Sabotáž #5 (Dani Pettreyová)



Originálny názov: Sabotaged
Séria: Aljašská odvaha
 Vydavateľstvo: i527.net
Rok vydania: 2017
Väzba: Brožovaná
Počet strán: 264
Moje hodnotenie: 4/5



Anotácia:

 Keď sa Reef McKenna konečne vráti domov, zistí, že jeho milovaná Aljaška čelí obrovskej hrozbe.
   Dobráčka od kosti Kirra Jacobsová a problémový Reef McKenna si v detstve liezli na nervy, ale počas dobrovoľníckej služby na náročných pretekoch psích záprahov Iditarod sa zdá, že medzi nimi preskočila iskra.
  Raz v noci Reef prichytí Kirru, ako sa vykráda z tábora. Kirrin strýko Frank, účastník pretekov, zmizol. Keď ho Kirra a Reef vystopujú, dozvedia sa strašnú správu: Frankovu dcéru uniesli.
  Kirra s Reefom a celou rodinou McKennaovcov sa ocitajú v pretekoch s časom, aby zastavili zloducha, ktorý sa vyhráža nielen zabitím dievčaťa, ale spustením najväčšej katastrofy, akú kedy Aljaška zažila. 

***
Keď som sa v to krásne Utorkové popoludnie, po náročnom no úspešnom dni, vrátila domov a zistila, že ma tam čaká práve táto kniha, div som nevyskočila z kože. Totižto mám taký dojem, že až do tej chvíle som si úplne neuvedomila, ako veľmi mi táto séria prirástla k srdcu a ako veľmi mi Dani svojimi príbehmi učarovala. Sladšiu odmenu som si v tej chvíli ozaj nevedela predstaviť.

Fakt, že tretiu a štvrtú knihu z tejto série stále nemám prečítanú, v tomto prípade nepredstavuje žiaden problém. Povedala by som, že jednotlivé knihy na seba príbehovo nenadväzujú vôbec a preto je v poriadku aj to, ak by ste náhodou ich poradie zamenili či niektorú z kníh vynechali a vrátili sa k nej až neskôr. Výnimku však predstavujú postavy, ktoré sa postupne vyvíjajú a ich vzájomné vzťahy, ktoré sa pozvoľne formujú. Pre lepšie pochopenie by teda bolo logické čítať knihy postupne – samozrejme ak nepatríte medzi rebelov, v tom prípade môžete ísť aj od konca, nedbám, Sabotáž bola naozaj úchvatnou knihou a tak by som sa Vám v konečnom dôsledku ani nedivila. 

Keďže som sa už pustila do spomínaných vzťahov, budem v myšlienke pokračovať. V knihách totižto nejde iba o medziľudské vzťahy, dôraz sa tam kladie aj na samotný vzťah medzi Bohom a človekom – jeden z najdôležitejších elementov tejto knižnej série ako takej, ktorý vie Dani precítiť naozaj prekrásne a človeku sa pritom zatajuje dych. Cítiť Božiu prítomnosť na každom kroku, ktorý v živote urobíme, pri každom rozhodnutí, ktoré učiníme, pri každej skúške, ktorou prechádzame je naozaj veľmi – ako by som to len povedala – upokojujúce/ dôležité? Jednoducho byť si vedomý toho, že nech sa deje čokoľvek, On pri Vás stojí. Napĺňa Vás pocitom istoty, že na to nie ste sám a v tom prípade sa Vám životom kráča oveľa ľahšie, Reef by Vám o tom určite vedel rozprávať celé hodiny.
Samotná romantika v knihe je síce milá, no strašne predvídateľná a miestami nie veľmi reálna, alebo teda skôr pripomína to typické cliché. Aj napriek tomu si myslím, že je to práve to, čo robí knihu krásnou a ja som si na to postupom času akosi privykla. Pretože je to v skutku nádherný pocit, keď takúto úprimnú, čistú lásku môžete prežiť aspoň na stránkach kníh a nechať svojej duši priestor na to, aby snívala a všetko to prežívala aspoň takýmto spôsobom, spolu s postavami. Veď kto by si napokon také niečo neprial prežiť aj v skutočnom živote? Možno Vám pripadá, že si v tejto chvíli protirečím, ale určite ste už podobný pocit zažili aj na vlastnej koži (napr. v detstve, keď Vám chlapec prejavoval lásku tým, že Vás ťahal za vrkoč). Jednoducho Vám je niečo proti srsti tak veľmi, až si to nakoniec zamilujete a neviete si svoj život bez toho predstaviť.

„Cole a celá rodina mu ukázali, že viera nie je o chodení do kostola a plnení príkazov, ale o osobnom vzťahu s Kristom. Teraz to už chápe. Ide o každodenné kráčanie s Ježišom.“

 Dejovej línii samotného príbehu, v mojom prípade, nie je čo vytknúť. Akcia, napätie, dobrodružstvo a odvaha, to všetko príbehu rozhodne nechýbalo, ba naopak. Okrem iného nesmierne oceňujem aj fakt, že do svojich príbehov autorka zakaždým primieša kus skutočnej histórie alebo nejaký iný element spojený so súčasným dianím - v tomto prípade to boli preteky psích záprahov Iditarod. Celému príbehu to dodáva ten správny šmrnc. Človeka to priam vábi ísť sa tam pozrieť a vidieť všetku tú nádheru na vlastné oči. Odkedy som sa totižto začítala do týchto kníh, seriózne plánujem výlet na Aljašku, Itidarodu sa však osobne (pre vlastné dobro a lásku k svojmu životu) zúčastniť nechcem. Tak či onak, človek sa počas čítania mnohému priučí a rozšíri si tak svoje obzory, čo je opäť raz iba veľkým pozitívom.

Knihy zo série Aljašská odvaha prekypujú neskutočným množstvom emócii, akými sú napríklad láska, spolupatričnosť a odvaha. Po celý čas Vás budú držať v očakávaní a preto sa vôbec nemusíte obávať toho, žeby ste sa počas čítania nebodaj nudili. Zároveň sú však naozaj veľmi príjemným oddychovým čítaním, ktoré Vám pomôže zabudnúť na okolitý svet a vy sa tak aspoň na malú chvíľku ocitnete v nádhernom prostredí nespútanej Aljašky.
Týmto by som sa chcela srdečne poďakovať vydavateľstvu i527.net za ich ústretovosť a chápavosť vzhľadom k mojej nedávnej aktivite na blogu, veľmi si to cením.♥ Taktiež obrovská vďaka za túto nádhernú knihu, jednoznačne najobľúbenejšia z tejto série.
Ak sa mi touto recenziou podarilo zaujať Vašu pozornosť, jeden klikateľný link máte hore a ďalší zase TU. Prajem Vám všetkým krásny zvyšok dňa, vidíme sa čoskoro.;) Bye♥

Komentáre

  1. Predbehla si ma :D Aj ja som mala na dnes v pláne uverejniť recenziu práve na túto knihu, no ešte musím doladiť detaily a pravdepodobne, pri mojom tempe -_- , to bude nakoniec až v nedeľu :D
    Som taká rada, že sa ti páčila ^.^ Aj mne, veľmi...u mňa sa umiestnila tak na rovnakej úrovni ako druhá časť, teda V lavíne a na prvom mieste ostala tretia časť, V pasci (tú mám fakt rada, bola skvelá od začiatku po koniec). V tomto prípade ma zas sklamalo posvätných 50 strán, no tentokrát nie tie konečné, ale úplne na začiatku. Ale zas, aj keď som musela párkrát privrieť obe oči, príbeh to bol opäť napínavý a pútavý a pre mňa krásna bodka celej série. Aj mi je ľúto, že už skončila, no rada sa k nej opäť vrátim :)) A určite si prečítaj aj tie dve časti, ktoré ti ešte ostávajú, verím, že si ťa tiež získajú♥♥♥
    Recenzia sa ti naozaj vydarila a so všetkým súhlasím. Tie vzťahy a láska ma na knihe bavili najviac a vzťah k Bohu sa mi vykreslený asi najväčšmi páčil v tejto záverečnej časti :) Joj, už teraz mi tá séria chýba...hádam sa k nám ešte nejaké knihy od Dani dostanú...
    Maj sa krásne a prajem ti nádherný víkend♥^.^♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No po tej dlhej odmlke sa už aj patrilo urobiť niečo načas, alebo dokonca v predstihu, že?!:D Každopádne, nech už by si recenziu zverejnila kedykoľvek, som si istá, že sa oplatí počkať a že to napokon bude stáť za to.;)
      V mojom prípade je zase druhá časť v rebríčku podstatne nižšie, dokonca by som ju zaradila až na posledné miesto (zatiaľ) a to všetko iba kvôli Piper.:(:D To bude asi tou všeobecnou nesympatiou k tzv. dohadzovačom.:D Každopádne, veľmi sa teším na tú spomínanú tretiu časť – zakaždým keď vidím to tvoje nadšenie, najradšej by som knihu zobrala do rúk okamžite. Teším sa ako si po štátniciach urobím také..ani neviem ako to nazvať, ale teším sa.:D Na všetky knihy, ktoré prečítam a medzi ktorými budú jednoznačne aj tretia a štvrtá časť série Aljašská odvaha.
      Pri Sabotáži som bola taká nadšená, že som podobný problém nemala, alebo som to aspoň nevnímala, a všetko sa mi to čítala naozaj veľmi ľahko a rýchlo. Síce priznávam, že aj ja som občas mala isté problémy, ale tie sa vzápätí znovu vytratili a ja som si kľudne pokračovala v čítaní. Táto kniha na mňa naozaj urobila obrovský dojem.
      Ďakujem veľmi pekne.♥ Ja verím, že áno, inak by to bola naozaj obrovská škoda.
      Keďže odpisujem ozaj neskoro, tak dúfam, že Tvoj víkend bol rovnako krásny ako môj a že tento nadchádzajúci sa bude niesť v rovnakom duchu.;) Zatiaľ sa maj krásne.♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)