Kódex Tieňolovcov ( Cassandra Clare, Joshua Lewis )


Originálny názov: The Shadowhunter's kodex
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015
Väzba: Pevná s prebalom
Počet strán: 280
Hodnotenie: 5/5




Anotácia: 

Kódex Tieňolovcov je najstaršia a najznámejšia príručka pre každého nefila. Od prvého vydania v 13. storočí je Kódex najlepším priateľom každého mladého Tieňolovca. Či už potrebuje poradiť s démonským jazykom, alebo si pripomenúť, ako sa správne drží stélé, s Kódexom po ruke sa nemusí ničoho báť. V najnovšom 27. vydaní Kódex opisuje všetky oblasti života nefilov:

♦ dejiny aj zákony nášho sveta;
♦návod ako identifikovať jeho mnohých neľudských obyvateľov;
♦ ktorým koncom stélé sa kreslí;
♦čo je pyxis;
♦prečo nefili nepoužívajú strelné zbrane;
♦kde majú bosoráci ukryté svoje značky a ako ich objaviť;
♦odkiaľ sa berie všetka svätená voda.

 Kódex sumarizuje mnohé učebnice geografie, histórie, mágie a zoológie v jednom peknom a prehľadnom zväzku. Všetky starobylé drevoryty a stredoveké kresby sme v najnovšom vydaní nahradili modernými ilustráciami, ktoré oslovia a zaujmú aj najhipsterskejších mladých Tieňolovcov. Toto vydanie bude už čoskoro dostupné v knižniciach Inštitútov po celom svete a v takzvaných kníhkupectvách obyčajných.
***
Takže, ako by som zhodnotila túto knihu jedným slovom? Hmm...NOSTALGIA! To je ono. Toľká nostalgia počas čítania jednej knihy. Po dlhom čase opäť niečo úžasné, pričom čas beží tak rýchlo, že si to ani nestíhate uvedomiť! A po celú tu dobu v nemom úžase, pretože tá ilustrácia! Ospravedlňujem sa za všetky tie výkričníky, ale nejako sa bez nich neviem zaobísť. Toľko kritiky koľko si vydavatelia museli vytrpieť kvôli obálke. Všetko to bolo zbytočné, pretože z tejto knihy sa nakoniec vykľulo niečo, čo ma ohromilo ako ešte nič. No dosť bolo kecí, ideme k veci (jou jou).


Dobrá rada: Keď ti anjel povie, aby si sa nebála, mala by si sa báť. Mimochodom, ako som už spomínal, anjelské mená sa musíme naučiť preto, lebo Jonathan Tieňolovec chce, aby sme sa ich museli naučiť. (J)

Tuším radi zakončujú anjelské mená na -el.(C)

V hebrejčine to znamená božský, Clariel. (J)

Vy dvaja ste fakt zlatí. (S)

Obálka. To je vec, ktorej sa budem venovať ako prvej, pretože ako som už vyššie spomenula, práve ona sa rozoberala najviac a práve kvôli nej si vydávatelia museli vypočuť nespočetnú vlnu kritiky, na základe ktorej nakoniec bola aj trochu pozmenená. Výsledok? Ten najlepší nápad, aký kedy niekto mal! Zatiaľ som nemala tú čest stretnúť sa s prebalom, ktorý je v podstate ako také 'origami'. Keď som ju zložila z knihy a zistila že sa dá rozložiť a že vlastne obsahuje všetky runy aj s vysvetlením, fúha...Bože, určite som sa tvárila ako moje 3 ročné ja, keď mi dali do rúk Kinder vajíčko! Úžasná, bez pochyby.

Ako je to s obsahom knihy? Fanúšik, ktorý má prečítanú každú jednu knihu zo série Nástrojov smrteľníkov by si mohol povedať - nie blbosť, žiadny pravý fanúšik by si nikdy nepovedal, že si knihu nekúpi, pretože tam sú určite informácie, o ktorých už dávno všetko vie. Samozrejme, okrem toho že je to naozaj strašná blbosť, nie je to ani pravdou.
Síce sa tam spomínajú veci, o ktorých už máme akú takú mienku, no stále je tam kvantum ďalších dopĺňajúcich info., ktoré sú navyše spestrené poznámkami Clary, Jacea a Simona + ako som už spomínala, božské ilustrácie, ktoré majú predstavovať Clary-ne skice. Práve to je zárukou toho, že sa určite nebudete nudiť. Knihu to celkovo oživilo, no osobne si myslím, že by bola perfektná aj bez toho.
Taktiež vyniká tým, že vlastne nemá žiadnu dejovú líniu a tak ak máte na 10. stránke odkaz na stránku č.91, nič sa nestane, ak stránky medzi tým jednoducho preskočíte a vrátite sa k ním neskôr, čo sa o iných knihách povedať nedá, pretože tu sa nemôže stať, aby ste si prečítali nejaké 'spoilery'.


Azyl je aj v newyorskom Inštitúte. Ak chceš, niekedy ťa tam zavediem. (J)

Dohodnuté. (C)

Mimochodom, je to asi najmenej romantické miesto v Inštitúte. (J)

Som si istá že tvoja prítomnosť mi to vynahradí. (C)

 Och vy dvaja, zamknite sa niekam do izby na neposvätenej pôde. (S)

Táto kniha je niečo, čo vo vás vyvoláva zmes príjemných pocitov a spomienok. Veľmi príjemné oddychové čítanie, ktoré vás dokáže aspoň na chvíľu odpútať od reálneho sveta a presvedčiť o tom, že práve vy ste ten, kto sa má stať budúcim Tieňolovcom. Som si istá, že práve toto je sen mnohých z nás, nebudeme si predsa klamať. A preto by ste ju mali brať naozaj vážne, ide tu oveľa! Nehovoriac o tom, že ste si ju ešte stále nezakúpili - ale nie, žartujem. Každopádne, vrelo ju odporúčam všetkým, či už ide o Teba, knihomoľa ako ja, ktorému neušla ani jedna kniha od CC, alebo o Teba, filmového fanúšika (aj keď to nakoniec skončilo iba pri Meste Kostí). Napokon, stále tu svitá nádej v podobe seriálu The Shadowhunters - mimochodom, aký názor na to máte, budem veľmi rada ak mi ho napíšete do komentárov. :)

Tak a to by bolo k tejto recenzii všetko. Ak máte záujem vedieť o tejto knihe niečo viac, určite viete čo robiť / kam ísť. Dúfam že sa vám článok páčil a že sa vidíme pri ďalšom. Bye ♥

Komentáre

  1. už tak dlho čakám kým mi táto kniha príde :( úmorné čakanie
    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To ti verím. Čakanie na každú knihu je úmorné, o tých obľúbených ani nehovorím. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)