (a prvá postráda aj na zmysle), pretože som sa nakoniec aj tak rozhodla pre ich 'prítomnosť' v tomto článku. Prečo? Pretože sa mi istým spôsobom naozaj veľmi páčia, to je po prvé. Po druhé, mojim hlavným zámerom je prostredníctvom týchto záberov dodať aspoň trošku pozitívnej energie do týchto sychravých dní. Vyčariť úsmev na perách a dokázať, že aj jeseň vie byť -a dokonca je - krásnym ročným obdobím. Vie byť pestrá, radostná, vie v človeku vzbudiť entuziazmus a napokon, tak ako aj jej predchodcovia a zima, ktorá preberá štafetu ako ďalšia v poradí, aj jeseň ma v zásobe zopár tromfov.
***

“I'm so glad I live in a world where there are Octobers.” - L.M. Montgomery.

Ak ste si mysleli, že okrem sfarbeného lístia, ktoré aj tak časom opadá, Vás už na jeseni nemôže nič prekvapiť alebo teda skôr zaujať, boli ste na omyle. Aster dumosus / Lady in blue / Astra krovitá (obr.1) alebo taktiež Matricaria recutita / Rumanček kamilkový / Harmanček (obr.2) sú jedny z kvetov, ktorými jeseň len tak prekypuje. Kamkoľvek sa pozriete, naskytne sa Vám pohľad na túto krásu, ktorá svojou prítomnosťou zdobí tento svet a robí ho tak o čosi krajším. Ako vždy, stačí iba otvoriť oči a vykročiť o trošku ďalej, ako iba pred prah vchodových dverí. 

***

Sometimes, I think of the sun and the moon as lovers who rarely meet, always chase, and almost always miss one another. But once in a while, they do catch up, and they kiss, and the world stares in awe of their eclipse.

Spomínala som už niekedy, ako veľmi k životu potrebujem Slnko? Ako sa mi bez jeho teplých, hrejivých lúčov životom kráča oveľa ťažšie? Svet začína blednúť a spolu s ním aj moja nálada, do ničoho sa mi nechce a pochmúrne myšlienky sa len tak hrnú....stop! Aj keď toto tvrdenie nemôžem poprieť, rovnako ako moju závislosť na tejto hviezde, ani zďaleka sa to nevyrovná tomu, čo nastáva po jej západe.
Selenophile - osoba, ktorá miluje Mesiac. Počuli ste už niekedy o niečom takom? Tiež som si prv myslela, že sa určite bude jednať iba o akúsi skupinku fanatikov Seleny Gomez, no opak bol pravdou a jediným fanatikom som napokon bola ja sama. Neviem, možno budem jednou z mála, ktorá je Lunou tak uchvátená, no nedokážem si pomôcť. Spln je pre mňa akýmsi vykúpením z tmavých nocí, ktoré tak veľmi nemusím. Vtedy zabúdam, že nejaký spánok vôbec existuje a nie, nebojte sa, nie je to kvôli námesačnosti. Avšak nejde len o túto konkrétnu mesačnú fázu, vždy keď v noci zaspávam a pri pohľade z okna mám možnosť dívať sa naň nech á práve akýkoľvek tvar, zvláštnym spôsobom ma to upokojuje. Takže ak by boli udalosti z Twilight ságy skutočné, myslím že je jasné, na ktorú stranu by som sa radila.


Takže ak by sa predsa len našiel ešte niekto, kto toto vesmírne teleso obdivuje rovnako ako ja, určite nepremeškajte jeho veľkoleposť dňa 14.Novembra, kedy bude k Zemi najbližšie a to znamená, že bude o 14% väčší a 30% žiarivejší ako obyčajne. Neostáva nám teda nič iné, ako modliť sa za jasnú, bezoblačnú noc a tiež za to, aby toto tvrdenie bolo aj naozaj pravdou.

A touto informáciou by som sa s Vami napokon aj rada rozlúčila. Dúfam, že sa mi týmto článkom podarilo dosiahnuť to, že sa Váš názor na toto ročné obdobie aspoň o malinkú trošku zmenil v tom pozitívnejšom smere a že sa teraz budete môcť na svet pozerať inými očami - očami šťastného človeka, radujúceho sa zo všetkých možností, ktoré sa mu ponúknu. Prajem Vám krásny zvyšok dňa a nezabudnite sa usmievať. Bye♥ 

Bonus k tejto časti.♥

Komentáre

  1. Nádherné fotečky. Inak ja veľmi milujem jeseň. A odkedy sú u nás deti ešte viac. Prechádzky pod farebnými stromami, kopanie do kopy lístia, hádzanie ich do výšky, a zbieranie ich na jesennú výzdobu... to je ono. Červené líčka vyštípané od vetra, a potom vynikajúci teplý čaj pod dekou s knihou v ruke ...
    Jabĺčka, hrušky, orechy, tekvice. To všetko je jeseň. I depresívne dažde, pri ktorých sa tak dobre spí a leňoší.
    Vo fotkách si toto krásne obdobie naozaj vystihla. Presne takto má jeseň vyzerať. A som rada, že tohto roku je presne také, ako má byť. Po minulé roky mi nejako chýbala, leto, leto, leto, a odrazu akýsi pokus o zimu. Ani jeseň ani jar. O to viac si to užívam so všetkým čo k tomu patrí. Aj s depkou :-))) Ale aspoň kope múza

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne.:) Juj všetko si tak prekrásne opísala, až sa mi vybavili moje staré i nové spomienky a úsmev sa rozlial po tvári, až mi je hneď lepšie, pretože dnes je práve ten deň, kedy človek zalezie pod perinu a celý deň iba preleňoší.
      Tohtoročná jeseň je naozaj prekrásna. Tie slnečné a dáždivé dni sú dokonalo vyvážené, takže si ich človek dokáže aj užiť. U nás dokonca už zaletoval aj sneh tento Štvrtok.:D Uvidíme ako sa to bude vyvíjať ďalej, no snáď nás aj zima svojim čarom okúzli.:)

      Odstrániť
  2. Prekrásne fotky, ale to sú vždy♥^.^♥ Tento článok je nádherný a som ti vďačná za tie slnečnice, pretože tie zbožňujem a tá fotka je perfektná a vážne, nádherná♥
    Ja mám jeseň veľmi rada, i keď je pravda, že depresia sa vždy dostaví, za čo vďačím tej horšej stránke jesene, kedy nastáva akýsi "čierny-biely" svet, no i ten má isté čaro :) Akurát na túto tému už mám pár fotiek, kde konečne môžem využiť čierno-biely efekt, na čo sa vážne teším a dúfam, že sa i vydaria :D
    Páči sa mi, ako dokážeš o všetkom tak krásne písať, o mesiaci, slnku, farbách jesene...a to robí tieto články ešte výnimočnejšími. Inak na ten mesiac sa teším i ja...tá správa sa ku mne dostala teraz nedávno a už sa neviem dočkať 14.11....to bude krásne nebeské divadlo ^.^
    Ďakujem ti za tento nádherný článok, ktorým si obohatila svojich čitateľov a teda i mňa a prajem ti krásny zvyšok dňa ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne Monyy.♥ Tie slnečnice sú tu hlavne kvôli Tebe, vedela som, že Ťa potešia.:)
      No áno, dnešný deň je toho dokonalým príkladom. Alebo sa nám počasie skôr snaží naznačiť, že zima je už za dverami.:) Na Tvoje fotky sa už nesmierne teším, prvú polovicu som si dnes prezerala a od údivu som doslova onemela!♥ Nádhera!
      Ďakujem ešte raz.:) Snažím sa a teší ma, ak vidím, že moja námaha za niečo stála a že to neboli iba slová 'hodené do vetra' - alebo ako to povedať.:)
      To teda bude, mesiac je prekrásny už tieto dni, takže 14-teho to bude niečo neuveriteľné.:) Snáď bude pekné počasie.:)
      Ešte raz vďaka a krásny zvyšok dňa aj Tebe.;)

      Odstrániť
  3. :) Tak som sa na tvoj článok tešila, pretože ma doposiaľ ešte žiaden nesklamal. Neviem, ako to robíš, odkiaľ sa v tebe berie ten krásny štýl písania, ale som vďačná, že mám tú možnosť čítať všetky tvoje články a tešiť sa z nich tak, akoby som pri tých udalostiach bola s tebou.
    Zhodneme sa v tom, že keď vyjdem zo školy von a vidím, že svieti slnko, okamžite mám lepšiu náladu. Potrebujem ho a veľmi ma mrzí, že tých slnečných dní stále ubúda, no aj tá pochmúrnejšia jeseň má čo to do seba :)
    A s tým mesiacom to u mňa tiež funguje podobne. Milujem , najmä v lete, sedieť neskoro večer von a pozorovať ho. Pamätám sa, že som o ňom pred pár rokmi aj napísala niečo ako malú esej. :D Vie ma upokojiť a oproti slnku má tú výhodu, že sa naň môžem pozerať priamo bez toho aby sa mi nejako extra pokazil zrak ;) A dosť sa teším na pondelok a jeho nočnú hru ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj, ďakujem krásne Andy.:)♥ Som naozaj veľmi rada, že sa ti články z tejto rubriky tak páčia a budem sa snažiť udržiavať to na rovnakej úrovni a samozrejme pracovať na nedokonalostiach.:)
      Myslím, že u viacerých ľudí to tak funguje. Človek až pookreje, niekedy by som najradšej utiekla z hodiny...:D Chvíľami je ozaj ťažké vydržať, najmä teraz, keď je tých slnečných dní čoraz menej.:)
      Jeeej, takže nie som sama! Fotka, ktorá je v tomto článku je z dňa, kedy sa mal pozorovať akýsi úkaz - bohužiaľ si už nespomínam aký a či to vôbec bola pravda - a ja som kvôli tomu uprostred večera liezla na strechu. :D Škoda tej eseje, veľmi rada by som si ju prečítala.:) S tou predposlednou vetou máš úplnú pravdu, môžeš sa naňho dívať koľko len chceš a ako dlho chceš a stále to bude v poriadku.:)

      Odstrániť
  4. Ten začiatok (ale aj zvyšok) je veľmi krásne napísaný. Akoby som čítala o sebe. :D Zo slohových prác v škole si musela dostávať samé jednotky, keďže vieš výstižne a očami umelca opísať prírodu a k tomu ešte aj zapojiť úvahu. :)
    Pripomenutie, že sa nemáme zabúdať usmievať, ma veľmi potešilo. Aj keď myslím, že ja ten problém nemám. Usmievam sa až príliš. Aj keď zlá nálada v týchto pochmúrnych dňoch prepadáva aj mňa. V takýchto chvíľach sa snažím nemyslieť na strašné počasie a na moje premrznuté nohy (podlahové kúrenie veľmi nepomáha :D) a skúšam si vybaviť nejakú udalosť v mojom živote, pri ktorej som bola šťastná. A v túto dobu to nie je vôbec ťažké, keďže v poslednom čase sa mi dejú veci, ktoré mi dokážu vyčariť na tvári fakt široký úsmev. Ďakujem za úžasný článok s rovnako úžasnými fotkami, vďaka ktorým mám na tvári úsmev aj v tejto chvíli.
    Prajem ti krásnu jeseň a veľa šťastných chvíľ s osobami, na ktorých ti záleží. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za takýto nádherný komentár Julka.:) Nesmierne ma teší, že sa ti článok tak veľmi páčil.♥ Som tiež rada, že úsmev je tvoj neustály spoločník, pretože takýchto usmievavých slniečok je v dnešnej dobe naozaj veľmi málo, takže ti želám, aby ten krásny úsmev zdobil tvoju tvár aj naďalej.;) Hlavne počas týchto sychravých dní, ktoré ale čoskoro dúfajme nahradí (už aj pomaly nahrádza) kopa snehu a radosti z blížiacich sa Vianoc. Dúfajme teda, že táto zima bude poriadna, tak ako kedysi.
      Ďakujem ešte raz a rovnako krásnu jeseň a nadchádzajúcu zimu aj tebe.♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)