Nekonečné more #2 ( Rick Yancey )

Originálny názov: The Infinite Sea
Séria: Piata vlna
Vydavateľstvo: Tatran
Rok vydania: 2015
Väzba: Pevná s prebalom
Počet strán: 245
Hodnotenie: 3,5/5




Anotácia:

AKO ZBAVIŤ ZEM SIEDMICH MILIÁRD ĽUDÍ? ZBAVIŤ ĽUDÍ ĽUDSKOSTI.

 Boli tichí a neviditeľní, na inváziu sa pripravovali tisíc rokov a potom udreli v piatich vlnách. Po Prvej vlne ostala len tma, po Druhej unikli len šťastlivci, po Tretej sa zachránili iba nešťastníci a po Štvrtej platí jediné pravidlo: nikomu never. Nekonečné more bezprostredne nadväzuje na Piatu vlnu, ktorá zničila takmer sedem miliárd ľudí. Cassie našla svojho brata a spolužiaka Bena, ale stratila Evana, mimozemšťana v ľudskom tele, ktorého Iní poslali zabíjať ľudské bytosti, no namiesto toho sa zaľúbil do Cassie a zachráni ju a jej priateľov. Hoci prežili, stoja pred obrovským rozhodnutím: opevniť sa na zimu a dúfať, že sa vráti Evan Walker, alebo sa vypraviť na cestu a pátrať po ďalších zachránených, skôr ako ich obkľúči nepriateľ. Pretože ďalší útok je viac než pravdepodobný – určite príde. Skupina okolo Cassie vie, že Iní sa ich budú snažiľ vlákať do neľútostnej pasce, vedia, že sú schopní akejkoľvek ukrutnosti, len aby ich vyhubili. Navyše, Iní poznajú ľudský spôsob myslenia, vedia, ako ich zničiť. A čo je najsmutnejšie, zbavili ľudí akéhokoľvek dôvodu prežiť. V druhej časti sa Rick Yancey viac sústredil na psychológiu svojich postáv, nie sú to nepremožiteľní hrdinovia, ale zraniteľné bytosti uprostred zrady a sprisahaní.
***
Už veľmi dlho som mala v pláne konečne si prečítať Piatu vlnu. Keď som počas jej čítania zistila že má aj pokračovanie, čo sa mi mimochodom stáva dosť často - myslím tie milé prekvapenia v podobe „Čože, to má aj pokračovanie? No zbohom, ďalší rok čakania kým vyjde aj tá posledná časť. Hor sa zabudnúť aspoň polovicu podstatných vecí.“, rozhodla som sa že čakanie už aj tak nemá zmysel a vzhľadom na to že kniha bola naozaj zaujímavá a napínavá...no kto by to vydržal? A tak tu teraz rozjímam a píšem vám recenziu na Nekonečné more.


„Hľadeli sme na seba, vrátili sme sa do čias, keď sme sa stratili v krvi, do čias, ktoré sme vykúpili krvou, do čias, keď som bola iba panovačná veľká sestra a on protivný malý brat, do čias, keď som bola niekto, pre koho sa oplatí žiť, a on bol niekto, pre koho sa oplatí zomrieť, a potom sa mi zosypal do náručia, medvedík ostal pripučený medzi nami, tak ako sme my ostali uväznení medzi časom pred a časom po.“

V tomto pokračovaní sa Rick zameriava viac na psychiku postáv, zaoberá sa otázkou prečo tí druhí nevyhubili našu rasu naraz jedným veľkým výbuchom, nákazou ktorú by nedokázal prežiť nikto, čímkoľvek iným čo by bolo na 100% účinne, no namiesto toho si naplánovali päť vĺn. Kto vlastne tí druhí sú a aký je ich cieľ? A napokon, sú naozaj medzi nami? Aj napriek veľkej snahe autora o vykreslenie pocitov a myšlienkových pochodov postáv som v konečnom dôsledku ostala taká zmätená ako ešte nikdy! Netuším či je to zámer alebo si len sedím na kábly. Vždy keď som si myslela že mám odpoveď na dosah, že som si tú skladačku konečne dala dokopy prišlo niečo, čo moje teórie od základov vyvrátilo. A tak my neostáva nič iné ako dúfať, že sľúbenú pravdu a osvietenie mojej mysli nastane pri dočítaní poslednej časti trilógie.

Vyššie som síce spomínala že zameranie je v tomto prípade skôr na psychiku, no ak ste si mysleli že tu bude chýbať akcia, boli ste na omyle. Netuším ako môže niekto urobiť veľkolepé finále z toho že všetci nakoniec zomrú, no mám také tušenie, že Rick to všetko plánuje ukončiť práve takto. Aj keď som to sprvu popierala. Keď nad tým tak uvažujem, je to niečo ako Game of Thrones no oveľa krutejšie, pretože tu totižto umrelo 99% ľudí a ako dopadne to zvyšné percento je otázkou.

 Knihe je opäť rozdelená na niekoľko kapitol, ibaže ju dokonca máme rozdelenú aj na prvú a druhú knihu. To najzaujímavejšie z prvej bolo, minimálne pre mňa, objavovanie Evanovej minulosti, toho kým bol predtým ako sa v ňom prebudil ten druhý - systém - on sám - čokoľvek to už bolo - ??? -. Každopádne aj vďaka nemu sa konečne aspoň z trošky dozvedáme ako to všetko vnímajú oni. Zvyšok bol typickým stereotypom, čím nechcem povedať že to bola nuda. Nemusíte sa báť, ako som už vyššie spomínala, akcia tam nechýbala.


„Takto vyzerala Zem pred šesťdesiatimi šiestimi miliónmi rokov. Krásna však? Rajská. Nepoškvrnená. Atmosféra predtým, ako ste ju otrávili. Voda predtým, ako ste ju znečistili. Zem plná života pred vami, obyčajnými hlodavcami, kým ste ju neroztrhali na kusy, aby ste nasýtili svoj nenásytný apetít a vybudovali svoje ohavné hniezda.“

Čo sa druhej knihy týka, je mi to ľúto, ale bolo to týranie! Viete si predstaviť, že musíte čítať skoro polovicu príbehu písanú z pohľadu postavy, ktorú nemusíte od momentu, kedy bolo v knihe prvý krát spomenuté jej meno? Pamätám si ten pocit, keď som po pár riadkoch zistila, že sa jedná práve o ňu. A tak vám s radosťou predstavujem ďalšiu z postáv zvanú Machérka a.k.a Marika. Už len to meno (ospravedlňujem sa všetkým Marikám). Netuším prečo, no je mi nesympatická a nechápem prečo si autor prostredníctvom generála Voscha (čítaj Vša) vybral práve ju ako vyvolenú. A prečo by práve ona mala byť tou, ktorá odhalí všetku pravdu. No a čo že hrá šach, pff... Nemalo to byť náhodou hlavne o Cassie? Každopdne, ide čisto iba o môj subjektívny postoj a niekomu sa naopak táto časť mohla páčiť najviac, pretože práve tu sa toho odhaľuje najviac, len tou nesprávnou osobou.

Nakoniec by som to všetko zhrnula ako zaujímavé, no veľmi mätúce čítanie. Môžete tam nájsť mnoho vecí nad ktorými by sme sa mohli zamyslieť aj my práve tu a teraz, nad naším konaním a aké budú následky, no aj veľa vecí, ktoré ostávajú nevysvetlené. Pevne verím, že k ich rozuzleniu konečne dospejeme v poslednej časti s anglickým názvom The Last Star (vychádza 17.5.2016) a ja z toho padnem úžasom na zadok! Škoda len že to bude až na budúci rok, ak to vôbec bude na budúci rok pri rýchlosti našich vydavateľstiev a prekladateľov.
No predsa len tu je jedna vec na ktorú sa môžeme tešiť a to je filmové spracovanie Piatej vlny (trailer si môžete pozrieť TU) v ktorom si jednu z hlavných postáv zahrá Chloe Grace Moretz a taktiež aj Nick Robinson a ktoré bude v kinách v Januári 2016!

To by bolo k tejto recenzii všetko. Dúfam že sa vám páčila a že sa  vidíme aj pri ďalšom príspevku. Bye♥

Komentáre

  1. A ja som ešte nečítala ani jednotku! Damn... a tak veľmi to chcem čítať a už bude aj film! :3 Dúfam je prvú časť nájdem pod stromčekom :)
    pekná recenzia

    booklovers-world.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve o chvíľu vychádzajúci film ma motivoval k čítaniu tejto trilógie. Pevne verím že ju pod tým stromčekom nájdeš. ;) Ďakujem!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Vopred veľmi pekne ďakujem za každý jeden komentár. :)